solheim Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 På vegne av naboen som har byttet bremseskivene på sin passat (5)...:) ABS-lyset i dashen går ikke av... Noen formening? Ødelagte sensorer? Eller andre ting som kan innvirke...? Håper på hjelp ;) :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Kommer litt ann på om lyset var av FØR han byttet skivene det. I så fall har det kanskje kommet noe dritt mellom sensor og indikator-ring. Eller kanskje han har slått hardt for å få av de gamle skivene? Ikke godt å si.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solheim Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Lyset kom på etter at han hadde fårr på de nye skivene... Byttet noen øvre "armer" og måtte slå hardt for å få ut en bolt, men det er jo et stykke unna skivene. Tror ikke han måtte bruke makt for å få av de gamle skivene... :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Har hørt at slag kan få sensoren til å gi seg.. Derfor spurte jeg om det, eller om indikatorskiva har rikket litt på seg.. Noen ganger fikser ting seg selv etter en liten kjøretur på 1km.. Bremsene funker fint på min bil, men lyset er der hele tiden..Det har det vært lenge også.. Ikke at det har noe å si for naboen din da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solheim Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Skal inn på EU med bilen... Noe de bryr seg om kanskje? Det er bare etterkontroll... :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 ABS lampe betyr stryk på EU kontroll. Gjorde ihvertfall det på -98 S70'n til far min.. På den måtte de feilsøke i 2 dager.. For å komme frem til at det var feil i ABS-hjernen.. Eller ABS-sentralen.. Kanskje....? Byttet begge deler, fikk tak i en fra Sverige.. Da gikk alt fint, og bilen fikk TRACS i tillegg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solheim Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Problemet løst. Tok ut sensorer og renset for skitt...:) :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 OT: MÅ du ha med driving-smilien i hvert innlegg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Han har sikkert valgt den som signatur.. Derfor dukker den opp hver gang. Antar jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg