Gå til innhold

Eirik99T: Saab 99 GL - T16prosjekt

Ranger emnet


Eirik99T

Anbefalte innlegg

Nei det har vært lite. Jeg har det så travelt for tida, at det blir lite tid til garasje, desverre.. Jeg har gjort litt mer, men ikke så mye at det egentlig er verdt å nevne. Men siden du spør så ;)

Jeg har montert en av spindlene fra og900 (med drivaksling fra 99an). Det neste jeg må gjøre er å montere tripod fra 900-akslingen på denne. Og så er det tur for å ta den andre akslingen! :)

Jeg har også montert en spikningsdiod (diode som tenningsbanksindikator), og koblet denne til APC-boksen.

 

(Regner med at du er P3t3r? Har du vært så heldig å få tak på en av jubileumsutgavene? 96 er en kul bil!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regner med at du er P3t3r? Har du vært så heldig å få tak på en av jubileumsutgavene? 96 er en kul bil!!

 

Det er meg vettu, det er en ekte blå metallic jubileum, mangler bare felgene, men faren min har et sett som jeg skal få låne når jeg får bilen på veien:D

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Nå har jeg fått fikset på litt. Begge hjulbuene er så godt som ferdige bak. Pusset ned rust, sveiset igjen hull, sveiset på plass nye dempertårn, smurte inn med Owatrol og deretter noe understellsbeskyttelse :)

 

31748-Bilde001.jpg

 

Hull i bagasjeromsgulvet står for tur! (Er igang nå)

 

31749-Bilde006.jpg

 

(Er fortsatt ikke noe særlig med sveiseapparatet, men det går ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke jeg tør "stoppe" mer nå, for da er jeg redd bilen fort blir stående litt for lenge :) Jeg får bare peise på tenker jeg!

 

 

Tro det eller ei, men jeg har faktisk vært så heldig å få tak i så og si rustfrie dører! (dere som har vært borti 900 og 99 vet nok hvor sjeldent det er ;)) Og på toppen av alt ser de ut til å være nesten identiske når det gjelder farge! (Så jeg kan vente litt med lakk)

 

Dette er og900 dører, så da får jeg brukt dørtrekkene mine som hører til skinninteriøret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener de skal være det, uten at jeg har fått testet min teori enda! Det er ihvertfall det jeg har hørt. Mener du noe annet? Isåfall må jeg vel ut og se på det! :D

 

Gamle dører : (De er enda verre på undersiden)

 

32201-Forerdor.JPG

 

Nye dører : (så godt som strøkne, må bare pusse litt på noe overflaterust)

 

32204-Bilde007.jpg

 

32202-Bilde012.jpg

 

32203-Bilde013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 2 months later...

Fint prosjekt:) Liker disse bilene kjempe godt. Hadde en jeg bygga som bilcross bil, den var totalt strøken dvs null rust eller bukkler... Var nesten litt synd å bruke den i bilcross men... Tror nok det undrestellet ditt ska holde bra, jeg hadde 2.2b-motor i den som var max trimma, var litt i underkant av 200hk. Å da hadde jeg bare nye orginal dempere fårran og gass bak noe som funka fint.

Gatebilen min: BMW e36 320Ci

Bilcross biler jeg har:

x:Mazda 626 2.0I 2 dørs GTZoomZoom

Mazda 626 2.0I 4 dørs

3 Saab 900, 1 Saab 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg var nok litt for rask på avtrekkeren da jeg sa at hjulbuene bak var så godt som ferdige :D Fant litt å ta tak i, da en eller annen busk-sveiser hadde vært og rota her tidligere. Det er ikke mye å skryte av dette her, men det burde vel fungere :) Som sagt før, tar jeg dette som rustfiks-/sveise-trening!

 

Hmm. Spesialfiks! Må slipe over litt her, da jeg hadde glemt å få på noe til å beskytte stålet.

91309-0015.jpg

 

Rusthull over/bak bensintank har jeg fått tatt en del av.

91310-0005.jpg

 

Ellers av nyheter er at en kamerat har skaffa meg noen greie lysarmatur, så garasjebelysning er i boks ;)

Det er mus i og utenfor bilen. De har spist på ting overalt :watchout Originalrattet er ubrukelig, samme er beskyttelsesslangen til veivhusventilasjonen. Får lade musefella igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår