Gå til innhold

Eirik99T: Saab 99 GL - T16prosjekt

Ranger emnet


Eirik99T

Anbefalte innlegg

De felgene er fine de, men jeg liker super aero felgene bedre jeg da.

 

http://jpowell.tripod.com/saab-wheels/newgen/saab-alloy-ng_super_aero.jpg

 

Vi hadde de på vår og900 aero før, men faren min solgte dem fordi de var så breie at de tok oppi hjubuene, og han ville ikke gjøre den stivere.:(

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Det har seg desverre slik at det er mye mer gøy å kjøpe deler enn å pusse rust/sveise, så det er lite framgang, men håper å få gjort noe med det snart.. :D

 

Framcalippere fra 9000 -92

Juli7.jpg

 

Juli12.jpg

 

Lesjöfors-(senke)fjører

Juli35.jpg

 

Sportluftfilter :oops:

Juli1.jpg

 

Dekal 8)

Juli14.jpg

 

Skjermbreddere som trenger litt modifikasjon.. ;)

Juli21.jpg

 

Har vært heldig å få tak i riktig bensintank nå (Takk til Kenny! :))

Juli28.jpg

 

Den sagnomsuste 9000IC :D

Juli26.jpg

 

Juli27.jpg

 

Har koblet CO2apparat til sveiseapparatet! :D

Juli15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg fått gjort litt mer.

 

Modifisert øvre del av motorfeste på høyre side, for at motoren skal passe! :)

 

Jeg har tatt den delen av øvre motorfeste som er skrudd fast i toppen på 900motoren, og sveiset på øvre del av motorfeste på 99festet. Vet ikke om det var forståelig, men håper at noen skjønte.. :D

 

August001.jpg

 

August003.jpg

 

Jeg skal lakke det, har bare ikke fått gjort det enda..

 

Klippet litt rundt i det nye ledningsnettet, for å luke bort det jeg ikke trenger ;)

 

August010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du kjøreegenskapene blir på denne?

 

Vel, jeg har aldri hatt en 99 før. Og heller aldri en Saab 900 med T16-motor. Så hvordan en 99 med T16-motor vil oppføre seg er ikke helt enkelt å gjette.

 

Men dette er det lille jeg har av tanker om emnet (resten får bli en overraskelse for oss alle ;)):

 

- 99 har kortere akselavstand enn 900. Det burde vel være med på å gjøre den stivere. Og den tar ikke så lett nedi humper o.l. 2dørs-karosseriet går vel for å være ganske stivt.

 

- 99 er lettere enn 900. Husker ikke helt hvor mye nå, men 100-150kg tror jeg.

 

- Med den nye boltsirkelen jeg får, blir innpresset mye lavere. Dvs. at felgene kommer lenger ut, altså bredden blir høyere, noe som (ihvertfall i mitt hode) burde gi bedre kjøre-egenskaper.

 

- Den har ikke servo. Svært få 99or ble levert med dette, og det er fryktelig mye styr å lage det til. Derfor driter jeg i servoen, og satser på å få store armer.. :D

 

- Jeg har senkesettet fra Lesjöfors klart, og skal senere skaffe meg Bilstein Racing-dempere. Dette er jeg overbevist om at blir bra greier :)

 

 

Det er alt jeg har å si om kjøreegenskaper på det nåværende tidspunkt. Jeg skal utdype videre når jeg har noe mer konkret å komme med =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hay! Jeg har nettopp kjøpt meg en Saab 99cl 1984 mod. Har satt på 17" felger med 215x40 dekk, byttet clutch, pakninger, bremseklosser, og andre ting som har vært nødvendig. Vurderer sterk å bytte motor etter all den verbale mobbingen jeg har fått for mitt bil valg*(er selv strålende fornøyd). Veit du hvor jeg kan få tak i en motor som ikke er alt for dyr men likevell yter noen flere hk en den orginale 2.0l som sitter i fra før(ca 100 hk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rasmus! Jeg sender deg en melding heller, så vi ikke roter til tråden her ;)

 

Siste nytt fra prosjektet er at det modifiserte motorfestet er lakkert! :) Med varmebestandig lakk, siden dette festet står like under eksosmanifoilen hvor det blir veldig varmt.

Det ble ganske bra om jeg får si det selv. Nå gjenstår det bare å se om sveisinga mi holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår