Gå til innhold

hvor mye % soting kan man ha?

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Det med utsyn gjennom bakrute eller ikke kommer anpå hvor mange kvadrat-cm sidespeilene dine er.

 

Nei, det kommer an på om bilen din er typegodkjent med innvendig speil eller ikke:

 

Bil skal ha minst tre speil, hvorav ett skal være plassert innvendig og ett på hver side utvendig. Innvendig speil kreves dog ikke dersom bilen på grunn av bruksområde eller nødvendige konstruktive hensyn er bygd slik at speilet aldri kan brukes.

 

Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne sees gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bagasjelukevindu, sideruter bak er lov å sote så svart du vil bare du ser ut fra bakruta i speilet, for utrykning og selvsagt andre farer bakfra!!!

 

Skal du sote rutene foran b-stolpen MÅ de være orginalt sotet fra fabrikk, ELLER du kan sende inn til fabrikk og få de brent ! Det er også lovlig..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlebilen min, 1988 Chevy Suburban hadde STORE sidespeil, der var det innvendige speilet oksidert og brukelig.

 

Jeg fikk feil på PKK og stakk innom trafikkstasjonen på Lillehammer og spurte om jeg MÅTTE ha innvendig speil, jeg så ingenting i det alikevel pga nakkestøtter og delt bakdør. Kontroløren sa at jeg da måtte ha minst så og så store utvendige speil. Han tok med seg målebåndet ut og sa at jeg bare kunne fjerne innvendig speil. Etter det var gjort tok han etterkontroll og godkjente bilen.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 242 med malt bakrute og uten speil på eu hos biltilsynet, ble ikke gjort noen anmerkining på det.

Sidespeila var standard 86+ til 240.

 

Soting av sideruter foran er lovlig hvis originalrutene er merket med min gjennomsyn (i den lille teksten nederst på vinduet).

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår