Gå til innhold

krabben

Bruker
  • Innholdsteller

    63
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om krabben

  • Bursdag 07/30/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler selfølgelig
  • Modell (eks S4)
    A6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Service ingeniør
  • Motor (eks 1.6)
    1,9 TDI
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Pipercross filter, chip, PP520 Dyser
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Sandnes/ Norge

krabben's Achievements

  1. Vel batteri å gløde rele var vel det eneste som gjerne ikke var høyst nødvendig. Men som er greit å ha bytta. Har gode kontakter i mekonomen. Så kosten var ikke avskrekkende. Får ta meg bryet å overhale starteren. Fin kosejobb på kjøkkenbenken det
  2. Sliter fortsatt, har satt inn nytt batteri, nytt gløde rele, nytt diesel filter, nye glødeplugger. Holder nøkkelen i kjinne possisjon i flere sekunder. Er jeg heldig begynner starteren å dra rundt. Da starter motoren lett. Men av og til kommer den ikke i det hele tatt. Da er det bare å pakke sammen å prøve på et nytt tidspunkt. Tips jeg har fått: Bakstykket på tenningslåsen. Liten tro på da bilen starter altid ellers utenom kjølen Starteren trenger en overhaling, bytte.. Har fått tips om temp sensor som forteller ECU om det er nødvendig med Gløding. Men strengt tatt er det signalet til innslaget som er problemet mitt. Noe med innspill ? Trenger sårt litt expertise. Audi skulle ha 2000 for å begynne feilsøkingen. Siden dette er veldig periodisk å fullstendigt væravhengig tipper jeg det er tidkrevende å dyrt.
  3. opplever det samme med min A6, har du et delenummer på denne ?
  4. Heisann. Jeg har på vinterhalvåret et merkelig fenomen som oppstår. Når jeg vrir på nøkkelen på kalde dager/våte dager så gløder motoren, får OK i displayet, spenningen ligger på ca 11-12 V. Men start motoren begynner ikke å kjinne. I starten kom somregel startmotoren etter et par sekunder med holding av nøkkele i kjinne posisjon. Men di siste dagene kommer ikke startmotoren igang i det hele tatt. Da har jeg med hell varmet opp diesel filtereret, og da har jeg til slutt fått start på motoren hver gang. Men har diesel filteret en forigling mot startmotoren eller er dette tilfeldig ? Har kjøpt nytt filter, men ikke fått tid til å skifte enda. Batteriet er av typen Optima Red Top- relativt nytt, glødeplugger skiftet i fjor. Toppladet for et par dager siden.
  5. Har en 2000 A6 avant som har røket pærene i skiltet. Vil sette inn Led men får ikke av glasset. Har løsnet di to skruene som er oppfor skiltet. Men får ikke driten løst. Er redd for å knekke noe, er det et triks man må gjøre her ?
  6. er klar over dette, men lurer igrunnen mer på om det er en ide å gjøre noe med det gamle eksos anlegget. Det er jo potte tett, så jeg er lite sugen på kjøpe nytt kun fordi det er gammelt. Oljeforbruket kan jeg leve med den stunden jeg har bilen. den har vært i familens eie hele livet å har vært krute god sålangt.
  7. Har en A6 1,8T som er fra 98, den har enda ikke skiftet eksosanlegg. I di siste årene har den blitt mer og mer gla i olje. Vil et så gammelt eksosanlegg strupe motoren ? Tenker også at oljeforbruket legger seg i eksosen en plass. Tips mottas me takk Var innom tanken å stake opp hele katalysatoren, siden bilen nettopp er eu godkjent og jeg sannynligvis ikke har denne i 2 år til uansett.
  8. skiftet alt på passasjer siden, så det er nå iorden. Men har akkurat samme problem på førersiden som du har. Må nok samme jobb til der også. Smøring hjalp ingenting. Var litt dill, men jobben gikk på et par timer. Du trenger popnagel tang.
  9. Fikk løst problemet idag, 24 timer før avreise til Danmark. problemet var noe så dumt som løs kontakt på clutch solenoiden til kompressoren. 679kr på Sandnes Elektro diesel.
  10. Er i samme båt, skal til Danmark om en ukes tid. Bilen er verd 60000, så det frister lite å bruke 10000 kr på dette. Skal kjøre bortom til Radiatorservice og få disse til å se problemet.
  11. Om den var tom for gass har jeg ingen peiling på, mener den kjølte i fjor sommer. Kjøpte bilen min av bror min og han har hatt den siden 2000 uten å fylle gass. Så den var nok relativt tom vil jeg tro. Det at turtallet endrer seg vil vel tyde på at kompressoren hvertfall drar rundt siden det er motstand i systemet. Men om jeg hekter av reima å turner for hånd på reim hjelt, vil jeg da merke om det er noe muffins ? Er ingen ulyder ifra motor rommet hvertfall. Hvor mye arbeid er det å skifte kompressoren selv, å få verksted til å etterfylle ?
  12. Har en 98 modell som jeg trodde var tom for gass, så jeg fikk fyllt på ny. Men bilen kjøler fortsatt ikke om den settes på LO. Er det noen måte å sjekke kompressoren på? Når jeg trykker på ECON eller OFF så rører gasspedalen seg og turtallet endrer seg litt idet man trykker. Mye arbeid å skifte denne, må vel selfølgelig fylle på nytt ( 1500 kr rett i dass ) . 1,8t Aeb motor vi snakker om. Har en teori om at bilen ikke kjøler hvis ute tempen er lavere enn instillt temp på climaen, men dette skulle vel uansett ikke ha noe å si på LO instilligen.
  13. Har dere noen erfaringer/anbefalinger? Har en A6 98Mod 1,8T Aeb som bruker Myye olje, kjede strammeren rassler fælt. Dette er operasjoner som koster 50% av bilens verdi for min del :)
  14. Sliter med høyt oljeforbruk, har kjørt motorflush å tykkere olje. 5-40. Men fyller på en liter og to i året. Bilen ryker litt blått ved pådrag, men ikke noe sånn voldsomt. Ellers virken den frisk å fin ut. Gammlefar mener det er ventil tettingene, er det kurrant å skifte selv ( har skrudd endel fra før) ?? Ellers, hva kan det være? Bilen er kjørt 194000 km. A6 1,8T
  15. ikkje orginal nei. Hivan nok ut på finn. Tar store plass. det e den Nbs selge te ca 1800 kr.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår