Gå til innhold

Svensk rushtidsavgift: svindleri og utpressing?

Ranger emnet


Krokodil

Anbefalte innlegg

Er det noen her som ble lurt av Swedish Transport Agency og Svensk Skatteverket og opplevd utpressing fra dem i forbindelsen med rushtidsavgift i Gøteborg eller Stockholm?

Jeg har kjørt gjennom Gøteborg 4 ganger i løpet av sommeren 2019. Har ikke fått opprinnelig faktura fra Swedish Transport Agency, men med en gang ble det faktura med tillegsavgift på 464,90 NOK. 

Når man klager, sender de deg til Svensk Skatteverket. Etter en hard diskusjon med Svensk Skatteverket skriver at de betviler ikke at jeg ikke har fått opprinnelig faktura. Men de skriver,

at jeg måtte selv ta kontakt med Svedish Transport Agency for å få opplysninger om hvordan jeg skal betale. Er ikke dette absurd? Jeg kjørte til Tyskland fra Norge via Sverige og Polen, har passert dusinvis av bommer. Skal jeg huske alle bommer og tenke om, hvor jeg ikke har fått faktura ifra?

De sender vanligvis faktura på 9 kroner til Norge og betaler 15-20 kroner porto. Etterpå for å ikke komme i minus de gjør slik som de har gjort med meg - sender senere, men allered med tillegsavgift på grunn av ikke betald avgift i "rett tid". Slik betaler de uheldige forskjellen.

Jeg tror dette er svindleri i komplott av Swedish Trasport Agency og Svensk Skatteverket. Er det noen som har opplevd det samme?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/18/2019 den 8:53 AM, Quattro73 skrev:

Jeg har lest denne artikelen før jeg har plassert dette innlegget.

>>>Om du først har mottatt regningen på 500 kroner, er det lite som gjør at du kan slippe unna. Mener du at du har en god sak, kan du forsøke å ta det til Skatteverket ved Trängselskattesektionen i Sverige. <<<<

Er dette ordene av en advokat? Norsk jurist?  Hvis norske myndigheter ikke forsvarer sine statsborgere, hvem skal gjøre det?

Venter dere på russere som skal frigjøre dere en gang til?

Her er instrukser om betalingen av trangselskatt i Gøteborg. Der står ingenting som gjør meg skyldig hvis jeg ikke får en opprinnelig faktura i tide, bortsett fra den siste satsen: 

>>>Det är du som fordonsägare som ansvarar för att skatten betalas i tid, även om du inte har fått en avi.<<<<

Hvordan kan det tolkes? "Du er skyldig selv hvis det er vi som gjør betalingen utilgjengelig."

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Trangselskatt/Betalning/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Dette skjedde meg også nettopp på en regning på 38 kr som ble til 544... Ikke fått noen regning tildligere. Har sendt klage nå til Skatteverket men tviler jo på at det blir tatt bort tilleggsavgift etter alt dette jeg leser. Dett bør noen virkelig se på! Forferdelig praksis. Hadde lett betalt 38 kr om jeg hadde visst om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår