stepside Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Hei Skal starte den sprell nye motoren nå til helgen (chevy 383). Tror jeg har oversikt over det meste (man kan jo altid håpe). Er litt usikker på oljetrykket, hvis jeg sveiver rundt motoren med startmotoren, vil jeg da få et oljetrykk stort nokk til at oljetrykksmåleren registrere det, eller må motoren starte opp først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luzifer Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 modifiser en fordeler slik at du kan dra rundt oljepumpa med en drill ellerno... Bare å ta av toppen og slipe vekk drevet som går mot kammen. Dette gjør jeg alltid!!! Siter To hot for heaven, to fucked up for hell... http://www.dudez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frangran Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Hvis du fyller på korrekt mengde olje ett minutt eller to før du skal starte, har koblet bort ledningen fra coilen til fordelerlokket mens du drar rundt på starteren til du får oljetrykk på måleren burde du være sikker. Oljetrykket er ikke så viktig før det tenner, for det er når det tenner at motoren blir utsatt for påkjenninger i lagrene. Hvis du ikke får oljetrykk på måleren når du tester slik ville jeg sjekket oljepumpa. Ikke forsøk direkte etter at du har helt på olja, for olja må rekke å renne ned i sumpen der oljepumpa har mulighet til å hente den... Og: Ja, du skal få nok oljetrykk bare ved å kjøre den på startmotoren. OBS! Har du bil med katalysator må du ikke koble til bensinslangen til motoren før du gjør dette forsøket!! Da vil du få uforbrent bensin ut i eksosanlegget som vil ta fyr i katalysatoren. Hvis du er heldig brenner da bare innmaten i denne opp. Ellers kan bilen ta fyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Motoren er sprell ny og kjørt i benk så jeg vet at den fungerer. Det jeg er mest bekymret for er om oljetrykksmåleren virker, høres kanskje rart ut men jeg har bygget om fra injection (tbi) til forgasser og en del el el er klippet eller nytt. Så det er mange ting som må testes. Å så er det jo altid spennede når man ikke har gjort dette fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amcars Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Har du noen bilder av bilen eller? Siter 1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 http://www.matsc.net/Mats%20sider/bil%202/sideskjort.htm oppgraderer siden neste uke med bilder fra oppstart av motoren (hvis alt går bra) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 oppgraderer siden neste uke med bilder fra oppstart av motoren (hvis alt går bra) Du kan godt legge ut bilder hvis det ikke gikk bra også :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Da legger jeg ut mitt kontonummer, så alle kan bidra ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Kan jo altids vente med å sette inn tennpluggene til motoren har blitt kjørt litt på starteren. Den får god fart og null belastning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg