Hestad Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Heisann! Jeg har kjøpt meg Vectra 92mod 1,7l tdi. Den skal styles og pusses opp i sommer! så kommer til å legge ut mitt prosjekt her! Mulig det kan bli litt dårlig oppdateringshastighet, for vi har kun 56kbps hjemme :P Har begynt å sette sammen mitt budsjett og hva jeg skal ha! så det store arbeidet begynner ikke enda! Men ser frem til å begynne :D Siter Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi -prosjekstide kommer- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trailer Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Lykke til. Mange 17-åringer som setter seg for store mål. Bare vær sikker på at det du tenker å gjøre er overkommelig med den kunnskapen du har, og de tekniske ferdighetene du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hestad Skrevet April 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Takk for det! Jeg skal inrømme at jeg har ganske store planer, men tar det utover tid, og kunnskapen er ikke den største, men har brødre med kunnskap rundt alle kanter, 3 brødre, så burde holde! Og så har jeg jo dere hjer på forumet. hehe! Det skal nok gå seg til! Siter Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi -prosjekstide kommer- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trailer Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 Du kan jo legge ut litt planer og hva du tenker her på forumet. Så finner du nok fort ut hva du kan legge fra deg og hva du burde beholde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hestad Skrevet April 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2006 Ja her følger da mine planer i første omgang! Første punkt på lista er å fjerne rust og sveise inn noe nytt, i venstre hjulbue skal jeg sveise inn noe nytt. Overflaterust skal jeg pusse ned før lakkering. Så kommer jeg til å kjøpe styling på http://maxam-tuning.com. Det første jeg skal kjøpe er nye lexus baklykter (sort) for den ene originale er knekt. M3 speil skal kjøpes, Opel Astra G sideblinkere Angel Eyes frontlykter (er usikker på om jeg skal kjøpe disse først) Lotus Frontfanger 89-95. M3 skjørt H&V 89-95 Vectra Bak leppe 89-92 Så skal bilen pusses ned og lakkeres! Innvendig skal jeg ikke gjøre noe foreløpig, regner med å få låne et lite anlegg av min bror! :) Og selvfølgelig felger etterhvert da, men har ikke bestemt meg ang disse enda ! EDIT: Og har også planer om å sandblåse inne et motiv i de bakerste små "trekant" rutene! Siter Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi -prosjekstide kommer- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalisto Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Høres bra ut ;D du får ha lykke til da ;) synd du ikke har vectra B som meg da ;) Siter Opel Vectra 1997 hatchback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hestad Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Hehe! Jo takk for det! Skal sette opp ei side på nettet te prosjektet etterhvert! Vectra A duger det ;) Siter Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi -prosjekstide kommer- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Kan ikke chippe denne, men vi har andre metoder: Kjøp en slik http://www.boostvalve.com/pricelist.html (øverst $39 med 1/4" fester) som justerer opp ladetrykket. Da kan du også gi den litt mer diesel på dieselpumpa. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hestad Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Å? Har hørt at det er diesel chip til denne men. er ikke sikker. Har ikke peiling selv så :P Siter Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi -prosjekstide kommer- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UrGe-BoY Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Kan ikke chippe denne, men vi har andre metoder: Kjøp en slik http://www.boostvalve.com/pricelist.html (øverst $39 med 1/4" fester) som justerer opp ladetrykket. Da kan du også gi den litt mer diesel på dieselpumpa. Har du prøvd dette? Har en Vectra B 1,7 TD og litt mer krefter hadde vært greit.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Nei, men leste om en som hadde gjort det. Husker ikke hvor. Han satte ladetrykket til maks og skulle kjøre til motoren røyk, men et halvt år etterpå kjørte han fortsatt... Bør vel være rimelig nevenyttig for å koble inn på noe greier på turboen. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansenracing Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 men det har seg vel sånn at en diesel motor ikke reagerer på samme måte som en bensinmotor med overlading.. bensin maskina går bedre jo mere luft, men dieselen er avhengig av mere diesel for å få mere effekt ( mere trykk på dieselen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Angående litt kraftigere Isuzu-motor. Here you go: OpelHugg link MIG link Corsa TD (nedboret, uten intercooler) MIG link 2 Vask fingra før du setter igang inni dieselpumpa. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skyy Skrevet Mai 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 er ikke samme motor som står i vectra a og b, den i vectra a har mekanisk pumpe og kan ikke trimmes ved hjelp av chip eller box Du må skru opp dieselmating og turbotrykk, går som ei kule!!! kanon motor.. Siter Seat Leon cupra tdi4 Accord 2,0 exi Vectra 2,0 16v -95 (Solgt) Manta GSI -86 (Prosjekt) Vectra 2000 4x4 -89 (Solgt) Ascona A -72 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 er ikke samme motor som står i vectra a og b, den i vectra a har mekanisk pumpe og kan ikke trimmes ved hjelp av chip eller box Er vel en Isuzu TC4EE1 i begge to. Vectra B byttet riktignok til en GM-sak på slutten av nittitallet. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg