Gå til innhold

Godkjenne uten TÜV papirer

Ranger emnet


andronix

Anbefalte innlegg

Har lyst til å kjøpe meg et coiloverkitt til min bil,jeg har funnet det på nettet. Problemet er at det ikke medfølger noe form for TüV papirer. Er det da teknisk umulig å kunne få godkjent dette på et biltrangsyn? Noen som har noe tips for ossen jeg skal gå fram for å få hørt om det er mulig?

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tilsynet er vrange må du til TüV å få papirer på det. Mest sansynlig må du nok ha papirene i orden.

 

Det er sikkert noen som har prøvd å godkjenne dette hos tyskerene før, uten hell og derfor følger det ikke med papirer. Det betyr da at TÜV ikke likte disse settene, BT vil nok heller ikke gjøre det. - styr unna

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hentet fra en tysk side som forhandler coiloverkittet, har oversatt det til engelsk:

 

"Spax-Sportfahrwerk this load work is a special development of the Fa. Meat man for the Matra Murena. The front trick rods are exchanged for a suspension strut. The height can step loose and the hardness 14-specialty adjusted become wherewith an optimal conformity to the driver is possible. An entry into the vehicle papers is include through that TÜV expert opinion no problem. A complete load work consists of following components: - 4 Spax-Gewindestossdämpfer order-Nr. 24031 - Eibach cushioning (progressive) - feather plate~TÜV expert opinions and installation instructions in the requirement case are all components (push mute, cushioning) the load work also individually available.

 

The Spax-Stossdämpfer find use in our various sport load works and can be adapted optimally to each driver. "

 

Her står det at det følger med "TÜV expert opinions " Viser jeg dette til et biltrangsynmenneske, vi vel han/ho mest trolig bare le av meg vel?

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakka med en kar på biltilsynet her om dagen angåendegodkjenninger på min egen bil her om dagen. Hvis du greier å få bilen godkjent som ombygd fordon i sverige av SFRO så kan det være mulig. Men for at du skal kunne dette må du ha bygget om bilen ganske mye. Vet ikke helt nøyaktig, men snakker ofte om å bytte drivlinje samt komplett bremsesystem eller lignene så dette er vel neppe aktuelt....

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt planlagt så store steg enda..Bare tenkt på senkesett,og da "må" jeg kjøpe demperkitt, og pga jeg ikke veit helt hvor mye vanlig dempere slipper bilen ned,så bør jeg ha coilovers. Andre biler av min type med 17" skraper hvis den blir for lav. Så da kom tanken på coilovers for å custom senke litt.

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare hatt fjører foran så kunne jeg brukt vinkelsliper.Må kjøpe demper og fjører foran for å få stivan opp enda mer. Og hvis det hadde vært snakk om sierra`n min,kunne det blitt brukt vinkelsenking..Men denne bilen skal gjøres gjennomført, ikke noe "jag kjør lågt,jag kjør senksett från black & decker".

 

 

Men hva om jeg får sendt opp den "TÜV expert opinions " og hører på biltilsynet før jeg kjøper,kanskje jeg treffer en som er litt snill...

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti personer på BT som har godkjent biler uten å studere papirene, de har bare sjekka at det står TÜV på, samt at de er til riktig bil...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår