Tbend Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Hei. Hjullageret mitt har sønge på siste verset og nytt er bestilt. Klarer jeg det som en allmen gutt å bytte det? :P Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest //TCCW Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Foran eller bak? Bak er plankekjøring. Men foran trenger du ei presse på x-antall kg/tonn. Slik er det iallefal på golf 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Foran Venstre... Må vel ha ei tæssje for å dra ut lageret? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Tjaaaaaaa.. det er ikke noe du gjør med hammer for å si det sånn.. spindelen kan du godt slå ut.. da ryker det gamle lageret.. og du må da kutte av den gamle lagerringen fra spindelen! resten må desverre presses med x/antall tonn! vil ikke anbefale deg og bruke slegge eller noe anna.. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Aha,,,, Trenger man spesialverktøy til dette eller er det trix i lufta? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 eneste spesialverktøyet du trenger er presse egentlig... navet kan du jo som sagt slå ut.. og da må du desverre bruke vinkelsliper eller noe anna smart for å fjerne lagerdelen som sitter igjen på navet Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gundersenautoparts Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Du får verktøy på biltema også til å ta ut lager med, men det enkleste er ei presse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwidar Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Tjaaaaaaa.. det er ikke noe du gjør med hammer for å si det sånn.. har bytte lager med hammerblah men det er mye enklere og bruke en presse! Siter B&B Racers Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod x-Golf 93mod x-Jetta II g60 x-Passat syncro g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Ta ut fjærbenet og ta med hele driten til et verksted, da presser de den gratis om du kjenner dem litt.... pressejobben er bare noen få minutter. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sink Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Åssen gjør du bak da? Ska skifte der selv nå? Bare å skru opp de to boltene som sitter bak callipern? Så fjerne callipre og skiva og til slutt bare røska av navet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 for å få løs navet må du løsne alt.. styrestag, nedre opphengskule, calipper, aksel og demper.. men alt ligger i nærheten av hverandre, så bare løse de skruer som er der.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 også etter alt er montert igjenn så må du svi av nokre lappa på forstillingskontroll og.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 trenger ikke forstillingskontroll om man løsner bærekula på kon istedet for de tre skruene under, og tar ut hele fjærbeinet. (Løsne det oppe i motorrommet). Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 sant nok, dessuten finnes det billige stag å få kjøpt til å stille inn forstillingen.. har et slikt ett, og treffer alltid.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Hvorfor bruke tid og energi på å bytte lageret selv? Ta ut hele dritten og dra på et verksted. Går kjempefort å få dette gjort hos fagfolk, og 90% av jobben har du jo allerede gjort selv. Men hvis du først kjøper presse og blir en konge på hjullager så får du mange kompiser og bekjente som plutselig trenger din hjelp, hehe. Bra verktøy er jo halve jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.