Gå til innhold

Min 200 20v Turbo Quattro Avant

Ranger emnet


Dessection

Anbefalte innlegg

Da har ideene kommet litt lenger. Trenger vel egentlig bare å borre et hull, skru sammen, å passe på at locktite'n gjør jobben sin.

 

Kjøpt litt rørdeler :)

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

 

Det som er viktig her er jo selvfølgelig det at IKKE mutteren og skiven på innsiden løsner, noe som vil resultere i mest sannsynlig noe jeg ikke vil tenke på! Egentlig kan det ikke skade så FRYKTELIG mye, men alikevel, best å være på den sikre siden.

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg levert ett sett med Spax dempere som IKKE passer 200 20v. Å fått et sett med Gule Koni bakdempere. Disse ser faktisk ut til å passe 200 20v :D

 

Skryt til Brakes.no for dette. De ordnet meg Koni demperene, måtte ikke betale noe i mellom eller slik :) Koni demperene er dyrere enn Spax :)

 

En bakdel med Koni i forhold til spax demperene er at Koni har justering i toppen, mens spax hadde justering i bunn. Med andre ord, koni demperene nå demonteres for å i tilfelle justere stivhet. men tror det blir stående på rimelig stivt uansett :P :D

 

Eske :D

eske.jpg

Dempere.

dempere1.jpg

dempere2.jpg

dempere3.jpg

Muttere, og instruksjon.

ekstra.jpg

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer bdybdal, de har innkjøringsperiode slik at alt får satt seg skikkelig og da varer de MYE lengre.. det gjelder alt av justerbare dempere...

95 vulva 855 2,5 med nok utstyr;)

Stereo: mac audio kompsett framme og bake

pioneer deh p7000ub, focal bomba 27v1

 

mercedes 124 230e turbo(BENSIN!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte på onsdag, å hørte ikke på noen av dere to siste :P Skrudde de til maks, 3/4 tilbake. Samme punkt som er 540* hvis jeg hadde skrudd fra minimum. Men de går jo lenger enn 720*, går 1/4 runde til etter det. Så derfor jeg skrudde til maks også tilbake.

 

Når jeg sier 1/4 mener jeg altså en kvart runde av 360* mao, 90*. Så¨hvis det kun er 4 stivheter på disse demperene så står de nå i tilfelle på 360*. Bilen er ikke fryktelig stiv bak. Men bedre enn hva den var. Samt den er høyere bak enn før :) Ser MYE bedre ut :)

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på en ting.

 

Foringen som er i bunn av demperene bak. Er det virkelig mening at de bare skal bli helt "slappe" med en gang? All vekten fra bilen ligger jo ned på den, noe som gjør at den "gir seg" og ser ut som den er utslitt og myk, selv om den ikke er det. Skal det være slik eller har jeg gjort noe galt? Har noen bilder liggende på laptopen, kan legge opp senere.

 

Forresten, reiser å henter nytt stereoanlegg i dag. 2 DLS forsterkere, mono og 4 kanaler, 2 12" DLS elementer, og et 3veis DLS komponentfrontsett. 6,5bass + 2,5mellomtone + tweeter. Gleder meg :) Nypris på dette er ca 26000,-

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har montert K&N filter igjen. (ser bedre ut en det greenfilteret, og jeg stoler litt mere på K&N, det virker mere solid)

Montert Samco Slangekit.

Bestilt senkefjærer (60/45).

Titter etter IC som kan passe der lille radiatoren er eller lignende, så fjerner jeg den orginale, da den lekker.

Skal bytte noen flere slanger, så det forhåpentligvis blir tett, så kanskje bilen går litt mere som den skal.

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er IC kjøpt inn 40x23x7cm ca. Register. Også driver jeg å ordner litt mer lyspærer. Har montert Hvite led parklys pærer. Tror det skal se greit ut.

 

Driver å bytter noen vannslanger, de til varmeregisteret. Også skal jeg ordne litt :P Skal vel få plass til IC'en etterhvert.

Fjærne lille radiator, og org IC, samt fremre motorfeste, og montere 2 034 motorfester :)

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår