teblast Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Lurer på om det er noen gode tips på å montere girkasse på motor når begge deler er utmontert av bil! Har gjort det en gang før men da satt girkasse igjen i bilen slik at jeg fikk sentrert den best mulig og brukt clutchen til å få bevegd den de siste mm for å få den på, brukte lang tid da også. Har brukt et kosteskaft som passer akkurat i hullet til clutch for å få malt til sidene og sentrert, dettev blir selvsagt ikke 100%, kanskje 98% riktig, så fint om det er noen som har noen gode tips til å få akselen inn i clutchen. Eller måte å få den 100% sentrert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerUlv Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Lurer på om det er noen gode tips på å montere girkasse på motor når begge deler er utmontert av bil! Har gjort det en gang før men da satt girkasse igjen i bilen slik at jeg fikk sentrert den best mulig og brukt clutchen til å få bevegd den de siste mm for å få den på, brukte lang tid da også. Har brukt et kosteskaft som passer akkurat i hullet til clutch for å få malt til sidene og sentrert, dettev blir selvsagt ikke 100%, kanskje 98% riktig, så fint om det er noen som har noen gode tips til å få akselen inn i clutchen. Eller måte å få den 100% sentrert. Du kan kjøpe deg noe superlim å lime lamellen fast i trykkplata, for så å montere hele sulamitten på svinghjulet..OBS, holder med 2-3 dråper for den skal jo kunne slippe igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lørnings Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Eller så kan du bare kjøpe en senter-dor til clutch på biltema til sikkert 50 kroner!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Eller så kan du bare kjøpe en senter-dor til clutch på biltema til sikkert 50 kroner!:) Dette settet funker veldig bra, brukt det mange ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Du kan kjøpe deg noe superlim å lime lamellen fast i trykkplata, for så å montere hele sulamitten på svinghjulet..OBS, holder med 2-3 dråper for den skal jo kunne slippe igjen.. Den hadde jeg ikke hørt før! Tror nok du gjør lurest i et sett ifra Biltema. Funker knall dette. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 hvorfår få det 100%?? bruk et skrujern og øyemål. ser som regel sporet etter gamle clutchen også Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Den med superlim har jeg også hørt, men aldri prøvd. Sånn teoretisk skulle det jo funke da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 klutsjen blir jo 100 % sentrert i det du setter i girkassa, det du trenger å sentrere den for er jo for å få girkassa på plass. Og da trenger man ikke noe sært verktøy eller noe sånnt.. så kosteskaft fungerer veldig bra :) Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Det som kan være vrient er å treffe clutchen og svinghjulslageret, skal ikke mye avvik til før man bommer har jeg erfart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg