Gå til innhold

TurboTaf

Bruker
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om TurboTaf

  • Bursdag 12/28/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    900 Turbo
  • Biltype (eks Audi)
    Saab
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Yrke eller sivil status
    student
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 16v

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

TurboTaf's Achievements

  1. bra prosjekt, har hatt og har en del og900 selv ;) Hva slags skjermbreddere har du bestilt?
  2. Jeg kommer også i Sierra til sommeren. Ikke at jeg tror det er en veldig bra driftebil osv, men nå har jeg en sierra, dame, unge (snart to), studerer og har lite penger, så da bruker man det man har. ;) At jeg kommer til å overbevise noen tviler jeg på...
  3. ser meget bra ut dette! hvor har du kjøpt siklikonslangene?
  4. Mer bensin på K-jet: Står litt om det her: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=139457 Og mye mer her: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=139238
  5. Hva mer har du tenkt å gjøre med motoren da? Fikk med meg at batteribøy og 9000IC stod på lista. Har du planer for mer bensin? Så en del om å få mer bensin på k-jeten på svenske saab forumet en dag ;)
  6. Synes dette ser veldig bra ut :) Ser veldig blankt ut det toppdekselet ditt, har du gjort noe med det? Pyntet bra opp med siliconslanger! Hvilken dimensjon brukte du, og gikk det med mange meter? Lurer nesten på om jeg må ta å gjøre det selv også... Felgene blir sikkert kjempebra på bilen! Ikke helt min favorittdesign, men det blir vel greit. Passer vel bra til grillen, som foresen var ganske stilig Helt enig i at RFL gjør det morsommere å kjøre ja! *savne* Men håper du har tenkt å trekke ett og annet i bagasjerommet? Så ikke helt bra ut...
  7. du kan uten problemer montere åpen dump, i og med at du har 8ventiler med k-jetronic. er dersom du har LH sprutet (som på 16v) du må ha resirkulerende. har foresten 3 åpne dumper til salgs, ligger på saabklubben sitt forum ;) Jeg har kjørt med åpen dump i årevis på min 8v, men driver å bygger om til LH sprut nå, så jeg går over til resirk.
  8. spør på http://www.saabturboclub.net så får du sikkert svar ;) der er mange som vet mye om saab. hørtes ikke bra ut at du så et tannhjul... min svetter også, men ikke så mye at det drypper...
  9. hadde vel vert lettere å lage mer film av den dersom kai hadde kjørt mer... han kjørt jo ikke så mye i år, kjørte bare i stykker støtt og stadig. som glen rodney så fint komenterte det på siste rudskogen; "å så gir vi en stor applaus til kai roger som akkurat har satt ny pers; han har kommet seg hele TRE runder rundt bana uten å kjøre i stykker bilen!!!" :D men han kommer helt sikkert sterkere tilbake til våren har jeg en følelse av ;)
  10. kjører du orginalt og med orginalt trykk er det ikke noe problem. den ene bilen min har verken åpen dumpe eller resirkulerende dump, og turboen i den har hitill gått 283 000 km... ;) men dersom du skal drive seriøs trimming med litt trykk må du ha en form for dump, litt dumt å risikere at turboen til 15 000 ryker etter 28 mil... (ja, det skjedde en kompis av meg, TO ganger! idiot!)
  11. brukbar; ja, "kult" med kvitrelyd; ja MEN; for stam dumpventil som lager kvitrelyd er skadeli for turboen, pga at dumpen ikke slipper lufta effektivt nok ut (det er derfor du får "kvitrelyd"), og du får tilbakeslag gjennom turboen og ut luftfilteret i tilleg til dumpinga gjennom dumpventilen. Dette fører da til slag mot rotorbladene og vil over tid ødelegge turboen, pga at turboen som kjent inneholder lager, og disse er ikke alt for glade i aksielle belastninger, da de er beregnet for å ta opp den radielle belastningen som blir når "rotorne" i turboen spinner... men versegod, du skal få lov for meg, er jo ikke min bil det er snakk om... men jeg ville heller anbefalt at du kjøpte deg ekstern wastegate og slapp eksosen etter denne ut i friluft i stede for i downpipen, for da får du den velkjente kvitrelyden viss det er så om å gjøre. men å slippe denne eksosen rett ut i motorrommet er foresten svært brannfarlig, da det kan komme stikkflammer. på de første saab turbo bilen på slutten av 70-tallet var det ekstern wastegate som slapp eksosen rett ut i motorrommet. hvorfor har ingen hørt om eller sett disse? jo fordi nesten alle sammen brant opp før 80-tallet rakk å begynne... Edit; jeg fikk foresten hodepine av å lese den tråden her... :D
  12. se på forumet til saab turbo club of norway i stede, mange flere med peiling på saab der! ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår