Gå til innhold

Hvilken dekkdimmensjon er dette? (bilde)

Ranger emnet


Jeez

Anbefalte innlegg

wm.php?pid=13588&mode=fullsize

 

Skal dekksette noen 14tommere nå og er mest sugen på det mest lavprofile lovlig. Ifølge mine utrekninger er dette 195/50-R14, dessverre nok later det til at denne dekkdimmensjonen ikkje eksisterer.

 

Går for noe av det samme stuket på min bil, som bilen på bildet som som kjent har et sett vakre 14" på. Hvilken dekkdim er dette? Kan det vere 195/45-R14?

 

Hvilke andre ulemper medfører ulovlig lav rulleomkrets enn lavare utveksling og det like åpenbare ulovlighetsmomentet?

 

Håper noen kan hjelpe! :)

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke 195/45/14 blir helt lovlig med tanke på den +/- 5% regelen..

Skal du senke mye siden du vurderer lavprofil på 14"?

 

Om du på en eller annen måte klarer å få riktig måling på speedometer, så kan jeg ikke se noe problem ved å få det godkjent og endret i vognkortet..

 

Dessuten får du raskere akselerasjon og lavere toppfart:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få på 185/50-14 og 195/45-14. Regn ut hva som er størst på http://www.dack.tk

.

 

 

185/50-14 er størst, har slikt for Polo dimensjoner i hodet ;)

 

Vet om flere som har kjørt med 195/45-14 på Jetta, inkludert bruttern

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej! Fikk beskjed av interdekk.no at 195/50-R14 var "en vanskelig dimmensjon" :)

 

195/45-R14 er 7,67% mindre enn originaldimmensjonen. Men trur eg skal sette lovlighet og praktiske egenskaper til side nå og bare går for nettopp den dimmen.

 

Håper bare at gewinden lar seg skru ned nok til at det ikkje ser dumt ut med en så relativt lite hjul..

Volkswagen - Da weißt man, was man hat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår