Jump to content
Bilforumet.no

Opelastra1996

Bruker
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

About Opelastra1996

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 04/12/1974

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Motorsport
  • Modell (eks S4)
    Galaxy
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    2002
  • Motor (eks 1.6)
    1,9tdi
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Stord
  1. Fikk fiksa oljelys i dag og har hatt gnist på plugg og liv i bensinpumpa ved direktekopling. Fikk målt at ECM motorstyring ikke gir åpningssignal til brunt og lilla rele som skal gi strøm videre til motor og bensinpumpe. Usikker på om det har med startsperre enda eller om hele hjernen er lei. Noen som har opplevd lignende eller har erfaring med slikt? Hva annet må byttes om en skaffer ny ECM?
  2. Har en opel med motorkode x16xel som plutselig mistet gnist på plugger og strøm til bensinpumpa. Sikringer virker ok men fikk ikke kontakt med diagnose pc. Mistenker startsperre, men aner ikke hvordan en kan måle om nøkkel blir lest slik den skal eller lignende. Oljelys forsvinner ikke når en kører startmotor om det kan ha noe å si, ellers ikke noen spesielle varsellamper. Forslag til feilsøking eller andre som har opplevd lignende?
  3. Noen som vet hvor en kan få tak i rett wire til Renault Laguna 2005 med elektrisk parkeringsbrems? Får bare tak i komplette sett med elektrisk boks der en skal ha over 13000 for greia. Trenger bare 2 wire på under 1 meter hver, den ene med gjenger og den andre med spesiell låsehylse., El.boksen og det elektriske virker fint.
  4. Dårlig kompresjon syl. 4. Ble motorbytte til en annen brukt motor. Bilen er nå på hjul igjen:-)
  5. Fikk bekreftet at sylinder 4. har bare halvparten av nødvendig kompresjon etter turbohavariet. Tenkte nå og ta av toppdeksel og sette på trykkluft i hullet til glødeplugg med lukkede ventiler og deretter prøve/høre hvor det blåser ut. Noen andre/bedre forslag om hvordan jeg kommer videre her?
  6. Ingen feil på dysene og alt elektrisk var ok iflg verksted. Fikk en skikkelig kompresjonstest med det samme. Det viste seg at sylinder 4 bare har halv kompresjon etter turbohavariet. Skal prøve og trykk teste for og finne ut om det er ved dysetetning, ventiler eller stempelfjærer som ikke holder tett. Er det dysetetting er det kanskje håp men er det ventil eller fjærer er det nesten lettere og bytte hele motoren.?.;-(
  7. Skal innom et verksted i morgen. De skulle plugge i og sjekke. Takk for svar.
  8. Har nå bytt dyse 4 og motoren går på alle. Likevel kommer det en del hvit røyk og motoren har noen små hopp av og til på tomgang. Burde jeg vært hos Toyota og nullstilt hjerne (bilen sin da...) etter dysebytte? En mekaniker sa til meg at dyser med feil ofte lærte seg feil mønster og hjernen trengte en restart etter bytte?
  9. Er det mulig og ettermontere takrails på en tourer/stasjonsvogn som er levert uten slike?
  10. Takk for svar. Skal ta ut alle dysene når jeg har noen og sette i om få dager. Sjekka kompresjon i dag og den var helt lik og topp på alle sylindre. Du er nok inne på noe. Denne lyden kommer bare ved pådrag i lavt turtall, og høres svakt på en sylinder på tomgang. Når tok bort signalet fra dyse 4 opphørte lyden. Mulig jeg har fått en ny dyse med feil eller at det er flere. Har kjørt bilen noen mil i dag med kostbar fuel injector cleaner i dieselen uten noen form for endring, men dersom det kommer av slitasje er vel dette liten vits.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.