Gå til innhold

Lås dørene på bilen

Ranger emnet


AXi0N

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte i det fine været i går, Stoppet på Statoil sandvika for å kjøpe noe å drikke i det varme været. Så legger jeg merke til en kar som titta inn i en ny rød Audi A3 Sportsback (eller hva den heter).. Tenkte kanskje han syntes det var en fin bil, men når han tok mot håndtaket og bilen var låst, stussa jeg litt. Og når han prøvde bakdøra skjønte jeg litt av tegninga. Når han fant ut at bilen var låst gikk han videre rundt på stasjonen. jeg fulgte nøye med for å se om han fikk napp og man kunne "naile" han. Mannen så ikke spesielt vrak ut. Hadde på sommer klær og sandaler og solbriller. Etter å godt litt rundt på stasjonen (uten å prøve seg på noen andre biler) tassa han videre. Kunne kanskje ringt politiet eller sagt ifra på stasjonen. Men jeg vet ikke om å ta i ett dørhåndtak er nok for å ta han:)

 

Jeg ble litt blåst over hvor frekk man egentlig kan være kl. 15.00 på en søndag på en full bensinstasjon. Derfor låser jeg bilen om jeg skal bort fra den.

 

:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg og skulle begynne med det... Selv om jeg ikke har noen veldig fin bil, får jeg alltid en liten uhyggelig følelse av at bilen kanskje ikke er der eller at noe mangler når jeg kommer ut av bensinstasjonen igjen.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg og skulle begynne med det... Selv om jeg ikke har noen veldig fin bil, får jeg alltid en liten uhyggelig følelse av at bilen kanskje ikke er der eller at noe mangler når jeg kommer ut av bensinstasjonen igjen.

 

Var nok ting inni bilen han var ute etter og ikke bilen.

Har hatt bekjente som har mista bilen ved at de lar bilen stå og gå utenfor bensinstasjon. Kjedlig, men sin egen feil egentlig

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser alltid bilen jeg, samme hvor lenge ejg skal bort fra den.. fylle bensin, parkert i garasjen, på jobb, hvor som helst, om det er 1 min eller en dag..

 

Men så er det jo så lett å når man har fjernstyrt sentrallås..

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting går også under ordensforstyrrelse så det hadde ikke vært så dumt å ringe snuten uansett :)

 

Ok, da vet jeg det.

Men så spørs det hva snuten hadde prioritert.

Tviler på swat team og helikopter;)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder aldri å låse bilen hjemme. Ofte jeg glemmer det i byen og andre steder og.. går fra bilen med nøklene i osv. aldri noe problem :D

Det jeg ikke vet, trenger ikke du å vite heller. - Og det du ikke vet har du ikke godt av å vite.

 

Vet du noe ikke jeg vet, så fortell meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SWAT-team og SWAT team...hva er Norges svar på det da? Hundepatruljen? :D

 

Anyway, om morgenen pleier jeg å kjøre innom Hydro Texaco for å fylle opp kaffekoppen, og jeg pleier da å la bilen stå på tomgang utenfor. Burde kanskje slutte med det.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser ALLTID jeg og, hadde et lite uhell med at bagasjeluka sto åpen

mesteparten av vintern, fordi jeg ikke fikk den opp ved minusgrader..

Så ble det til en vane da, og i april lå det 6 skateboard der, en sub,

en forsterker og masse annet rart. Når jeg kom dagen etter var kun

mitt skateboard tatt.. Og ingenting annet.. Ingenting. Faen så sjokkert

jeg blir over folk. Og jeg bor i et ganske snilt nabolag med mest gamlinger,

aldri fester, osv.. Jaja..

 

Etter det låser jeg, uansett

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra bilen med åpent sidevindu, i et parkeringshus i Trondheim....:eek:

 

Da jeg kom tilbake ca. 8 timer senere, så lå fortsatt fotoutstyret til over 70.000,- i brukt verdi, "trygt" slengt rundt i baksete:hide

 

Kan man ha flaks eller????:eek:

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i tr.heim å besøkte venner.. om natta da jeg lå å sov var det innbrudd i leiligheten jeg var i.. de tok bilnøklene fra inne i leiligheten.. flyttet bilen 200 meter,, tømte den fullstendig!! alt fra pasta-skruer, brukte lipsyler, tomme cd-cover,, stereo,, hele askebegeret??,, ++.. skulle på tur til sverige den dagen.. men når jeg kom hjem var golfen kommet hjem også.. Onkel p fant den LITT sent :)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår