Gå til innhold

cRxXx: '92 honda civic lsi *prsjekt cTx*

Ranger emnet


cRxXx

Anbefalte innlegg

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker så mye :D

 

Er det Turbo de heter? Har intrykk av at de er ganske populære i "tysker" miljøene..

 

Er OZ Turbo som er navnet, ja :)

De er ekstremt populære på spesielt VW-scenen. Er blant annet en viss brun Golf 3 med sentre lakka i bilens farge, som du kan se her. Som sagt, godt jobba!

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Er OZ Turbo som er navnet, ja :)

De er ekstremt populære på spesielt VW-scenen. Er blant annet en viss brun Golf 3 med sentre lakka i bilens farge, som du kan se her. Som sagt, godt jobba!

 

 

Eirik

 

Takker for det. Regnet med de var populær i VW miljøet. De hadde nok passet enda bedre på min gammle 2-dørs 1'er jetta :D

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har oppdatert her nå..igjen. Så jeg limer inn noe jeg skrev på Club honda for flere uker siden.

 

Slet lenge med og få start på ny motore, viste seg at det var dårlig komp på 2. og 3. sylinder. Tror ikke helt på at det var derfor den ikke startet, men vill uansett ikke sette i en så "oppgradert" motor, som bare funker halveis.

 

Så jeg heiv ut motoren og satt i en CRX motor jeg har hatt stående til pynt i mange år. Denne skal bygges om til OBD-1. Det som mangler nå er en obd-1 fordeler som jeg regner med kommer på mandag, eller tirsdag, så da får jeg krysse fingrene for at den starter.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk start CRX motoren for flere uker siden, og bilen er i daglig bruk.

 

For over en uke siden fyllte jeg opp tanken med E85, og har kjørt på det siden. Har ikke vært på dyno og mappet den, har bare mappet den selv langs landeveien, men føler at det funker meget bra.

 

Når jeg kjørte vanlig bensin ytet motoren ca 100hk, i følge g-tech måleren. Etter og ha mappet den inn på E85 klarte jeg ~112. Den gammle CRX motoren (som jeg garranterer var sprekere enn denne var, når jeg kjørte på bensin!) klarte ~110 mener jeg og huske, og det var nøyaktig det den klarte på dynoen (på hjulene), så jeg mener g-tech måleren gir en ganske bra pekepinn.

 

Den starter og går vær dag, og merker egentlig ingen ting. Ettervært skal jeg ta og teste forbruket for og finne ut om det koster mer eller mindre pr.mil og kjøre på E85 kontra 98 oktan. Jeg tror kanskje det faktisk er litt og spare på og kjøre på E85. Koster bare 8,4 pr liter, men så er forbruket mye høyere.

 

Eneste "bakdelen" er at det tar et sekund eller to lengre tid og starte den når den er kald. Jeg er veldig spent på hvordan det blir utover høsten/vinteren, men jeg har startet den i 5+ grader uten noe som helst problem. Foreløbig er det hvertfall så lite ekstra tid det tar, at det ikke er værdt og snakke om en gang.

 

Forøvrig så kjører jeg på OEM bensin system (dyser, regulator, pumpe, filter..osv), me CROME motorstyring.

 

Eller så har jeg nå kjøpt enda en Civic LSi (sedan), dvs jeg har kjøpt tilbake den gammle CRX motoren, og fikk hele bilen med på kjøpet. Så denne blir jeg og bygge bilcross bil av, og den gammle CRX motoren kommer nok for salg igjen. Så blir jeg og sette den crx motoren jeg har i HB'en nå, over i bilcross bilen.

 

Mini-Me motoren har jeg endelig tatt sylinderlekkasje test på, og den viste at noen ventiler ikke tetter skikkelig. Har ikke hatt tid og se nærmere på det, desverre.

 

Også har jeg lagt ut ESi'en min for salg. Løp og kjøp!!! (ligger på autodb).

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Takk skal du ha :D

 

Er lite som har hendt med dette prosjektet i det siste. Eneste er at bilen har blitt kjørt mye, og det er bra :D Gøy hvertfall!

 

Regner med at når våren nærmer seg skal jeg shine den opp litt mer å få den til å se skikkelig bra ut.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk nye felger i dag.

 

Rota Subzero 7.5*17 ET45 Gunmetal, og de skulle være UTEN polished lip, men desverre så klarte de å sende feil. Men det ble ikke så ille, så tror kanskje jeg bare beholder de.

 

Det er plastik over felgene på bildene, så derfor ser bildene å felgene litt dårlig ut.

 

137.jpg

 

136.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Har ikke hendt så mye med bilen i det siste. Men har fått brukt den skikkelig da. :D Har nemmelig vært på club honda treff på Artic Circle Raceway.

 

Kjørte 1.57.7 på ACR, det må jeg kunne si meg fornøyd med (mtp 500,- dekk, og elendig understell/bremser).

 

Nankang dekkene har fungert helt utmerket på veien, men på bane var de ikke noe særlig tess. På under en runde med "full peising" så ble de for varm og mistet grepet.

 

Også fikk jeg "tre hjul i svingen" prisen på ACR, det sier vell det meste om understellet (men gøy var det! hehe)

 

Jeg vant foresten min klasse i drag race på ACR (uten vtec), gikk da vidre til å utfordre type-r vinneren. Med en god porsjon flaks slo jeg ut han også, men så gikk jeg vidre til 6-syl klassen, og da gikk det værre (mr.NSX-T slo meg ut) :p

 

Forøvrig så har jeg kjøpt et turbo kit som skal testes på denne bilen. Fikk det for over en måned siden, men har lite tid og en dårlig arm for tiden, så det går sakte.

 

Har også funnet ut en del av kaldstart problemene jeg har hatt på e85, nå fungerer det mye bedre. Spent på hvordan det blir til vinteren nå.

 

 

Litt bilder fra ACR:

 

 

IMG_0518.jpg

 

IMG_0522.jpg

 

IMG_0524.jpg

 

IMG_0551.jpg

 

IMG_0586.jpg

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har importert en Integra Type-R nå. Motoren har jeg solgt, men om jeg ikke får solgt resten av bilen for en brukbar penge blir jeg og sette understell/bremser over på denne bilen :D

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår