Gå til innhold

Vento 1.8 -95 mod

Ranger emnet


VW-HS

Anbefalte innlegg

er nok litt fargeforskjell ja, men ikke så mye som det ser ut som på bildet, er vel det som er hovedgrunnen til at jeg har tenkt å hellakkere, måtte lakke opp bakdelen med en gang jeg fikk den, bakluka var ganske opprusta og så var det litt lakkrust på baksjermene, og blakk som jeg var, søkte jeg hjelp på det billigeste stedet jeg visste om... og slik gjikk det:p viser egentlig ikke så godt da, men er irriterende å vite om det:p men fikk ordna hele greia for 4000 da, og da var det omtrent ikke bakluke igjenn bak skiltet... men lakker nok ikke mer bil der nei:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

litt dårligere enn vanelig mobilbildene pga regn:p ser i alle fall hva som er neste prosjekt nå når jeg fikk så opne felger:p ikke pent med rustne trommler da nei.. her skal det pussing å svart varmebestandg lakk til!! noen som har tips om fremgangsmåte? noen lakk som tåler litt rust under og samtidig varme? eller må de pussest helt rent? da hadde det hvert like greit å demontere å sandblåse og så kan jeg skifte bremsebånd samtidig.

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
har begynt å leike meg litt med noen dørsider jeg hadde liggende, kan ikke låve noe resultat siden jeg aldri har prøvd noe lignende før, men en gang må vere den første:)

Festet først "grillringen" til høytalerne i ønsket stilling med avstyandsstykker type ca ispinne:p :

 

så når dette har stivna, får jeg prøve å støype glasfiber utapå dette:)

og då tenker jeg det blir en del sparkling og pussing..

 

holder også på å trekke det "stoff-området" på dørsida med lys grå skay (som jeg skal gjøre med dette også) men det var vanskeligt å få strøkent, måtte sparkel hele greia for å fo så fin overflate at det ikke viser "pappfiber" igjennom skayen, så er litt pussing der med ja:)

 

Da blir vel dørsidene våre ganske like da! jeg har akkurat trekt alle dørsidene i lysegrå skay av samme farge som stolpene hvor beltene kommer ut. har også laget uthevet vento logo i dørsidene. har også bygd om og trekt midtkonsoll med 7" pc tuch skjerm. Jeg fant ut at det letteste var å la stoffet sitte på og bare lime skyen rett oppå. Når jeg dro av trekket fulgte skumgummien til armlene med å det var MYE jobb å pusse den til etterpå. Hva slags lim bruker du? jeg brukte hagmans kontaktlim 2 l. og 12-15 pensler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoffet på de dørsidene jeg bruker var så innrøykt at det var ikke ønskelig å ha det under der:p jeg la stålplast på hele greia for å få pusse det glatt og fint. Jeg bruker Granville Spraylim, funker greit, enkelt å bruke og tenger ikke bruke alle de penslene:p

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 9 months later...

Da fikk jeg en kjedelig telefon fra dama som sa hun hadde kresja bilen min.. Var ikke så mye, lykter, grill og panser, var hun som kjørte inni en annen bil som bråstoppa på forkjørsvei for å slippe en annen bil inn, men likevel blir det jo hennes feil, så tror ikke det er noe poeng å blande inn forsikringsselskapet siden bilen forran ikke ble skada. Men da må jo jeg prøve å få ordna dette billig!!

Da lurer jeg på å bygge om til golf-front, siden jeg synest det kler vento vel så bra som golf, og det er mye lettere og få tak i deler.

 

Da er jo det det som jeg har sett diskutert mange ganger men ikke fått noe endelig svar på, er sjermene like? Og ellers er det bare å flytte over lykter grill og panser, ikke noe mer dill?

 

Og om noen vil hjelpe en stakar og har enten deler til golf-front eller vento-front liggende og vil selge billig, så er det bare å ta kontakt

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår