Gå til innhold

RaZoR_

Bruker
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om RaZoR_

  • Bursdag 01/18/1985

core_pfieldgroups_99

  • Yrke eller sivil status
    Student

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Hvaler

RaZoR_'s Achievements

  1. RaZoR_

    tuning 1.8t

    Til 300hk på hjul, så ville jeg gått for rs2 kasse og diff. Mellomaksling må kortes inn, og hvis ikke noen har begynt å lage det ennå, så må girkassefeste på førersiden lages. Ellers er det rimelig smekk på ;) Hva er planen for motor da? 300+ på hjul tryller seg ikke frem av seg selv vet jeg.
  2. har du flere bilder av den lilla audi 200n til estuning?
  3. ikke noe problem med 235/35-19 og mye senk heller. 225/30-20 går forsåvidt og helt fint ;)
  4. Det som kanskje er enda mer håpløst er jo nyere biler, hvor det skal vises til syklustester hvor bilen har bestått avgass-krav osv osv. - Og DET har man selvfølgelig ikke mulighet til i Norge. Hele systemet er lagt opp på en sådan måte at det svinmye jobb og svindyrt å få ting godkjent. Var selv i kontakt med BT for å prøve å være lovlydig når bilen min skulle på veien, men :rules: ... Vil de ikke ha ulovlige biler på veien, må det jo tilrettelegges for godkjenning av ombygde biler på noe vis ! Magnus
  5. RaZoR_

    K04 Turbo

    Hvis du bare skal opp ett lite hakk, anbefaler jeg Garret GT2X, holder til ca 280hk, og har ørlitt tidligere spool enn f.eks K04. Skal du ha mer effekt enn det er Garret GT28RS det jeg ville holdt en knapp på, opp til 350hk.
  6. Autotrim er å anbefale! De er flinke! Bygge om til mekansike løftere hvis du først skal til med toppen da ;) Det orph nevner her, med å bruke 2.0 blokk, er gjort alt, du mister litt turtall (pga lenger slag), men får mere moment! - og tidligere trykk. - Morten Bondø på estuning har gjort dette i sin sølvfarga a4. - Den bremset 594hk og 609nm med 1.82bars ladetrykk og på 98oktan, noe som må sies å være særdeles bra! Hvis du trenger noe tips eller råd om 1.8t bygging er det mannen å høre med. Ellers spent på endelig plan for motor? Magnus
  7. grønne bosch er 440cc dyser, og det blir vel litt snaut til 450hk om ikke du skal ha MYE bensintrykk ? Når det gjelder deler, så vel estuning stedet å gå, siden du uansett bor i trheim. Ville snakket med morten bondø der om jeg var deg, gutten er rå på 18t. Magnus
  8. Var med og handlet en 98mod a4 1.8tq avant til en kompis for par månder siden, bilen hadde gått ca 111.000km, hadde sportinteriør, s-ratt m.m. Klin orginal bil, med fullt service hefte, svetta ikke noe sted, ikke i gir eller diff eller noe. Eneste som "nærmet" seg å måtte tas var multilink/forstilling. Ellers en strøken bil! Denne betale han 140.000kr for. Så har du kanskje noe å gå ut i fra. Magnus
  9. Grunnet plassmangel selger jeg nå min Subaru Impreza WRX RA. Info om bilen: 1994 modell 2.0l boxer turbo på orginalt 275hk (280hk+ nå) RA med "rally spec", stivere understell, kortere girkasse ++ Lettvekts-karosseriet til de gamle rallybilene Høyrestyrt Nye dekk på orginal gull-felg. Bygde ny eksos hos Es Tuning i februar Turbotrykksmåler Turbotimer Intercooler waterspray Gått nesten 110.000km Rustfri og Strøken bil. Nettopp tatt storservice, byttet reg.reim, multireim, løpehjul, olje, filter og plugger. Bilen er importert fra Japan høsten 2005, og det er ikke betalt avgifter. - Kun moms. Prisantydning 60.000kr (uten avgifter). Vi kan være behjelpelige med registrering i Norge! Kontakt pr mail, sbellman@online.no Bilder: Mvh, Anders Bellmann sbellman@online.no
  10. Jeg gidder aldri å låse bilen hjemme. Ofte jeg glemmer det i byen og andre steder og.. går fra bilen med nøklene i osv. aldri noe problem :D
  11. bilhenger er og en billig og god løsning :)
  12. For å oppsummere litt, En ombygging til vr6 er kurrant å gjøre. Understell er bolton fra mk3, med bremser osv. Motor passer tåelig rett inn, samme gjelder dashbord. - Så en komplett golf3 vr6 som donorbil er ideelt. - "Problemet" er at bilen blir VELDIG nese-tung etterpå, noe som kan gjøre den til tider litt ukoselig å kjøre med! En ombygging til 1.8t er heller ikke noe "big deal" egentlig. Så lenge man får tak i en motor som i utgangspunktet er tversstilt så passer motorfester rett over. Gir og drivaksler kan nok skli over. Trenger ikke engang å bygge om til 5bolt. Men pga mer avansert elektronikk så er det litt mer dilldall her. - Men det lar seg gjøre. (mer jobb med pedal-settet). Begge løsninger krever at du har en viss oversikt over elnett til motoren, samt clutch-system, samt at man kanskje må regne med litt dill med giroverføring og muligens mer. Det tar tid, men lar seg gjennomføre, og begge deler kan godkjennes.. bare snakk med biltilsynet FØR man gjør noe. Magnus
  13. VAG selger G60-breddinga orginalt ennå. så de har nok. lister er det dog værre med ;) Magnus
  14. Golf2 med vr6 motor blir -VELDIG- tungt i nesa. og Tilsvarende "morsom" å kjøre sånn sett. Har prøvd det, så jeg ville nok satset på 1.8 20vt motor gitt! Magnus
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår