Gå til innhold

Eirik99T: Saab 99 GL - T16prosjekt

Ranger emnet


Eirik99T

Anbefalte innlegg

tenkte på reservedeler, har en saab 99 85 mod på hånd, nesten rustfri (faktisk) med strøkent interiør og litt smådeffekt motor:D perfekte bil for turbokonvertering? leter som pokker etter plass å ha bilen, finner jeg det, blir jeg saab-eier:) prosjektet ditt har stelt i stand mye rart oppi hodet mitt:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

VW-HS : Hyggelig at du har blitt inspirert. Håper du får ordnet med plass! (du får stikke innom saabklubben jeg maser om, når du starter :) )

 

det er ikke så mye nytt, men litt er det da, så jeg legger ut et par bilder :) (har drevet på med litt småting i det siste, for å ikke gå lei av rustsveising .. ;) )

 

Jeg har montert trykksmåler inni turtelleren. Det var en del jobb for å få festet denne beint, men det gikk til slutt!

diverse003.jpg

 

diverse005.jpg

 

Og her ligger silikonslanger klar. 4mm slanger (6m) og 6mm (1,5m) :)

diverse006.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen flere bilder :) (vi liker jo bilder :D)

 

Jeg har vasket motorrommet en del(men det har blitt litt støvete igjen.) Den verste skitten er ihvertfall borte.

rentrom2.jpg

 

rentrom3.jpg

 

Jeg har som tidligere nevnt kappet bort batterihylla.

batterihylleborte.jpg

 

Her kan et veltrent øye gjenkjenne hovedbremsesylinder og bremsekraftforsterker fra og900. Ikke vet jeg om disse er bedre, men det er de sikkert! :) (noen som vet noe om dette?)

Bremsesylinder.jpg

 

Jeg har også fått flyttet over venstre motorfeste.

motorfeste.jpg

 

Jeg har fått på girkassekåpa som utgjør framre motorfeste. Dette gikk til slutt, etter tips fra Petter om å fjerne den plastsaken enda litt nedfor.

motorfeste2.jpg

 

lasering.jpg

 

Her har jeg begynt å klø meg litt i hodet på høyre motorfeste. Men det skal naturligvis gå ;) Har ikke brydd meg veldig om dette enda, får heller ta det når det er tid for å sette i motoren.

motorfeste3.jpg

 

Ellers kan jeg jo med et bilde prøve å vise at bilen ble brukbart fin i lakken etter en vask (ikke en gang boning!). Men her har litt støv lagt seg igjen.

blank2.jpg

 

Det er blitt så populært med luftinntak fra panseret til og900 i skjermen, så jeg følger trenden! :)

inntak2.jpg

 

Jeg vet ikke helt om jeg skal våge å legge ut bilde av første hullet jeg har sveist igjen. jeg har nesten ikke sveiset før(og aldri noe slikt), så ikke forvent for mye :D

forstesveis.jpg

 

Og kom gjerne med kommentarer! dere liker bilder - jeg liker kommentarer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal ha girkasse som holder hadde jeg tatt en kikk i sverige.

kan være heldig å få tak i ei pent brukt kasse fra en rallycross bil, de kassene er bygd for å tåle hvertfall 250hk. pluss at du får de med sperre.

veit om ei i til salgs nå men den er mest sannsynlig solgt får 5000kr.

 

Hadde selv en 73 99L jeg skulle bygd om selv men det ble ikke noe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet det er mye bra girkasser over grensa. Når en skal ha en sterk girkasse til og900(/99) er det vel stort sett såkalte kokill-kasser(4girs med sterkere hus) som gjelder. Om en i tillegg forsterker disse litt skal det være det beste alternativet. Det er naturligvis også mulig å forsterke 5girskasser en god del men disse blir aldri like sterke såvidt jeg har forstått. Men girkasser, uansett type, blir nok litt dyrt med det første. Jeg har to kasser å bruke først.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker dette prosjektet bedre og bedre!

Veldig morro å følge med, har du gjort deg noen tanker ang. felgvalg enda?

må vel bli noen orginale saabfelger?

 

Planen er originale Saab 16" aero (med kant), en felg som egentlig er til 9000, men som er svært populær på og900 :) (men mye kan skje enda, så vi får se hva det blir)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår