Trygve_ Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 har sett på en 164 i dag, og lurte på hva som er svakheter på disse? 3l rekke sekser med 2 gassere. hvordan er tilgangen på deler til disse bilene? og, hvor mye er en 164 som er så og si strøken verdt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 164 med forgasser (er du sikker på at det er to?) har stort sett en betydelig svakhet, nemlig bensinforbruket... Innsprøytning (B30E) skal være en del bedre i så måte. Ellers er jo dette en solid maskin - i prinsippet sekssylindret versjon av evighetsmaskinen B18/B20. Jeg har ikke inntrykk av at tilgang på deler er noen grunn til å la seg avskrekke. Andre kan sikkert si noe mer om dette og evt andre svakheter. Jeg vurderer selv "på lengre sikt" å kjøpe en 164. Jeg mener at 40-50.000, kanskje mer, kan være akseptabel pris for "rett bil". Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 jaja, jeg vet hvordan en forgasser ser ut! :P det var 2. hvor mange hk er det i B30 motoren? er det mange deler fra 240 som passer? hvor mye stress er det itilfelle å hive i ein motor fra 240/740? takker for svar. PS, la tråden inn her da det er her det skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Hehe, jeg mente ikke akkurat å tvile på om du kunne telle forgassere! ;) Mulig jeg tar feil her, men da mistenker jeg at det ikke er noen helt original motor. Forgassermotoren til 164 heter B30A, og jeg antar at "A" står for en - hadde det vært to originalt, ville jeg tro at det skulle være "B". B30A har originalt 130 hk DIN (145 SAE), B30E 160 hk DIN (175 SAE). Å sette i en firer har blitt gjort en del ganger - plassen i motorrommet er dessuten ganske rikelig. Men det blir jo også et spørsmål om girkasse og nødvendige tilpasninger der. Hvis B30-motoren virker bra, ville jeg av prinsipp stemme for å beholde den. Det er jo tross alt sekssylindret motor som var "poenget" med 164. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 164a er en herlig bil. Elsker disse bilene. Motoren er knall solid, men den veier litt da. Uansett. Bilene ligger høyt i pris når dem er i god stand, og der skal dem også ligge slik at seriøse folk kan kjøpe og bevare dem. Er ikke så voldsomt mange av disse bilene. :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 b30a har 2 gassere ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 noen som vet hva som må gjøres for å få i en b230/ft/fk/et? kjekt å vite itilfelle :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 forresten, er det noen her som vet om link der jeg kan sjekke hvilke feil/mangler den hadde på forrige eu kontroll? eller andre ting om bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 B30A kom originalt med 2 gassere.. 1 gasser paa 6 sylindere ville gitt veldig daarlig utnyttelse av bensintilförselen Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Det høres fornuftig ut. Jeg studerte litt på en 164E en gang, men har aldri sett en B30A. Så der lærte jeg noe nytt. Men hvordan blir dette i forhold til en B20B eller B20D? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 har lagt inn et bud på bilen nå, så får vi se hvordan det går! noen her som vet hva boltsirkelen på 164 er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Det hadde sikkert vært en fordel å få denne tråden flyttet over til 140-seksjonen. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 ja, men helst i 200 seksjonen, er liksom der det skjer. har sendt meld til moderator. får se hva som skjer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Flyttet til ny kategori :) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 har lagt inn et bud på bilen nå, så får vi se hvordan det går! noen her som vet hva boltsirkelen på 164 er? samme som på 140, 240, 740 osv...;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.