Gå til innhold

Tips til triming av disel?

Ranger emnet


J-ski

Anbefalte innlegg

Hei. Har ikke kjøpt noe bil enda men vurdere en Nissan king cab turbo disel. bare lurer litt på med det med trim av diselmotorer (evt bytte av motor). Hva må man gjøre å hvilken effekkt kan man regne med å få ut av noe sånt? som feks 3,3 patrol 6`n med turbo...?

"Ænkell å Grei læggen breeiii"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. Har ikke kjøpt noe bil enda men vurdere en Nissan king cab turbo disel. bare lurer litt på med det med trim av diselmotorer (evt bytte av motor). Hva må man gjøre å hvilken effekkt kan man regne med å få ut av noe sånt?

 

Skru opp turbotrykket litt, samt skru opp disel trykket også.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan blir effekkten i forhold til en bensin bil? kan de konkurere?

 

Spørs jo hva du sammenligner med da. hehe.

Men svaret blir nok nei. Spørs litt på hva modell det er.

Er ikke så ofte man trenger en Nissan king cab til å gå fort, men heller være sterk, og ha mye moment, slik at den orker å dra jevnt opp bakker med tung last osv.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker en 89-90 mod... trenger jo ikke store toppfarta da.. men kunne vært fett å ha litt aks.. hva med et motor bytte da.. tips? kammerat som tipsa meg om patrol 6`n å bygge om til twin turbo... blir det bedre? går det bedre er det vanskelig osv.. noen som har prøv dette? jeg har ikke mye peil på det jeg... =p

"Ænkell å Grei læggen breeiii"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omegamannen: Vis meg den butikken som fører chip til en motor med mekanisk dieselpumpe!

 

Man KAN hente ut la oss si 200 hk av den motoren, men hva det vil koste trenger vi ikke å si noe om. :D

 

Spør på forumet på offroad.no!

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chip chip chip

 

er vel mekanisk dieselpumpe på king cab 89-90, funker dårlig med chip der..

trur du må skru opp mating diesel og turbo trykk

Seat Leon cupra tdi4

Accord 2,0 exi

Vectra 2,0 16v -95 (Solgt)

Manta GSI -86 (Prosjekt)

Vectra 2000 4x4 -89 (Solgt)

Ascona A -72 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt rykter om en 123 mercedes med 300 td 6er som ikke er å kjøre i fra. den har visst mere enn 200hk.tror bilen tilhører på lillehammer......kansje noen på forumet her kan svare på hvem det er??????

200hk er jo greit nok, men det fremdeles 1800kg med tyskerstål, så noe racerbil blir det vel ikke akkurat fordi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 disel hester vs 200 bensin hester...? er vell ikke mye konkuranse d... men den behøver jo ikke veie 1800kg vill jo prøve å lette litt på den... hva vill luft filter og eksos gjøre med effekkten... er det egentlig noe forskjell på å trimme bensinmotor vs disel..?

"Ænkell å Grei læggen breeiii"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt rykter om en 123 mercedes med 300 td 6er som ikke er å kjøre i fra. den har visst mere enn 200hk.tror bilen tilhører på lillehammer......kansje noen på forumet her kan svare på hvem det er??????

Gausdal/Tretten området vel. Den går bra den... Sett den i aksjon noen ganger og må virkelig si den overrasker.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår