Gå til innhold

2,0e

Ranger emnet


ascona power

Anbefalte innlegg

holder med deg i bytte til 2.0e. er bra motor det, turtallsvillig, og ikke så drøyt bensinforbruk.

 

min (rekord 2.0e) brukte ca 0.75 på langkjøring, og ca 1 liter på bykjøring

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for forslaga..blir nok å sette på 2,0 insprut.

 

 

hei....ok...

 

korfor ikkje berrre skaffa ein rekord 2.2 motor og setta på ein 2.0 topp. då får du høgare kompresjon og dermed meir ytelse. 2.2 motorane får du kasta ette deg i bøtte og spann, mitt forslag: 2.2 blokk, 2.0 topp og ein litt kvassare kamm! då ska eg låva deg at du blir fornøyd, går ikkje sånn altfor fælt men effekten blir nokk merkbar bedre. bruk og ein getrag 240 (5-trinns) rekord kasse so får du ein god gearkasse som tåle juling. denna måten e billi for å få litt meir effekt, å sio du akllerede har ein 1,9 motor i bilen kan du bruka motorfeste,bunnpanna og oljesil frå 1,9'en blokke e nemelig lik, da e berre borringen so e forskjellig!

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei....ok...

 

korfor ikkje berrre skaffa ein rekord 2.2 motor og setta på ein 2.0 topp. då får du høgare kompresjon og dermed meir ytelse. 2.2 motorane får du kasta ette deg i bøtte og spann, mitt forslag: 2.2 blokk, 2.0 topp og ein litt kvassare kamm! då ska eg låva deg at du blir fornøyd, går ikkje sånn altfor fælt men effekten blir nokk merkbar bedre. bruk og ein getrag 240 (5-trinns) rekord kasse so får du ein god gearkasse som tåle juling. denna måten e billi for å få litt meir effekt, å sio du akllerede har ein 1,9 motor i bilen kan du bruka motorfeste,bunnpanna og oljesil frå 1,9'en blokke e nemelig lik, da e berre borringen so e forskjellig!

ja har et par 2,2i motorer stående men magler insprøtniga t di, men god ide med 2,0 topp på 2,2 blokk, men di tåle vell ikkje så mye turtall 2,2ene har æ hørt.

har allerede satt i getrag 240 kasse:)

men godt forslag ska prøve å få satt sammen en av 2,2ene.må vell ha en annen tank også for å ha insprøytning?

ascona b 2,0s= prosjektsolgt

 

NYTT PROSJEKT: ascona b racing/drifting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha en tank med retur på, der bensinen som er til "overs" kan komme tilbake. Må jo også da self ha elektrisk bensinpumpe.... 2.2 har lenger slaglengde, men samme borring som 2.0. Derfor får vi høyere stempelhastighet her, derfor ikke bra med høyere turtal. 2.2 har litt mere effekt, men ikke mye, mer bunndrag da, bruker også mer bensin. Ville heller gått for 2.0en og høvla toppen litt... kunne jo gått for 2.2topp som var høvla, da denne har større ventiler en 2.0??

 

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha en tank med retur på, der bensinen som er til "overs" kan komme tilbake. Må jo også da self ha elektrisk bensinpumpe.... 2.2 har lenger slaglengde, men samme borring som 2.0. Derfor får vi høyere stempelhastighet her, derfor ikke bra med høyere turtal. 2.2 har litt mere effekt, men ikke mye, mer bunndrag da, bruker også mer bensin. Ville heller gått for 2.0en og høvla toppen litt... kunne jo gått for 2.2topp som var høvla, da denne har større ventiler en 2.0??

 

magnus

kan vell ta tank fra manta gsi?

ascona b 2,0s= prosjektsolgt

 

NYTT PROSJEKT: ascona b racing/drifting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har et par 2,2i motorer stående men magler insprøtniga t di, men god ide med 2,0 topp på 2,2 blokk, men di tåle vell ikkje så mye turtall 2,2ene har æ hørt.

har allerede satt i getrag 240 kasse:)

men godt forslag ska prøve å få satt sammen en av 2,2ene.må vell ha en annen tank også for å ha insprøytning?

 

nei, men du må legge opp ein returslange, du da e to uttak for bensin under tanken, so bruke du begge dei inn på eit T skjøyte og ned på bensinpompo, selfølgeli e heile grunnen at du ska få meir bensin inn på pumpo, ellers so kan du setta ein større nippel i tanken, men då må du fylla an med vatten før du sveise, deretter kan du båra eit hål oppå tanken med ein nippel so du sette ner i hålet, so sette du returen opp på tanken, da funka

Opel Ascona B 2,2 (Solgt)

Kadett C (c20ne) (Solgt)

Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår