Gå til innhold

fy F! Hadde de lov til dette..?????

Ranger emnet


ulfern

Anbefalte innlegg

kamerat av meg fikk igjen bilen sin på torsdag.. (tråd : norges råeste rs2)

parkerte den hjemme.. og på fredagsmorgen dro han til B.O racing i bergen.. 100meter før han ankom B.O var det kontroll med biltilsynet osv.. de ba om fører kort og vognkort som de alltid gjør.. mens han som tok imot han sto å sjekka papirene kommer det en løpendes ut av bilen, gikk rett bort til bilen, gikk ei runde rundt den og reiv av skiltet foran !?:hvaskjera

 

så, sjekket han hjulene, (org hjul siden den ene 19" felgen ennå ikke er i orden) ,sjekket understell (kw type 3 / tûv, seff) sjekket baklyktene(sorte/tûv, igjen) og sotinga.. åpnet opp panseret og fikk se det vidunderet.. men neida,.. da la han ut om at denne motoren ikke hørte hjemme der.. den var så trimmet at dette i kombinasjon med felgene, baklysene og understellet at den var UFORSVARLIG å kjøre? men i helvett??!?!?!?!? kameraten min mista vel omtrent fattninga der han sto.. herregud, er det mulig?! til og med sotinga på bakruta fikk han beskjed om å ta av.. og alle veit jo att det er lovlig.. bilen har sotede frontlykter.. men de sa han var godkjente?!

 

kameraten min, hadde alle tûv papirene i handen, men han karen ville ikke se de!?

 

så, bilen ble avskiltet, han fikk ikke engang lov til å kjøre den opp til B.O racing som var 100 meter unna.. de hos B.O måtte komme å taue han!??!

så kameraten min måtte ta flyet fra bergen å ned til oslo igjen da.. får så å bli hentet av meg..

 

fy f!!! hadde jeg vist navnet på han der... :ratatatat

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hehe, mm... ening der.. men han hadde jo ikke snøring.. kameraten min ringte B.O racing samt bilforhandler og noen andre på flekken.de sa att alle "feiliene"biltilsynet hadde funnet ikke var grunn nok tilsammen for avskilting.. han fikk jo ikk prøveskilt så han ihvertfall fikk tatt bilen med seg hjem. å få vist den her nede... men han biltilsynet ville ikke prate med noen av dem.. eneste kameraten min fikk var en mangellapp?

 

men har han lov til dette slik uten videre?!

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var vel et slik kukkhode som var sjalu fordi han selv ikke hadde råd til en slik bil da...og lot så sin frustrasjon gå utover din stakkars kompis!

 

jobbintervju hos bt er vel bare å kunne vise frem hvor vrang en kan være!

 

hørtes tvilsomt ut at han hadde lov til dette men ikke veit jeg!

de kan jo å ta seg til rette de "verdensmestrene" der!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tüv papirere har vel egentlig ingenting å si i en kontroll, bilen skal være forevist BT på forhånd.

Har ikke lest tråden, men hvis det skal være "norges råeste rs2", så burde det være gjort ganske så mye i motorrommet, og en big ass turbo er vel grunnlag nok for å klippe skiltene med mistanke om alt for høy effekt.

Han burde være glad de ikke tauet bilen inn til effektmåling, hvis den er reg etter 96?

 

Men at de absolutt SKAL ta han på hver minste detalj blir for dumt!

Hmmm, ikke tro at jeg er pro BT, det er jeg absolutt ikke.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=100542

 

her er bilen.. turboen er ikke noe voldsomt sort.. han ser ikke den engang.. der gjemt under skjold og chromerør..

 

så, hvis noen blir stoppet i kontroll uten godkjent senkesett i vognkortet.. klipper dem skiltene da? :O

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la han ut om at denne motoren ikke hørte hjemme der..

 

Var vel Porsche logoen på innsuget han såg da. Han var sikkert lur nok til å tro at det var satt inn porsche motor i bilen.

 

Rart at folk på biltilsynet tilsynelatende ikke har peiling på bil...

--------------------------

92' Corrado 1.8 8vT soon 16vT

 

www.carplanet.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel Porsche logoen på innsuget han såg da. Han var sikkert lur nok til å tro at det var satt inn porsche motor i bilen.

 

Rart at folk på biltilsynet tilsynelatende ikke har peiling på bil...

det sitter folk som har jobbet der fra før krigen, og det nytter ikke å diskutere med dem engang! Heldigvis så finnes unge mennesker som jobber der og..

Har lagt merke til at det er omtrent bare gamle tørre bergensere som jobber på biltilsynet her i østfold..Tørrere folk skal man lete leeenge etter! Snakker da om de eldre bergenserne, ikke de unge, hvis noen skulle misforstå.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kamerat av meg fikk igjen bilen sin på torsdag.. (tråd : norges råeste rs2)

parkerte den hjemme.. og på fredagsmorgen dro han til B.O racing i bergen.. 100meter før han ankom B.O var det kontroll med biltilsynet osv.. de ba om fører kort og vognkort som de alltid gjør.. mens han som tok imot han sto å sjekka papirene kommer det en løpendes ut av bilen, gikk rett bort til bilen, gikk ei runde rundt den og reiv av skiltet foran !?:hvaskjera

 

så, sjekket han hjulene, (org hjul siden den ene 19" felgen ennå ikke er i orden) ,sjekket understell (kw type 3 / tûv, seff) sjekket baklyktene(sorte/tûv, igjen) og sotinga.. åpnet opp panseret og fikk se det vidunderet.. men neida,.. da la han ut om at denne motoren ikke hørte hjemme der.. den var så trimmet at dette i kombinasjon med felgene, baklysene og understellet at den var UFORSVARLIG å kjøre? men i helvett??!?!?!?!? kameraten min mista vel omtrent fattninga der han sto.. herregud, er det mulig?! til og med sotinga på bakruta fikk han beskjed om å ta av.. og alle veit jo att det er lovlig.. bilen har sotede frontlykter.. men de sa han var godkjente?!

 

kameraten min, hadde alle tûv papirene i handen, men han karen ville ikke se de!?

 

så, bilen ble avskiltet, han fikk ikke engang lov til å kjøre den opp til B.O racing som var 100 meter unna.. de hos B.O måtte komme å taue han!??!

så kameraten min måtte ta flyet fra bergen å ned til oslo igjen da.. får så å bli hentet av meg..

 

fy f!!! hadde jeg vist navnet på han der... :ratatatat

 

Holder ikkje med Tuv-papir så lenge det ikkje står i vognkortet at er godkjent... Men soting på siderutene bak og bakruta skal man kunna ha der lovleg uten noke i vognkortet sålenge man kan sjå blålys inni bilen når det kjem ein bil med blålys bak deg...

 

Viss han har alt stempla i vognkortet så hadde eg gått vidare med det, men viss han ikkje har alt i vognkortet kan han berre gløyma det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så overrasket, typisk Bilsvaksynet her i Bergen det. Lager sine egne regler og gjør akkurat som de vil . Ser de en bil som ikke er 100 % orginal og som itillegg er kjørt av en ungdom så gjør de alt for å finne noe galt med den.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår