simtra Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Har tenkt på å bytte fra 4 til 5-trinns kasse. Går disse over hverandre eller må det til noe spes? Fra org Ascona 4-t til Rekord 5-t. Tenkte det ver lurt å spørre før jeg prøvde selv:yak: Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=113169 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=106020 Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-treme Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Skal gå bra det, men du må ha ny midtkonsoll(feks manta) og du må lage nytt hull til den nye girspaka;) Siter Ascona B ønskes kjøpt! Max 15 000! Minimalt med rust! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 prøv å få fatt på en 5 trinns spakstell fra mantan så slipper du det.. Men slikt vokser kansje ikke på trær da.. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 prøv å få fatt på en 5 trinns spakstell fra mantan så slipper du det.. Men slikt vokser kansje ikke på trær da.. Må fortsatt lage nytt hull, bare ikke like langt bak som med rekord spakstell. Så passer Manta midtkonsollen bedre og. Ny mellomaksel trenger du og. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 må han lage nytt hull da og ? :S Trodde spakene på manta 4 trinns og 5 trinns kom opp i samme hull jeg :( Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 må han lage nytt hull da og ? :S Trodde spakene på manta 4 trinns og 5 trinns kom opp i samme hull jeg :( Ikke på Ascona. Eller Manta før 81/81. Manta etter '82 med 4-trinns har spaken like langt bak som de med 5-trinns. Eventuelt om du tidligere har hatt automat (slik min nåværende bil) Da trenger du heller ikke lage nytt hull. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Må fortsatt lage nytt hull,bare ikke like langt bak som med rekord spakstell. Så passer Manta midtkonsollen bedre og. Ny mellomaksel trenger du og. vil det se dass ut hvis man bruker manta midtkonsoll, og standard rekord 4-trinns spakstell? eller helt ok? bilde? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mai 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2006 det vil ikke gå. Fordi Manta midtkonsollen har hullet lengre ned, så måtte du ha flyttet konsollen nærmere torpedo'n for å kompensere. Det er det ikke plass til. Vel å merke om du ikke har nyere 4-trinns med spaken langt nede som på 5-trinns. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtra Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Et stort bevis på at jeg nærmer meg senil, er vel at jeg plutselig fant ut at jeg har laget denne tråden:)knock Vist det er som dere sier så kapper jeg bare hull å bytter kasser. Dette er jo egentlig bare provisorisk siden det med tiden (Viste dere at penger bestemmer over tiden?) skal settes i noe som har litt mere futt:) da skal alt byttes.cheers Ellers takk for svar! Siter Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Må du ikke ha annen mellomaksling også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona power Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Må du ikke ha annen mellomaksling også? skal du sette i 5-trins må du ha en kortere mellomaksel ja, byttet på min for ikkje lenge siden da måtte æ ha en kortere aksel. Siter ascona b 2,0s= prosjektsolgt NYTT PROSJEKT: ascona b racing/drifting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Var det jeg mente å huske fra da jeg bytta på min første B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg