Gå til innhold

Celica T23, Tru Technology...

Ranger emnet


deleted

Anbefalte innlegg

så på dette prosjektet i starten og trodde det var tøys, men du er virkelig gal du deleted! :D Supert prosjekt! Kommer til og følge med til siste slutt! ;)

 

Mvh Allan

 

Desverre er du ikke den eneste som har trodd det. Du skal bare vite hvor jævlig jeg sleit i starten før Ketil (http://www.audio-art.no) og Pål (http://www.autocustom.no) fikk hjulpet meg igang med ved å vise meg forskjellige produkter og la meg teste noen av disse.

 

Bare det å få tak i selve bilen ble et slit. Endte jo med at jeg måtte dra til BERGEN med fly og plukke opp den "jævla" T23 å kjøre den hjem midt på vintern i Januar i år. Servicen jeg fikk her i Akershus\Oslo området da jeg ba om å få se på en T23 var jo lik 0.

 

Om ikke dette var nok så skulle jeg jo finne meg en headunit som kunne styre DEQ-P6600 prosessorern og samtidig gjøre Optical 1 og Optical 2 tilgjenglig. Jeg lurer på jeg hvor mange sjapper jeg var innom og telefoner jeg tok i hytt og pine for å få en bekreftelse på hvem headunit jeg kunne bruke. Ingen kunne si noe sikkert og ingen ville eller kunne la meg teste før Ketil hjalp meg med dette.

 

Når jeg så skulle begynne med bilstyling biten ble ikke ting akkurat bedre, jeg ringte rundt for å få priser på et orginalt Veilside til T23'en. Fikk fantasi priser på summer 90 000 fra et styling firma, irriterer meg at jeg ikke husker hvem firma dette var, men snakk om latterlig.

 

Så var det en haug som ville selge meg Kopi kits til alt fra 17 000 - 26 000. Til slutt fikk jeg et tilbud fra http://www.stylig-tech.no på 23 990,- på et ORGINALT Veilside EC-I kit som jeg slo til på. Betalte in depositumet og trodde saken skulle være grei. Men nei da, kittet kom jo ikke etter de 2 mnd som var lovet leveringstid. Vi har forsåvidt hatt en diskusjon gående på dette, da http://www.styling-tech.no,'>http://www.styling-tech.no, mener han sa estimert leveringstid. Jeg derimot mener han sa levering var alt fra 1 mnd til 2 mnd. Uansett har det vel gått over 3 måneder nå å Kit'et er enda ikke ihende.

 

Kit'et kom jo ikke etter 2 mnd, og jeg begynner å purre dette opp på mail og samtidig spør om priser på carbon panser, felger, fendere mm. Jeg sender http://www.styling-tech.no minst 1 mail i uka, men får jo aldri svar. så begynner jeg å ringe og får hele tiden beskjed om å ringe igjen imorra. Selvfølgelig blir jeg frusteret av sånt som disse tingene her.

 

Hvorfor skjer sånt som dette ? sikkert fordi folk rett og slett ikke tar det på alvor og tror jeg bare spør for moroskyld.

 

Folk her inne skulle bare vist hvor mye tid det har gått med til nå bare å planlegge hvilken bil jeg skulle kjøpe, hvordan jeg skulle kombinere \ modifisere PC, bilstereo komponenter, software og hardware til dette projectet. De mange timene som har gått med til testing og prøving og feiling på data siden. Hvordan jeg skulle få all software og hardware til å jobbe riktig sammen mm.

 

Jeg sitter enda daglig og jobber med flere løsninger. Det er enda ting som er planlagt i dette projectet her av tekniske løsninger som enda ikke er "publisert"

 

Jeg har nå til slutt skaffet meg hjelp av en Toyota mekaniker til å bistå med den fysiske biten av selve bilen, en møbel snekker til å lage prototyper av høytaler kasser, rammer mm. En person som driver med trekking og støping av Carbon til daglig, en av norges beste på bilstereo bygging osv. Selv konsentrer jeg meg om de tekinske løsningene og litt design.

 

Det er klart at jeg setter ikke så mange hjul i sving og kaster ikke bort hundrevis av timer av min egen tid til å teste\planlegge, bruker penger på å kjøpe forsterkere, annet bilstereo utstyr, skjermer, Pc hardware og bildeler osv om jeg ikke mente alvor. Selvfølgelig er det kanskje vansklig for utenforstående å ta et project som dette seriøst. Men det er også mye av det som noen ganger gjør at man får mest lyst til å gi opp og gi totalt faaen i hele greia. De som kjenner meg privat fra før deimot tror jeg ikke har tvilt et sekund på at jeg har ment alvor

 

Nå er jeg heldigvis av den typen som ikke gir opp så lett når jeg først har bestemt meg for noe. Har vel ikke gitt opp et eneste "project" av noen type til dags dato og jeg har ingen planer om at dette skal bli det første i mitt liv jeg må kaste inn hånklet på.

 

Det er sikkert folk der ute enda som tror jeg tøyser, men det driter jeg egentlig i nå. De som skal hjelpe til med å bistå på dette projectet tar meg seriøst så hva andre tror eller mener er egentlig ganske uvesentlig.

 

Audi 80, utfra det du har skrevet regner jeg med at du som en del andre har forandret synspungt nå :) Takker forresten for dine og andres oppmunternede ord, de kommer godt med etter en laaaaannng laang motbakke i starten av dette projectet.

 

Stikk innom Ås en tur og da vel :-D Er ikke såååååååååååååå langt unna m'm

 

Hehe, jeg hater å kjøre bil. Kjører ikke lengre enn jeg strengt tatt må. Vi får se om ting forandrer seg når denne bilen er ferdig. Kanskje jeg da ikke synes det er så ille lenger når jeg har masse go' lyd, video og internet rundt meg mens jeg er ute å kjører. "Time will tell"

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 379
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, jeg hater å kjøre bil. Kjører ikke lengre enn jeg strengt tatt må. Vi får se om ting forandrer seg når denne bilen er ferdig. Kanskje jeg da ikke synes det er så ille lenger når jeg har masse go' lyd, video og internet rundt meg mens jeg er ute å kjører. "Time will tell"

 

hater å kjøre bil? har du ikke testkjørt celicaen din da?

personlig vil jeg ikke ut av stolen når jeg har satt meg der ;)

- 2002 Toyota Celica T-sport

- 1993 Mercedes 190E

x 2002 "Lotus" Speedster

x 1999 Nissan 200sx Z-edition

x 2000 Toyota Celica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsome var jo at jeg skjønte dette var ditt prosjekt første gang jeg så carputer.no tråden... lenge før du nevnte det ;)

 

Huff El-Loco, du kjenner meg for godt. Du synes jo utested projectet mitt tok litt for mye av også. Btw er det blåst liv idet igjen. Driver å titter over husleie kontrakter as we speak ;) Så mulig det kan bli mye gøy der også fremover. :)

 

En ting må du gi meg litt kreditt for da, at jeg faktisk rota meg til å ta både sjeke prøven og den serveringslov greia uten å ha lest og sto med glans. Dette er jo engentlig så "far away" fra hva jeg pleier å lese\studere liksom. Men sunn fornuft holdt det kombinert med det jeg lærte i "bed økk" timene på vidregående :)

 

hater å kjøre bil? har du ikke testkjørt celicaen din da?

personlig vil jeg ikke ut av stolen når jeg har satt meg der ;)

 

Er faktisk en liten morsom historie som følger kjøpet av Celicaen.

 

Det hele startet med at jeg var lei å tråle sjapper i akershus\oslo etter en T23, så jeg begynte å titte rundt på nett. Til slutt fant jeg en i bergen på http://www.finn.no som så fin ut.

 

Dermed kasta jeg meg over telefonen og ringte bilsjappa som skulle selge den. Fyren lurte sikkert på hvorfor jeg ringte siden jeg bodde i akerhus liksom. Men jeg hadde allerede planen klar. Før dette hadde jeg allerede ringt en kompis av meg i Bergen som kaller seg "Morbid" på nettet og hørt med han om han kunne stikke å se på bilen for meg.

 

Joda det var inget problem, men han slutta ikke før kl 19.00 så jeg måtte eventuelt få han som drev sjappa til å møte opp på kveldstid. Jeg fortalte selgeren dette og han ble med på å møte "Morbid" senere på kvelden i 20.00 tiden, selv om han vanligvis stenger butikken i 17.00 eller no. Yes! tenke jeg, endlig en bilselger som yter service.

 

"Morbid" tok med seg digital kamera og mobil og stakk ut dit og tok masse bilder og tittet over bilen mens jeg snakket med han på telefon. Bildene fikk jeg tilsendt over MSN de så bra ut, samt med at "Morbid" sa at bilen så strøken ut. Jeg ba han gi telefonen til selgeren og sa at jeg kaster meg på første mulige fly til Bergen imorgen og lurte på hvor sjappa hans lå.

 

Han svarte med at det kanskje ikke var så lett å finne om jeg ikke var kjent i Bergen, men han kunne plukke meg opp på flyplassen. Egentlig allerede da hadde han vel egentlig solgt bilen. Men syntes liksom jeg måtte se på den IRL selv før jeg tok den.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt:

 

Test kjørte ikke Celicaen, kjedet meg så jævlig på flyturen over så jeg begynte å drikke. Når han duden som eide bilsjappa henta meg på flyplassen spurte han om jeg ville test kjøre. Sa vel som sant er at jeg hater å kjøre bil om jeg ikke må og at jeg desuten hadde drukket. Fyren så litt rart på meg og trodde sikkert ikke at jeg var helt i mine fulle fem.

 

Han trodde sikkert ikke jeg var noe lurere når jeg sa at jeg driter egentlig hvordan bilen er å kjøre bare den er i god stand uten masse skader osv og at jeg slipper å begynne å velikeholde den med en gang, siden jeg egentlig hovedsaklig kjøper den for å ha noe å bygge bilstereo i og som fraktmiddel fra A til B er den sikkert helt fin. ;)

 

Ja, jeg vet dette her høres useriøst ut, men jeg gidder ikke sitte her å juge. Det var i korte trekk det som skjedde i Bergen den dagen da jeg bestemte meg for å kjøpe bilen. Det ble jo selvfølgelig no fest og fyll sammen med "Morbid" på byen i Bergen senere den kvelden, men det er jo ikke spesielt vesentlig for dette projectet eller kjøpet av bilen ;)

 

Tenkte jeg skulle sende fyren som solgte meg T23'en liten email når projectet er ferdig. Forhåpentligvis vil han nok flire litt å tenke at jeg ikke var så gal alikevell.

 

har fulgt litt med dette prosjektet ditt her på bilforumet og Carputer og jeg må si at jeg er mektig imponert over hvor mye tid og penger du legger ned i dette. stå på, dette blri garantert bra! :)

 

Vel, ting tar tid. At deler til bil, bilstereo og Pc utstyr koster penger var vel heller ingen overaskelse. Budskjettet mitt har nok sprukket litt men men, litt svinn må en regne med. Føler jeg har økonomisk kontroll så langt ihvertfall.

 

Det blir verre med tid fremover om det blir til at jeg gjennopptar utested projectet i nermeste fremtid. Isåfall det som blir gjort der inne av tekniske løsninger med nettverk, internet, multimeida, data relaterte løsninger, Pc kontrolerte fete grønne diskotek lasere osv vil selvfølgelig totalt parkere dette "lille" bil projectet mitt å få det til å se ut som en steinalder løsning iforhold. På et utested eller i et hus har man jo ikke lenger de store plass eller strøm begrensningene. :)

 

Men det mest komiske av alt vil være at jeg vil kunne kontrolere hele utestedet totalt (lasere, Musikk Videoer, Karaoke, Final Scratch Systemet, Lcd skjermer osv) fra bilen via web grensesnitt kombinert med Remote Desktop :)

 

Er forsåvidt også på jakt etter investorer/sponsoer til det projectet også. Skulle noen her være intresert send meg en PM (Kun SERIØSE henvendelser takk) :)

 

Om ikke dette er nok, holder jeg også på med en avtale med carputer.no. Eieren av Carputer.no og jeg har nå fått tilbud om å være distrubutør for Centrafuse Frontenden i Norge.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så skulle begynne med bilstyling biten ble ikke ting akkurat bedre, jeg ringte rundt for å få priser på et orginalt Veilside til T23'en. Fikk fantasi priser på summer 90 000 fra et styling firma, irriterer meg at jeg ikke husker hvem firma dette var, men snakk om latterlig.

 

Så var det en haug som ville selge meg Kopi kits til alt fra 17 000 - 26 000. Til slutt fikk jeg et tilbud fra http://www.stylig-tech.no på 23 990,- på et ORGINALT Veilside EC-I kit som jeg slo til på. Betalte in depositumet og trodde saken skulle være grei. Men nei da, kittet kom jo ikke etter de 2 mnd som var lovet leveringstid. Vi har forsåvidt hatt en diskusjon gående på dette, da http://www.styling-tech.no,'>http://www.styling-tech.no, mener han sa estimert leveringstid. Jeg derimot mener han sa levering var alt fra 1 mnd til 2 mnd. Uansett har det vel gått over 3 måneder nå å Kit'et er enda ikke ihende.

 

Kit'et kom jo ikke etter 2 mnd, og jeg begynner å purre dette opp på mail og samtidig spør om priser på carbon panser, felger, fendere mm. Jeg sender http://www.styling-tech.no minst 1 mail i uka, men får jo aldri svar. så begynner jeg å ringe og får hele tiden beskjed om å ringe igjen imorra. Selvfølgelig blir jeg frusteret av sånt som disse tingene her.

 

Hvorfor skjer sånt som dette ? sikkert fordi folk rett og slett ikke tar det på alvor og tror jeg bare spør for moroskyld.

 

Hadde samme problemene med Styling Tech og felger jeg skulle handle av dem, 3 uker's leveringstid fikk jeg beskjed om, også blei det forsinket, også forsinket.. bla bla.. Helt til jeg krevde pengene tilbake fra dem.

 

Så du får vente litt til, også får du vel bare få pengene tilbake og se deg etter andre muligheter enn Styling Tech.

 

Rått prosjekt, og det virker som du har snøring på dette.. Tar vel kontakt i framtiden når jeg flytter i leilighet og har lyst å gjøre litt kule løsninger med pc'er i nettverk, med forskjellige skjermer og løsninger med prosjektor osv.

 

Følger med her!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemene med Styling Tech og felger jeg skulle handle av dem, 3 uker's leveringstid fikk jeg beskjed om, også blei det forsinket, også forsinket.. bla bla.. Helt til jeg krevde pengene tilbake fra dem.

 

Så du får vente litt til, også får du vel bare få pengene tilbake og se deg etter andre muligheter enn Styling Tech.

 

Det du skriver her virker absolutt ikke positift. Jeg sitter for tiden og vurderer noen Racinghart felger men er jævlig itvil om jeg skal tørre å bestille noe mer fra http://www.styling-tech.no :(

 

Parts_List_84.jpg

 

Problemet er at jeg rett og slett er bekymret pga det som har skjedd med Veilside Kit'et og det du har skrevet her gir meg absolutt ingen god mage følse. Prisen jeg til slutt fikk fra http://www.styling-tech.no er grei nok den, men jeg må si at jeg begynner å like dette her dårligere og dårligere. :(

 

Jeg får kontakte http://www.styling-tech.no som skulle ha ringt meg ikveld med en oppdatering på hva som skjer angående kit'et. Dette har jo ikke skjedd, så nå begynner jeg virklig å lure om jeg bare blir holdt for narr. :(

 

Er det noen andre her som leser denne tråden og har handlet hos http://www.styling-tech.no vennligst gi meg en tilbakemelding på hvordan dette gikk for dere.

 

Både positive og negative erfaringer med http://www.styling-tech.no er av interesse å høre om.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal denne tråden bare være prat og ikke noe bygging og bilder av fremdriften? =) Synes den er litt svak på det området liksom, en haug med skjermbilder fra pc og cd-cover og gud vet hva skaper liksom ikke så godt inntrykk av nøyaktig hvordan ting kommer til å se ut =)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, DET er jo en god forutsetning da =) Har ikke lest så mye, bare litt her og der, men prosjekttråder generelt er ikke så interessante for meg hvis det ikke er en del bilder som viser fremgang. Alle kan prate om hva de vil ha, men det er handling som teller =) Mener ikke noe negativt med det ovenfor trådstarter på noen som helst måte, bare ser frem til at ting endelig skal begynne å skje i praksis, for det virker som et sprøtt (les: sykt bra) prosjekt =)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El-loco: Det må du gjerne synes, men leste du dette?:

 

"Har ikke lest så mye, bare litt her og der, men prosjekttråder generelt er ikke så interessante for meg hvis det ikke er en del bilder som viser fremgang."

 

Og svar fikk jeg på hvorfor det var mest prat og lite fremgang, er en del ting som ikke har kommet ennå. Voila! =) Da er det jo greit. Så verdien av at du skriver en slik post, er lik null.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal denne tråden bare være prat og ikke noe bygging og bilder av fremdriften? =) Synes den er litt svak på det området liksom, en haug med skjermbilder fra pc og cd-cover og gud vet hva skaper liksom ikke så godt inntrykk av nøyaktig hvordan ting kommer til å se ut =)

 

Raptus, hvis du synes denne projecet tråden ikke gir noe godt intrykk av nøyaktig "hvordan ting kommer til så se ut" so be it liksom. :assman

 

Ellers vil jeg gratulere deg for å ha laget den første hel negative posten i denne project tråden her, den måtte jo komme før eller senere :)

 

Hvis du ikke har fattet det enda så dreier dette projectet seg om ganske mye mer enn å style en bil eller montere en vanlig bilstereo. Dette er etter min mening ihvertfall en avangsert "CARPUTER" project hvor ustanariserte tekniske løsninger er det som gjør dette projectet unikt, imotsetting til andre high end bilstereo projecter.

 

Hvis du ikke har skjønt det enda, er dette projectet her et project hvor det er de teknologiske løsningene i kombinasjonen med bilstereo\pc\internet som er det spesielle og hvilke muligheter dette gir iforhold til en vanlig bilstereo.

 

At du ikke kan se for deg hvordan ting vil se ut eller funker er en helt grei ting det. Utfra det du har skrevet her så er det kanskje ikke så rart. Skal du skjønne hvordan ting fungerer i dette systemet, hvordan alt henger sammen osv må du bruke MYE tid på å lese NØYE gjennom hele treaden her, ha en grei forståelse innen Elektronikk, PC, Infrastruktur, Software og Audio\Video. I tilegg burde du ha lest gjennom hele project tråden på http://www.carputer.no og forstå innholdet i den for å faktisk fult ut kunne sette deg inn i hva dette her dreier seg om.

 

Alle kan prate om hva de vil ha, men det er handling som teller =) Mener ikke noe negativt med det ovenfor trådstarter på noen som helst måte, bare ser frem til at ting endelig skal begynne å skje i praksis, for det virker som et sprøtt (les: sykt bra) prosjekt =)

 

Føler jeg har gjort ganske mye mer enn å bare prate om hva jeg vil ha. Har da faktisk kjøpt inn masse av delene, bestilt stort sett resten av tingene på lista mi, begynt å dempe bilen og strekke kabler mm. At ting ikke blir levert når de er lovet kan jeg desverre ikke gjøre noe med.

 

"Har ikke lest så mye, bare litt her og der, men prosjekttråder generelt er ikke så interessante for meg hvis det ikke er en del bilder som viser fremgang."

 

Hvis ikke dette projectet viser nok FYSISK fremgang fra dag til dag for å tilfredstille dine krav til å være en interessang project tråd, so be it. Jeg bruker akkurat den tiden jeg trenger og fokuserer på det jeg ønsker til de tidene jeg vil, uansett hva du og andre skulle mene. Dette er tross alt min project tråd og mitt project. Eneste jeg kan si til deg at finner du denne treaden unitresang så kan du jo bare la være å lese den i tiden fremover.

 

Du sier selv at du bare har lest litt, så det er ikke rart du ikke kan se for deg en dritt om hvordan ting vil fungere. However, hvordan bilen blir seende ut utseende messig utvendig skal det ikke mye fantasi til å skjønne.

 

Alle bil deler er avbildet som sytling kit, fendere, carbon panser, lsd doors mm. Det skal ikke mye fantasi til å kunne se for seg hvordan dette blir seende ut i kombinasjon med hverandre. Til og med jeg greier det, uten å ha drevet med noen form for styling eller design av bil tidligere.

 

Og svar fikk jeg på hvorfor det var mest prat og lite fremgang, er en del ting som ikke har kommet ennå. Voila! =) Da er det jo greit.

 

Får å si det slik trenger jeg ikke no godkjennings stempel fra deg Raptus, på hva som er greit eller ikke greit i min project tråd. Men for all del, det er fult lov å yttre sine meninger.

 

Men okay, over til noe helt annet.

 

Til http://www.styling-tech.no sitt forsvar, sendte han faktisk en email til meg i natt ved 0.50 tiden. Avtalen var fortsatt at han skulle ringe mellom kl 18.00-23.00, noe han ikke gjorde enda det siste jeg sa før jeg la på var at han skulle RINGE meg med en oppdatering på hva som skjer med det kit'et UANSETT om det var klokka 4 om natta.

 

Forsendelsen ska ifølge styling tech være i københavn idag. Så skal den gå videre derfra til trondheim. Jeg begynner seriøst å tape dyrbar tid nå. Tid er penger for meg som alle andre. Har faktisk gjort avtaler på hjelp til test montering denne uka, da jeg ble lovet for snart 3 uker siden at det ville max ta 14 dager osv.

 

Jeg ønsker fortsatt tilbakemelding fra folk som har handelt fra http://www.styling-tech.no

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å si til innlegget ditt, annet enn: Det var da fælt så hårsår du virker. Trodde du virkelig at absolutt alle i en ukritisk tone skulle klappe deg på skuldra og stryke deg over håret da du starta denne tråden?? Hvor får du dette tullet med godkjenningsstmpel fra? Som jeg sa, jeg har ikke sett igjennom hele tråden, dermed har jeg heller kke sett at du har lagt ut bilder av ting som skal på bilen. Når du nå sier hva du skal ha på, og dersom jeg tar meg bryet med å se etter selv, så er det selvfølgelig ikke vanskelig å se for seg hvordan bilen blir UTVENDIG. Det er INNVENDIG jeg snakker om. Det burde kanskje vært såesifisert litt bedre fra min side. Men du har i hvertfall bevist en ting her, og det er at du ikke tåler eller takler å fåf noe som helst som minner om negativ kritikk. Ikke rart det blir krig i verden....Lykke til, både med bilen og som individ.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår