Gå til innhold

Cordi: Chrysler Stratus stor prosjekt...

Ranger emnet


Cordi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en del problemer med min stratus for tiden:

 

  • Sentrallåsen min har sluttet å virke
  • Alarmen virker ikke
  • Får alarm om at døren er åpen når jeg kjører

 

Men jeg finner ingen elektriske skjemaer over denne bilen...

Det er vel ikke noen som tilfeldigvis har noe liggende?

Blir altfor tidkrevende å begynne å feilsøke uten...

 

fikk du ordnet feilen?? når jeg husker så for et par år siden (svigefar har også Stratus) så fungerte ikke mer sentral låsen på bilen hans og det viste seg at en sikrings holder som er montert i ettertid -må være hos norske importøren- var av labber kvalitet slik at selve feste punktene til sikringen var smeltet og dette skapte varmegang som til slutt ikke fungerte mer, jeg byttet den ut og satt tykkere ledninger så fungerte feilfritt etterpå, det ille var at dette kunne att fyr mens de kjørte.

 

Den nevnte sikringen ligger på innsiden av sikringsboksen -det er sånt på min bil også ;)- så du må fjerne dekselen som er under ratte. men for å fjerne den må du fjerne dekselen rundt dash bordet og spilleren/AC... ;) når du først har fjernet dette deksel kan du like så greit dempe litt rund dekselen som er over instrumentenen da det er 3 små dempe matter som løsner :) og skrangler lett når man drar litt på med musikk :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå skal noen av bildene virke :)

 

Jeg har ikke fått gjort noe med bilen på en god stund... Men får se om det ikke blir litt jobbing med den i sommer... Planene er de samme!!! :thumb

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå ble jeg jammen litt inspirert selv også. Har hatt en stratus 97 modell i mange år selv, bytta topp pakning, reg-reim og sånt i år så kommer vel til å ha den i en del år til.

 

Det eneste jeg har ordna på anlegget den tiden jeg har hatt den var å bytte ut til en cd spiller.

 

Nå har jeg såvidt begynt å se på muligheten for å putte litt mer anlegg i den. Men jeg er jo rimelig nybegynner når det gjelder dette.

 

Hvor henter dere strømmen til anlegget i bagasjen fra? Går det ann å bruke noe av eksisterende strømledninger eller må man strekke fra batteriet? Er det vanskelig å finne vei inn i bilen for ledningene? Virker litt trangt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå ble jeg jammen litt inspirert selv også. Har hatt en stratus 97 modell i mange år selv, bytta topp pakning, reg-reim og sånt i år så kommer vel til å ha den i en del år til.

 

Det eneste jeg har ordna på anlegget den tiden jeg har hatt den var å bytte ut til en cd spiller.

 

Nå har jeg såvidt begynt å se på muligheten for å putte litt mer anlegg i den. Men jeg er jo rimelig nybegynner når det gjelder dette.

 

Hvor henter dere strømmen til anlegget i bagasjen fra? Går det ann å bruke noe av eksisterende strømledninger eller må man strekke fra batteriet? Er det vanskelig å finne vei inn i bilen for ledningene? Virker litt trangt.. :)

 

Hei.

 

Du må strekke fra batteriet... Da jeg la inn ledning i min Stratus Prøvde jeg og finne en åpning i torpedoveggen men det var jo nesten umulig!!! Så jeg måtte båre et hull i gulvet under beina på fører siden og så legge den inn i rammen på undersiden av bilen og opp langs torpedoveggen... Det er ikke den beste løsningen men den enkleste!!! :uhhmmwhat?:

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, må man borre hull... Hva om man går for et litt lite anlegg som ikke trenger så tykk strømledning?

 

Går det forresten ann å ta strømmen fra det positive punktet strekt opp til motoren eller skal det kun brukes hvis man får flatt batteri? :)

 

 

Du kan sikkert ta strøm fra en annen plass om det er et lite anlegg du skal ha... men det ville ikke jeg gjort!!!

 

Jeg har koblet ledningen til koblingen ved motoren :)

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la strømkabelen min på samme måten i stratusen min.. Tror jeg, forsto ikke helt denne setningen: "Så jeg måtte båre et hull i gulvet under beina på fører siden"

Jeg la min fra det strømpunktet i motorrommet, stripset den ned torpedoveggen og tredde den gjennom rammen under bilen på venstresiden. Og bake borret jeg et hull gjennom dørken og satt inn en gummigjennomføring. Jeg kjørte slik i nesten 4 år, og når jeg solgte den for et år siden var kabelen like hel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la strømkabelen min på samme måten i stratusen min.. Tror jeg, forsto ikke helt denne setningen: "Så jeg måtte båre et hull i gulvet under beina på fører siden"

Jeg la min fra det strømpunktet i motorrommet, stripset den ned torpedoveggen og tredde den gjennom rammen under bilen på venstresiden. Og bake borret jeg et hull gjennom dørken og satt inn en gummigjennomføring. Jeg kjørte slik i nesten 4 år, og når jeg solgte den for et år siden var kabelen like hel.

 

 

Ledninge kommer opp i gulvet/dørken under beina til føreren...

Litt skrive feil... Båre = Borre :uhhmmwhat?:

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja litt skrivefeil er vel lov :P

 

Men for å spørre dumt, hvorfor tar du den opp gjennom dørken der? :)

 

 

Jeg tenkte det er litt bedre og ta den opp der på grunn av at da er det ikke så mye av ledningen som kan bli ødelagt i tilfelle jeg tar nedi bakken... :thumb

Chrysler Stratus 2.0 97mod.

Suzuki Baleno 1.6 00mod.

Opel Kadett C 2.0S 79mod.

Saab 900 84 mod. X. 2.Mazda 323 84 mod. X. 2.Daihatsu Cuore 97 mod. X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår