Gå til innhold

Power Zone

Ranger emnet


Mr.X

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Powerzone er det største pissfirmaet jeg har vært borti i allefall! Har prøvd å bestilt støtdempere til en Peugeot 405 MI16 av de engang. Han derre Lars kar`n med den forbanna irre stemme sa de skulle komme to uker etterpå. Det hele endte med at jeg avbestilte demperne 4 mnd. seinere (etter ca. 200 telf. og med beskjed om at jeg skulle ringe på igjen 2 uker etterpå "Da er de nok kommet skal du se"!) Fuck that shit iallefall!!

Ellers så har du jo andre dryge firmaer, som f.eks. TSI..

De er jævlig trege med styling synes iallefall jeg! Rævva kundebehandlig er det også!

Men det er et firma som jeg selv er jævla fornøyd med, å det er det nyoppstarta "Gundersen Sportscar". Kjører litt lavere priser også han. + at han leverer det han skal innen avtalt tid. Bestilte eksempelvis et komplett rieger styling sett (Frontleppe, Sideskjørt og Hekkskjørt) til min Golf, og fikk beskjed om å vente i 2 uker. Å 2 uker etterpå lå den jævla pakka på posten! Sånn liker jeg! Har også bestilt mere fra han som har kommet til riktig tid!

Sjekk sida hans: http://www.gundersen-sportscar.com

 

Ble litt hissig herno ;) , men det er faktisk bare Gundersen jeg er nøgd med.

1988 Peugeot 405 MI 16

1993 Golf 1.9 TDK

x 1993 Rieger Golf

x 1988 Peugeot 405 MI 16

x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tre eller fire år siden var jeg innom Powerzone og bestillte to K&N filtercharger filter til to doble Weberforgassere. Jeg ba om å få de sendt opp til Bardufoss der jeg bodde. Det tok så lang tid at jeg glemte helt at jeg hadde bestilt, plutselig noen måneder senere kom det ett filter. Men jeg så aldri noe til det andre filteret.

 

:)

 

Har ingen nylige erfaringer med firmaet. Bortsett fra at hjemmesiden deres er komplett ubrukelig og patetisk uprofesjonell.

 

 

Tor Arne

wheels02.gif

Min 3S-GE. SUGEMOTOR!

Hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil: Må bare gratulere deg meg utrolig feilinformasjon..

 

Jonus har absolutt aldri jobbet på Powerzone. Han handler noe der innimellom, og er andre ganger innom for å slå av en prat.

 

Når det gjelder varer og slikt så er det dessverre slik at noen av Powerzone sine leverandører ofte kommer med feilinformasjon eller ikke har ting på lager. Når det gjelder det siste så kan det også være veldig vanskelig å finne det ut fra disse leverandørene da spesiellt en del tyske og engelske firmaer ikke sender ordrebekreftelser og restordrelister (snakker om "maskinelle" tyskere) .

 

Feilpakking og glemte deler i ordrer er også dessverre ikke helt uvanlig. Muntlige leveringsdatoer er noe som Powerzone m/fl også kan bli bedre på, men også dette er dessverre en del av "gamet" (les lenger opp i posten ang. feilinformasjon fra leverandører). Powerzone prøver stadig å forbedre seg, men leverandører som kanskje har levert varer punktlig i mange måneder/år kan også plutselig bli ustabile. Der tror jeg bransjen som helhet har ekstreme behov for forbedring på et globalt plan. Det er også totalt umulig med det volumet på deler/biler/etterspørsel det er å sitte med mye på lager. Tenk bare på hvilken enorm mengde kapital du ville binde opp hvis du skulle sittet med langt over 60.000 artikler inne til enhver tid, for ikke å snakke om hvilke enorme lagerutgifter det ville gitt.. Har noen av dere en milliard eller tre å investere??

 

Når det gjelder telefonisk kontakt med kunder angående forsinkelser og liknende er det jo helt klart at det hadde vært ønskelig å kunne ringe hver enkelt kunde å informere om status på jevnlig basis, men det er neppe gjennomførbart i praksis. Med tanke på det volum av telefonsamtaler med bestillinger og spørsmål som kommer inn i løpet av en dag er det knapt nok mulig for to mennesker å sitte mer i telefon. For å gjennomføre dette så måtte man nok minst ha ansatt en person på heltid da som sagt mye blir lovet og lovet fra diverse leverandører. Med tanke på de små marginene som er i bransjen så hadde det i såfall betydd at man da hadde mått øke prisene tilsvarende denne personens lønn/arbeidsgiveravgift/forsikring etc.. Det er neppe trolig at kunder ville ha vært villige til å betale for dette tillegget i pris kontra andre leverandører.

 

Utover dette så må man også huske på at det bare er mennesker i andre enden av telefonen, og ikke maskiner. Det kan så klart hende at guttene på Powerzone en sjelden gang glemmer å bestille en vare, men det er da i så fall snakk om promille i forhold til ordremengden. Husk: Ingen er ufeilbarlige..

 

Jeg synes generellt sett at guttene gjør en god jobb med tanke på alle de "hindrene" som ligger i veien for dem, og synes de fortjener honnør for det..

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt forstå den dårlige kritikken mot powerzone.

Tror nok det finnes minst like mange gode erfaringer som dårlige erfaringer..

 

Selv bestillte jeg en spoiler fra Novitec hos disse. De estimerte ca 3 ukers leveringstid og det viste seg å stemme ganske bra.

 

En kompis av meg bestillte samme spoiler direkte fra Novitec i Tyskland og hans kom frem skadet og brukte ca like lang tid. Hadde min vært skadet så hadde jeg vært enda mer glad for at jeg brukte Powerzone.

 

Men med min erfaring så hadde jeg gjerne brukt powerzone igjen til slikt! Bilen min er heller ikke akkurat bilen det finnes lagervare av slikt til: Alfa 156

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andy156

Kan ikke helt forstå den dårlige kritikken mot powerzone.

Tror nok det finnes minst like mange gode erfaringer som dårlige erfaringer..

 

 

et seriøst firma har gjerne mer fornøyde kunder en misfornøyde.. det trur jeg du sjønner... at et firma har like mange ufornøyde kunder som fornøyde kan da aldri være seriøst drevet. har selv aldri handlet på powerzone og trur nok aldri jeg kommer til og gjøre det etter alt jeg har lest her..

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

Kjetil: Må bare gratulere deg meg utrolig feilinformasjon..

 

Jonus har absolutt aldri jobbet på Powerzone. Han handler noe der innimellom, og er andre ganger innom for å slå av en prat.

 

Når det gjelder varer og slikt så er det dessverre slik at noen av Powerzone sine leverandører ofte kommer med feilinformasjon eller ikke har ting på lager. Når det gjelder det siste så kan det også være veldig vanskelig å finne det ut fra disse leverandørene da spesiellt en del tyske og engelske firmaer ikke sender ordrebekreftelser og restordrelister (snakker om "maskinelle" tyskere) .

 

Feilpakking og glemte deler i ordrer er også dessverre ikke helt uvanlig. Muntlige leveringsdatoer er noe som Powerzone m/fl også kan bli bedre på, men også dette er dessverre en del av "gamet" (les lenger opp i posten ang. feilinformasjon fra leverandører). Powerzone prøver stadig å forbedre seg, men leverandører som kanskje har levert varer punktlig i mange måneder/år kan også plutselig bli ustabile. Der tror jeg bransjen som helhet har ekstreme behov for forbedring på et globalt plan. Det er også totalt umulig med det volumet på deler/biler/etterspørsel det er å sitte med mye på lager. Tenk bare på hvilken enorm mengde kapital du ville binde opp hvis du skulle sittet med langt over 60.000 artikler inne til enhver tid, for ikke å snakke om hvilke enorme lagerutgifter det ville gitt.. Har noen av dere en milliard eller tre å investere??

 

Når det gjelder telefonisk kontakt med kunder angående forsinkelser og liknende er det jo helt klart at det hadde vært ønskelig å kunne ringe hver enkelt kunde å informere om status på jevnlig basis, men det er neppe gjennomførbart i praksis. Med tanke på det volum av telefonsamtaler med bestillinger og spørsmål som kommer inn i løpet av en dag er det knapt nok mulig for to mennesker å sitte mer i telefon. For å gjennomføre dette så måtte man nok minst ha ansatt en person på heltid da som sagt mye blir lovet og lovet fra diverse leverandører. Med tanke på de små marginene som er i bransjen så hadde det i såfall betydd at man da hadde mått øke prisene tilsvarende denne personens lønn/arbeidsgiveravgift/forsikring etc.. Det er neppe trolig at kunder ville ha vært villige til å betale for dette tillegget i pris kontra andre leverandører.

 

Utover dette så må man også huske på at det bare er mennesker i andre enden av telefonen, og ikke maskiner. Det kan så klart hende at guttene på Powerzone en sjelden gang glemmer å bestille en vare, men det er da i så fall snakk om promille i forhold til ordremengden. Husk: Ingen er ufeilbarlige..

 

Jeg synes generellt sett at guttene gjør en god jobb med tanke på alle de "hindrene" som ligger i veien for dem, og synes de fortjener honnør for det..

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

 

Ett par ting her Roy .....

 

1. Dersom du skriver dette på vegne av Powerzone, si det, ikke bare antyd det er du snill.

 

2. Små marginer ? Sjekk denne er du snill : http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=925

 

3. Jeg har handlet hos Powerzone flere ganger, noen ganger så er det enkelt, andre en pest. Men Lars skal ha poeng for å rydde opp etter seg når han ( eller leverandør - vi som sitter på denne siden av bordet vet jo ikke hvem som lager røre ) har føkka opp. Det er mere enn man kan si for mange andre tunere.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonus Racing jobber IKKE hos Powerzone bare så det er sagt!!!!Han jobber i Næringsmiddeltilsynet.............en viss forskjell.Men han kjenner godt han som driver Powerzone.Tenkte bare jeg måtte forsvare Jonus,ikke Powerzone for de suger tiss spør du meg.Jeg har MEGET gode erfaringer med TSI (http://www.tuning.no) han sier det iallefall slik som det er,jeg bestilte hvite blinkers og grillist til min Audi 90 86-mod og han sa det kom til å ta cirka 6 uker for SGI er en treig leverandør.

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

 

Ett par ting her Roy .....

 

1. Dersom du skriver dette på vegne av Powerzone, si det, ikke bare antyd det er du snill.

 

2. Små marginer ? Sjekk denne er du snill : http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=925

 

3. Jeg har handlet hos Powerzone flere ganger, noen ganger så er det enkelt, andre en pest. Men Lars skal ha poeng for å rydde opp etter seg når han ( eller leverandør - vi som sitter på denne siden av bordet vet jo ikke hvem som lager røre ) har føkka opp. Det er mere enn man kan si for mange andre tunere.

 

Paul..

 

Jeg skrev ikke denne posten på vegne av noen, kanskje med unntak av meg selv... Egentlig så kunne nok mesteparten av det som sto i denne posten ha gjelt et hvilket som helst firma i tuning/styling-bransjen i Norge. Tror ikke at de andre firmaene som leverer til alle typer biler har det noe lettere når det gjelder leverandørene i alle fall.. Hadde man for eksempel bare satset på en liten spesifikk kundegruppe, som f.eks kun VAG eller kun BMW, så hadde det så klart vært lettere å ha ting inne, da produktmengen vil bli drastisk mye mindre..

 

Utover det så kom alt her ifra egne meninger og erfaringer, og kanskje en litt dypere forståelse av hvordan bransjen fungerer enn det de fleste har.. Er jo tross alt mer eller mindre fast inventar nede i butikken der (Powerzone).. Og hjelper til på treff/stevner og ellers med andre ting jeg kan hjelpe til med..

 

Derimot når man f.eks driver å rett ut svindler kundene, som bl.a aWeX har skrevet om tidligere på denne tråden, så er det noe helt annet.. De som eventuellt skulle drive med det burde få høre det klart og tydelig.. De andre som jobber og står på men alikevel får noen misfornøyde kunder som støyer 100X høyere enn en fornøyd kunde synes jeg egentlig litt synd på..De fortjener bedre spesiellt med tanke på hvor hardt de jobber for å klare å få til ting så godt det lar seg gjøre... I 95% av alle tilfeller der deler ikke kommer inn til tiden så er det faktisk leverandøren eller fraktselskapet sin feil..

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan si at når æ bestilte vanninsprut fra gik-turbo så kom delan 4daga etterpå.(fikk beskje at æ hadde delan om en uke når æ bestilte)

 

Powerzone fikk æ beskje du har dem på mandag og det var på en torsdag. var vel bare det at han glemte og si vilken mandag:rolleyes:

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit Powerzone er litt trege, men hvilke firmaer er ikke det!!!!

 

Har egentlig ikke noe å utsette på dem!!! har stort sett fått det jeg har bestilt, sjøl om det har tatt litt lenger tid enn lovet :eek:

 

Men jeg synes at den service JEG har fått på Powerzone er BRA!!!

Men klart jeg har hørt andre som ikke er helt fornøyd!!! Men så renger jeg som regel med litt lenger leveringstid enn lovet!!!

 

Vi er jo dessverre ett lite land som har befolkning lik en middels europeisk by :(

- 90 VW Taro(hilux) 2wd

- 77 VW Polo I

- 55 VW 1200 - Primer

- 89 Vw Corrado G60 - "Delebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår