sindrel Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Er det noen her som har erfaring med 190E 1.8/2.0 med 4-trinns girkasse? Hvordan er det å holde høy hastighet med disse? Sindre. Siter '86 VW Scirocco GTX 16v, '87 Audi Coupé GT 2.2, '85 Mercedes-Benz 190E, '88 VW Caravelle T3 Coach 112i, '86 Toyota Carina 1.8 GLi, '84 Mercedes-Benz 190E, '95 Ford Escort 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 hvor høy hastighet da? Jeg hadde en 190e fra 86, jeg syns det var ok å holde 110kmt med den. noe særlig mer føltes litt ubehagelig. var ikke turteller så jeg vet ikke turtallet, men det føltes ikke riktig. Bilen er langt fra sportslig og spesielt da med tanke på girkassa. Ellers er det en knall bil. Og jeg kunne gjerne hatt en igjen, selv med 4 gir. Kunne liksom ikke gire så raskt heller med den kassa men igjen. Det er en mercedes og det er bare å bite i det og heller cruise litt :) . Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 jeg har 4 trins i min 2 liter. funke kjempe godt. men ligger på 3000omdr i 100km/t. har vært kjekt med et gir til ja. værtfall vist man kjører mye på landevei. får vel litt bedre aks med 4 gir da:P haha Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Får ikke god aks med den strikkmotoren du har vet du! ;) :D En 190E med 2l eller 2,3l har toppfart på rundt 200 km/t. Noe som er ca 70-100 mer enn det som er vettug å kjøre på de beste veiene her i landet... ;) Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 hehe. men en 2 liter med 4 trins går bedre enn en med 5 da:P hehe er ikke noe racer bil heller da Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet April 24, 2006 Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 såvidt jeg kunne se utfra tekniske data i brukerhåndboka til w124 230E så er forskjellen på 4 og 5 trinns at 5 trinns har ett "økonomigir" i 5 giret. Det vil si at den har nøyaktig samme utveksling på de 4 første girene og dermed samme akselerasjon. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes190E Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Får ikke god aks med den strikkmotoren du har vet du! ;) :D En 190E med 2l eller 2,3l har toppfart på rundt 200 km/t. Noe som er ca 70-100 mer enn det som er vettug å kjøre på de beste veiene her i landet... ;) På gammel biln min som var en 87mod 4 trins automat, så fikk jeg akkuart 200km/t på turtallsperra:) da var det seff litt mye støy, men ellers så var den fin å kjør med, ikke mye støy og ulyder. Siter Mercedes 190e 2,3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mjolnir Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Jeg har en MB 190E med 5 trinns manuell kasse. For å være helt erlig så har jeg ikke bruk for det femte giret her i Norge. Pga når jeg ligger i 80 km/h i femte giret, så ligger turtallet på ca 17-1800. Så jeg kunne godt klart meg uten gir nr. 5! Siter VW Golf II 1600 CL (Vinterbil) (x)Mercedes-Benz C280 Sport (x)Mercedes-Benz 190E 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 hehe. kjører man i by eller noe så er jo ikke 5 gir så vikti. men på mye langkjøring eller motorvei så er jo 5 kjekt da. bruker vel litt mindre bensin. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Hadde 4 trinns automat på min 87 190e. Funket fint det. Kunne forøvrig aldri tenkt meg en 190 uten automakasse. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Syns nå aldri det har vært noe problem å kjøre med 4-trinns uansett bil, med 1,8 kan du vel drite i 5. giret i normale hastigheter( har heller ikke sett W201 med 1,8 og 5trinns eller auto, finnes dette). bilen jeg har nå så brukes 5. giret, men har ikke noe problemer med å bruk 4. istedet, bruker mindre bensin på vanlig kjøring uten å bruke 5. Men dette er ikke merce da. edit: Mercedes kunne trengt ett deriøst kurs i å bygge girkasser i de dager, vet ikke hvordan de er nå, men har ganske klare minner om en `91 190E 1.8 i 20 kuldegrader, brukte vel 3 min på å slutte å tikke, måtte gire med spett. Men den bilen så må gamla bruke to hender for å sette den i R, veldig tung og treg å gire med. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 edit: Mercedes kunne trengt ett deriøst kurs i å bygge girkasser i de dager, vet ikke hvordan de er nå, men har ganske klare minner om en `91 190E 1.8 i 20 kuldegrader, brukte vel 3 min på å slutte å tikke, måtte gire med spett. Men den bilen så må gamla bruke to hender for å sette den i R, veldig tung og treg å gire med. Må ha vært veldig slitt den bilen din... Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 tror jeg å. kassa mi funker som F den. aldri noe tull. funker fint med 4 trins. trenger ikke noe mere på 2 litern. har ikke nok effekt til å ligge i 5 på lavtturtall:P Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Syns nå aldri det har vært noe problem å kjøre med 4-trinns uansett bil, med 1,8 kan du vel drite i 5. giret i normale hastigheter( har heller ikke sett W201 med 1,8 og 5trinns eller auto, finnes dette).bilen jeg har nå så brukes 5. giret, men har ikke noe problemer med å bruk 4. istedet, bruker mindre bensin på vanlig kjøring uten å bruke 5. Men dette er ikke merce da. edit: Mercedes kunne trengt ett deriøst kurs i å bygge girkasser i de dager, vet ikke hvordan de er nå, men har ganske klare minner om en `91 190E 1.8 i 20 kuldegrader, brukte vel 3 min på å slutte å tikke, måtte gire med spett. Men den bilen så må gamla bruke to hender for å sette den i R, veldig tung og treg å gire med. Enig med deg, vanvittig sure kasser. Går ikke ann å gir fort med de hvertfall, (ja jeg trykker klutsjen helt inn :)) har prøvd 3 forskjellige 190er med 4 trinnskasse, aller er like jalla å gire med. Girspaken låste seg et par ganger på den ene og, Når det er sagt så har 190 høy kvalitet ellers og jeg kunne godt tenkt meg en igjen, men det hadde kanskje blitt automat ja. Det kan mercedes lage. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Må ha vært veldig slitt den bilen din... Bilen har gått 330000km nå, men er ikke slitt, tikker litt når kald, kassa er god som gull ellers, men har erfaring med at de girkassene er bedre på 123 og 124. Syns Ærlig talt ikke de mercene med automat er noe særlig, minnes en 124 stv(husker ikke bokstaven for touring), en 230TE som jeg ga flatt på, kickdown kom 10 min(ja, litt overdrevet) seinere, og en som giret så hardt at det vinte i dekka når den girte opp i 3., og kasser som hopper over 2. Men vet også om mange som fungerer fint så de er absolutt bedre med automat. Passerer de cognactesten forresten? eldre mercer har god kvalitet på motor, drivverk og karosseri, kvalitetsinntrykk inni, men ubehagelige seter(spes 201), ofte tvilsomme kasser. Ikke som drit om merce, mitt inntrykk. Kusina mi har en 123 230TE som de de bytta motor på, gikk like bra som ny, men tikka en del pga slitte kamlager, starta trofast hver gang, men så hadde den gått noe over en million da, det står det absolutt respekt av! Håper ingen fikk inntrykk av at jeg slenger drit her. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.