blixern Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Hei Har en GTI 1.8 motor hvor veiv å rådelager er slitt (vet ikke eksakt feil ennå) Har fått tak i en GL 1.8 forgasser motor som funker fint, å lurte på hva jeg må skifte for å bygge om motoren til GTI, har hørt GL motorn har mindre komprensjon enn GTI motorn. Er det i stemplene forskjellen sitter? Hadde tenkt å bare sette GTI toppen over på GL blokka men vis det bli mindre komprensjon så er ikke det så akutelt. Kansje best å bruke veiva fra GL blokka å kjøpe nye råder å montere i GTI motorn? Noen erfaringer ? Tips ? Noen som har gjort dette før? Legger ved ett bilde av bilen, prosjekte. :rolleyes: Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 var mye sparkel der gitt =) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by projektRUST var mye sparkel der gitt =) og ja.. hva motorkode er det? en gti 8v 86 (EV) og en gli 88 (GX) har henholdsvis 10:1 i komp og 9:1 i komp.. og 112 hk og 90 hk. begge har k-jetronic, mens den ene har katalysator. innvendig vet jeg ikke hva forskjellen ligger i.. vet ikke hvor de har valgt å plassere komp-forskjellen, stempler, pakning? kanskje etka vet. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet Juni 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Ja er litt sparkel :) Men så har jeg aldri gjort en bakluke "clean" før heller så, men har IKKE bare sparkla, er ett lag med sparkel for å få alt rett. Men men.... Første prosjekt så det får så være... :rolleyes: Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet Juni 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 en gti 8v 86 (EV) og en gli 88 (GX) har henholdsvis 10:1 i komp og 9:1 i komp.. og 112 hk og 90 hk. Det er en 85modell , tror nok det er en EV, samme innsprut som står i golf 1 å slikt... 112hk innvendig vet jeg ikke hva forskjellen ligger i.. vet ikke hvor de har valgt å plassere komp-forskjellen, stempler, pakning? Hm ja...mulig jeg bare setter over veiva fra den GL motorn på min GTI motor...vet det går, men da den GL motorn har gått en del mindre vet jeg ikke hva som er lurt. GL motorn kommer fra en 86mod ,tror jeg. sånn forgasser motor. Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Veiva er vel lik, slaglengden er såfall lik på 90 og 112. Men om rådene er like vet jeg ikke, mest sannsynlig siden råderatioen bør være lik ved likt slag. Riv motorene og se, bytt alle lager mens du er i gang. Bare kjekt med litt motorskruing. :) (mye kjekkere enn sparkel) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharpie Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 mens vi nå er i gang: er det samme topp på en 1,6 og en 1,8 forgasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brandtenborg Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Har du fler bilder av Golf prosjektet ditt eller? Siter 97' Transporter T4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 tror forskjellen ligger i topp og stempler.... veiva passer nok omhverandre.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Originally posted by Brandtenborg Har du fler bilder av Golf prosjektet ditt eller? http://home.no.net/moblix/golfgti/ Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixern Skrevet Juni 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Riv motorene og se, bytt alle lager mens du er i gang. Bare kjekt med litt motorskruing. (mye kjekkere enn sparkel) Ja blir nok å gjøre det ja... Får bruke GTI blokka å stemplene. Bør jeg hone blokka? Vis jeg ikke skulle sparkla litt på den bilen hadde den blitt rå stygg når lakken kommer på, er noen små bungler...så... thats the way its goes. Brandtenborg Har du fler bilder av Golf prosjektet ditt eller? Jepp som Jonte sa; http://home.no.net/moblix/golfgti/ , men er ikke nå intresangt....bare bilder av ett golf karosseri ;) Vis noen skulle trenge, så selger jeg den 1.8 toppen med forgasser...å det som skulle være.. Siter 1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna) 1x Raddo prosjekt 1x Polo 1977 (retro bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg