Gå til innhold

0-100?

Ranger emnet


ahmed10

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

poenget med kn filter er vel ikke å trimme!? kn filter alene utgjør vel så å si ingenting. sammen med litt grøvere eksos får motoren litt bedre respons, og blir litt mer villig til å gå på høyt turtall... min oppfatning av det ihvertfall!

BMW CCN Member #7856

 

(-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic

(x)90 Mercedes 230E

(x)98 Honda NX125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med "åpent filter" er jo at det skal komme inn mer luft. Mer luft gir jo økt bensinmengde og kan derfor gi noen få hk, men det er tvilsomt merkbart. Men det høres ut som om det går fortere da, når lyden kommer ut av filteret;) Det de fleste gjør galt er at de fjerner luftfilterboksen og bare har kon-filteret under panseret, dermed trekker det inn varm luft fra motor-rommet og kan tilogmed gjøre at effekten synker,ettersom motoren får kald friskluft med en vanlig luftfilterboks:) Så trikset er å ha åpent filter, men samtidig sørge for at filteret får tilført kun kald friskluft, enten med lukket filter(i en boks, finnes konfilter med boks rundt) eller legge filteret et sted hvor det trekker friskluft. Da får man både litt ekstra effekt og kul lyd!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
men 7-8sek med fjerna katalysator, annet luftfilter og 98okt er ikke så på viddene egentlig.

Hjelper ikke det spor å fylle 98-oktan på en bil som er beregnet å gå på 95. 98-oktanen brenner saktere = BMEP (Break Mean Effective Pressure) (maks sylindertrykk) oppstår senere etter TDC; den mekaniske fordelen med maks sylindertrykk ved optimal veiv-vinkel forsvinner, og effektap er summa summarum. Modding; høyere kompresjon, kammer, "supporting mods" og remapping er noe helt annet, da man kan avansére tenningen til optimalt punkt før TDC uten å være oktanbegrenset og møte på pre-ignition/detonasjon før man klarer å antenne blandinga slik at BMEP oppstår på optimalt tidspunkt etter TDC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gå fortere en det. Min 323i, skal klare 0-100 på 6,7 sec oppført i istruksjonsboken. 325 må vel ligge i nærheten av det.

*Mitsubishi L200 2009 mod. *Nissan King Cab 1986mod (Til salgs)

*Bmw 323i, 1996 mod. *Bmw E30 325 (Solgt)

*Pajero 1992 mod (byttet). *Omega 2,0l (vraket)

*Volvo 244 (Solgt). *Ford Escort (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gå fortere en det. Min 323i, skal klare 0-100 på 6,7 sec oppført i istruksjonsboken. 325 må vel ligge i nærheten av det.

 

At den går 0.7 sekunder senere enn en M3 3.0 liter (S50B30) tror jeg ikke mye på. De skiller med nesten 100hk også.

 

 

Edit: fant dette : http://www.autoweb-france.com/index.php?rub=3&essai=244 altså den er 0.1 sek tregere en 325i e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår