Gå til innhold

Norsk/svensk registrert?

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

har ringt på bilen selv å undersøkt selv etter eier å ikke funnet noe! jeg ga bud på 2500 eller 2000 som han godtok (husker ikke helt men en av de to summene) så du ikke gir for mye for den

 

ja okej..skulle gi 2500kr for bilen, men ser ut som blilen ikkje er norsk registrert, og då er der ikkje vrakpant på den, også er der mykje rust osv. so bilen er i grunnen ikkje verdt 2500kr helder..men trur eg bare sei frå meg den bilen. er for mykje arbeid osv med å eventuelt lage til bilen, og i tilegg får den registrert her i norge. like greit og legge ett par høvdinger til i prisen, og kjøpe ein litt bedre bil...men bilen er forsatt ein 242=/ og de er også er de no veteran, so de er litt synd

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei !

Jeg er kanskje litt sent ute men Volvoen du ser på er iflg. chassisnummer-plata en 242 med B20 motor produsert i 1976 på Torslanda-fabrikken. Dersom den har vært registrert i Norge tidligere skal den ligge i Autosys som er systemet Toll- og Avgiftsdirektoratet bruker og som er det samme systemet som forsikringsselskapene legger ansvarsforskringen inn i og som trafikkstasjonene sjekker opp mot før du får registrert bilen i Norge. Dersom bilen ikke tidligere er registrert i Norge må den bruktimporteres med de avgiftene som hører med (med mindre den er veteran da; årsmodell er jo 1976 så den blir uansett veteran i løpet av året). Men kanskje det er like greit å se etter en annen 242 ? Det virker som om det er dårlig med informasjon/dokumentasjon og det er vel i seg selv et dårlig tegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til; jeg er rimelig sikker på at Volvo AB i Gøteborg kan si deg hvor denne bilen ble solgt/eksportert til da den forlot fabrikken. Og så blir spørsmålet hvor mange ledd du må følge for å se hvor bilen endelig havnet...

Du kan kanskje kontakte Volvo i Gøteborg (+46-31-66-00-00) og spørre om hvor bilen med det angitte chassis-nummeret ble solgt/eksportert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til; jeg er rimelig sikker på at Volvo AB i Gøteborg kan si deg hvor denne bilen ble solgt/eksportert til da den forlot fabrikken. Og så blir spørsmålet hvor mange ledd du må følge for å se hvor bilen endelig havnet...

Du kan kanskje kontakte Volvo i Gøteborg (+46-31-66-00-00) og spørre om hvor bilen med det angitte chassis-nummeret ble solgt/eksportert ?

 

okej. takker for gode tips å og svar..

skal sjå kor mykje meir arbeid eg legger i og finne meir informasjon om bilen..

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. jeg bor i Stryn. har ikke set en hvit 242. ligger det en annonse en plass?

den står vel utenfor stryn tror jeg

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg var å så på den..

 

skulle få den for 500kr ;)

 

men den var veldig mye rust på. så ikke ut og bilen var svenskregistrert. Etter alt å dømme vart bilen kjøpt for 1000kr i distriktet her da vannpumpa gikk på bilen. Svenskene som eide den var på ferie og kjøpte seg nok ny bil eller leide bil.

 

Må altså momses inn (250kr.. men kanskje vanskelig å få tak i kvittering jah..) pluss vrakpant 1300kr.

 

Edit: glemte å si det. men tror det er et svært stort prosjekt. men den som vil må jo bare ta med biltralle å hente den. 500kroner er jo ikke rare tapet om den ikke lar seg reparere. Men kan ikke vrakes på vanlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var å så på den..

 

skulle få den for 500kr ;)

 

men den var veldig mye rust på. så ikke ut og bilen var svenskregistrert. Etter alt å dømme vart bilen kjøpt for 1000kr i distriktet her da vannpumpa gikk på bilen. Svenskene som eide den var på ferie og kjøpte seg nok ny bil eller leide bil.

 

Må altså momses inn (250kr.. men kanskje vanskelig å få tak i kvittering jah..) pluss vrakpant 1300kr.

 

Edit: glemte å si det. men tror det er et svært stort prosjekt. men den som vil må jo bare ta med biltralle å hente den. 500kroner er jo ikke rare tapet om den ikke lar seg reparere. Men kan ikke vrakes på vanlig måte.

 

eg droppet heile greiene, skulle hente den osv, til eg fann ut den var svensk registrert. fekk då ikkje eventuelt prøveskilter..kostet også for mykje og leige bilhenger osv..mykje ferger og de der..blei ca 2000kr tur retur, og de synst eg i grunnen ikkje bilen var verdt..

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, man kan vel ta den på prøveskilter fra et bilfirma?

 

ellers, jeg tror minimumsmoms på biler eksisterer og ligger på 5-6.000?

Nei, ingen "minimums-moms", men en minste avgift på importerte biler.

Denne kommer på rundt 6 lapper, årsavgift, vrakpant og noe greier.

Står bra forklart på http://www.toll.no alt dette. Se under import av kjøretøy.

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår