ss242 Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Hadde vel ikke vært et problem som kommer og går da. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Prøver å rense LMM imorgen, så får vi bare se da.. Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Jeg satser på bensinreturen jeg :) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 du har tatt diagnose på både tenning og bensin? har du bytta pluggene? evt ledninger, fordelerlokk og rotor i tillegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 du har tatt diagnose på både tenning og bensin? har du bytta pluggene? evt ledninger, fordelerlokk og rotor i tillegg HAr tatt på begge deler ja, fikk ingen feil. Har ikke bytte plugger eller noen sånne ting, for jeg er helt tom for penger for øyeblikket. Så tenkte heller å spørre her å kanskje få et konkret svar om problemet. Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg satser på bensinreturen jeg :) Hvordan får jeg skjekket dette? Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg lurte på om kanskje problemet kan ha med at det ikke er mer enn ca. 10 - 15 liter på tanken? Får ikke sjekka dette på noen dager for har ikke råd til bensin :( Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245tic Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg har sammen problemet på min volvo 240 230f jeg har nye plugger, fordelerlok, rotor og pluggledninger! tempsensor osv! jeg må dra den veldig lenge på starteren, men den starter ver morgen, byttet styreenhet også! er ganske lei jeg å hehe Siter wirrumen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Det var ikke pga. lite bensin på tanken. :( Nytter ikke å dra min lenge på starteren, starter faen ikke uansett. Unskyld uttrykket men er dritt lei nå.. :( Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 tennpluggene dine...ser de svarte ut? når problemet ble borte har du gjort noe annerledes enn når du har problemet...evt batterispenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 tennpluggene dine...ser de svarte ut? når problemet ble borte har du gjort noe annerledes enn når du har problemet...evt batterispenning? Tennpluggene er: hvite/gyllebrune. Nei har ikke gjort noe annerledes.. Batteriet er nesten nytt. Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Dette ville jeg ha gjort; 1. Sjekka tenninga; Napp ut en plugg, legg den til gods og be en eller annen dra motoren på starteren og se etter gnist.. 2. Du har et bensinleveranse-problem. Under innsuget er det en egen lysegrønn kontakt og dyse, dette er kaldstartsdysa. Prøv funksjonskontrollen via diode-blink-boksen, og hør at denne virker. Mener det skal komme en "tikke" lyd samtidig som dysene tikker i tur og orden. Denne "injectoren" under innuget dusjer en del bensin inn i innsuget ved kald motor, nesten likt som Choke på en forgasserbil.. :) 3. Prøvd å nappe ut pluggen til Temperatur-føleren til hjernen og sjekka om det fyrer da. Jeg mener hjernen da vil tro at bilen er kald, og vil sette seg i "nød-modus" med rik/kald blandig så du kommer deg hjem. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Dette ville jeg ha gjort; 1. Sjekka tenninga; Napp ut en plugg, legg den til gods og be en eller annen dra motoren på starteren og se etter gnist.. 2. Du har et bensinleveranse-problem. Under innsuget er det en egen lysegrønn kontakt og dyse, dette er kaldstartsdysa. Prøv funksjonskontrollen via diode-blink-boksen, og hør at denne virker. Mener det skal komme en "tikke" lyd samtidig som dysene tikker i tur og orden. Denne "injectoren" under innuget dusjer en del bensin inn i innsuget ved kald motor, nesten likt som Choke på en forgasserbil.. :) 3. Prøvd å nappe ut pluggen til Temperatur-føleren til hjernen og sjekka om det fyrer da. Jeg mener hjernen da vil tro at bilen er kald, og vil sette seg i "nød-modus" med rik/kald blandig så du kommer deg hjem. Takker for gode tips.. :thanks Skal ut å sjekke med en gang bilen er kald.. :) Edit: Hvilket hull skal jeg bruke på "diode-blink-boksen" når jeg sjekker dette? Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Tennpluggene er: hvite/gyllebrune. Nei har ikke gjort noe annerledes.. Batteriet er nesten nytt. Ta å mål tempsensor og sjekk mot ohm-verdier test en gang før start og en gang rett etter kjøring. være lurt å måle batterispenninga. Kan lures av mangt, men har du målt så vet du hva den er god for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Om du velger å måle temp-sensoren, så må du måle den med firkantet tilkobling, fannt ikke prosedyren for å sjekke komponentene nå desværre... står i haynes-håndboka :) Men, mener det er å sette den i nr 2, og trykke 3 ganger på knappen, også kommer prosessen til å starte. Først starter dysene, så går tomgangs-ventilen, også kaldstarts-dysa. Når du vil at det hele skal stoppe, skru av tenningen, og ta ut pluggen av nr 2. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.