Gå til innhold

Opel Vectra A 1,7td prosjekt!

Ranger emnet


Hestad

Anbefalte innlegg

Nå var det lenge siden jeg hadde vært her inne gitt :P Grunnet at vi bare hadde 56kbps her hjemme før, men nå har fått trådløst bredbånd! (bor langt oppe på heia og langt fra vanlig bredbåndsdekning!) Har egentlig ikke fått gjort så mye med bilen foreløpig, grunnet jobb og førerkortskole! men nå til uka begynne arbeidet! har fått lånt garasje, og tror stylinga skal være her uka etter! den er bestilt! skal legge inn bilder etterhvert! :D

Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi

-prosjekstide kommer-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå var det lenge siden jeg hadde vært her inne gitt :P Grunnet at vi bare hadde 56kbps her hjemme før, men nå har fått trådløst bredbånd! (bor langt oppe på heia og langt fra vanlig bredbåndsdekning!) Har egentlig ikke fått gjort så mye med bilen foreløpig, grunnet jobb og førerkortskole! men nå til uka begynne arbeidet! har fått lånt garasje, og tror stylinga skal være her uka etter! den er bestilt! skal legge inn bilder etterhvert! :D

 

hmm dette må da bli ett tøft prosjekt... rik eller? :op: (siden du hiver inn masse med penger på styling...)

Stå på. Gleder meg til å se hvordan dette blir :D

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kan ikke akkurat si jeg er rik, men rikere enn 17-18 åringer flest! gikk ut i fast jobb i sommer! Ble ikke dyrere enn 9k for styling dette innebærer: bodykit, sportsspeil, hvite sideblinkers! inkl moms og frakt! Ikke gal pris det!

Fanger.jpg

Skjrt.jpg

Bakfanger.jpg

Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi

-prosjekstide kommer-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Nå har jeg satt bror min til å jobbe på bilen! jeg har vært syk siden Torsdag, så har ikke hatt mulighet til å være med, skal prøve å få tatt noen bilder snart!

 

så vidt jeg vet har han sveiset det meste av rust, mangler fremdeles litt på høyre hjulbue men. og han har også begynt å sparkle!

 

Skal bli moro å se! har ikke sett den siden vi kjørte den ned i verkstedet på onsdag! og han har jobbet fra Torsdag t.o.m i dag! :D

Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi

-prosjekstide kommer-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey kasta ut den orginale 1.7 Izuzu motoren og få inn noe med litt mere drag? Har kjørt vectra a 1.7td og det gikk jo dårligere en micra 1.0.

 

Men liker fronten du skulle ha.blir sikkert pent. Jeg har litt filofisen at hvis du skal ha stylling på en bil må en gå litt fortere til a til b en vanligt.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang vil jeg tro det bare vil bli å kanskje bytte ut turboen med en større! har 2 skjønner du og etter det så er det planer om å justere opp turbotrykk! Men kommer nok ikke til å bytte noe motor!

 

Izuzu motoren kan du faktisk få opp ganske godt i krefter med tanke på å bytte ut turbo og justere trykket opp!

Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi

-prosjekstide kommer-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen!

 

Nå nærmer jeg meg en slutt ;) litt sveising og sparkling gjenstår enda, men ikke for mye! Har ikke bilen her hjemme (har ikke garasje:( ) derfor er det ikke så veldig mye bilder jeg har fått tatt enda, men har begynt å modde grillen her hjemme! så slenger ut noen bilder av den!

 

_DSC0071.jpg

 

Grill.jpg

 

Grill-1.jpg

Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi

-prosjekstide kommer-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har vært så mye å gjør på jobb det siste året at det ikke har blitt gjort mye med bilen, men har da fått lakkert den og har nå ferie og er i gang med montering.

 

Har bestilt anlegg og Mac mini og venter bare på at dette skal komme. Gjenstår enda noen småting på montering og sånt, men nærmer meg noe hvertfall. skal bli utrolig godt å bli ferdig!

 

Vil ikke love at det blir ofte oppdateringer her, men prøver så ofte jeg kan å oppdatere på min hjemmeside: http://hestad.moo.no

 

legger ved noen bilder!

 

p-640-480-ecfa787e-e521-42c2-8724-1c138c403442.jpeg

l-640-480-62ab4c4b-11ce-4c55-be1c-bda29c9e3097.jpeg

l-640-480-32af10c3-1515-4a86-b73d-6e4162b7ffd1.jpeg

 

Tar gjerne imot kommentarer på bloggen min!

Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi

-prosjekstide kommer-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul bil. Må si at du har et interessant prosjekt på gang.

 

Angående trimming til denne bilen. Jeg har en B Vectra med samme motoren som du har i bilen din. Har gjort noen justeringer på motoren slik at den går mye bedre. Det jeg har gjort er:

- Justert på mere dieselmengde. Har justert ca 1 omdreining mot høyre på mengdeskruven.

- Justert på mere turbotrykk. Har intallert en turbosmart boost controller. Kjører med ca 1,5 bars turbotrykk.

- Fjernet luftfilterboksen og satt på et powerluftfilter (konfilter).

- Justert innsprutningstiminga på dieselpumpa. Nå er timingen på 0,58 (et dieselelektrisk verksted har gjort dette).

- Koblet ut EGR ventilen (det samme verkstedet gjorde dette samtidig med justeringen av timingen).

 

Bilen ble ikke til å kjenne igjen etter at alt dette var gjort. Et godt drag i akselrasjonen når turboen setter inn. Det er dessuten ikke noe problem å kjøre opp motbakkene i 5 giret. Øker farten også.

 

Jeg hadde bilen på EU kontroll i går. Den gikk gjennom på avgasstesten. Verdien var på 0,5. Maks verdi var etter det jeg oppfattet på 1,5. Det betyr at jeg kan justere på ennå mere diesel og likevel passere avgasstesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Anorthox: Jo takk :) Ja nå e æ rimelig klar for å få an på veien! :o Får ta den tiden jeg trenger, men ska nok klare å få an på veien snart.

 

@ Johnsen: Skal prøve så godt jeg kan! Men kan ikke love den beste oppdateringa. Ettersom det nærmer seg slutten skal jeg nå kunne klare å legge inn noen poster av og til. Hvis det går for lang tid er det bare å "minne" meg på det i posten, siden jeg får mail ved nytt svar!

 

@ Power 68: Hørtes interessant ut :) Må nok gjøre noe etterhvert ja! Men tror jeg vil få den på veien først ogg fremst! Begynner å bli lei av å vente nå! som du ser på denne tråden, er det leeenge siden prosjektet startet :P

 

Ellers kan jeg informere at anlegget ser ut til å dra ut, må sende purring til bilradiospesialisten (noen som har erfaring med "mailorder" med bilradiospesialisten?) fordi det er nå ei uke siden jeg bestilte, og har kun mottatt ordrebekreftelse ikke noe status på om det er satt igang plukking eller forventet leveringsdato.

 

Eplehuset hadde ca 2 ukers leveringstid på mac mini'en, men det er i og for seg greit. trenger anlegget mest.

 

Ellers har jeg hatt noen dager jeg har vært syk :S så har bare blitt litt montering av smådeler. men alt hjelper jo.

 

EDIT: Power 68 ble litt raskere enn meg! :P

Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi

-prosjekstide kommer-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Anorthox: Jo takk :) Ja nå e æ rimelig klar for å få an på veien! :o Får ta den tiden jeg trenger, men ska nok klare å få an på veien snart.

 

@ Johnsen: Skal prøve så godt jeg kan! Men kan ikke love den beste oppdateringa. Ettersom det nærmer seg slutten skal jeg nå kunne klare å legge inn noen poster av og til. Hvis det går for lang tid er det bare å "minne" meg på det i posten, siden jeg får mail ved nytt svar!

 

@ Power 68: Hørtes interessant ut :) Må nok gjøre noe etterhvert ja! Men tror jeg vil få den på veien først ogg fremst! Begynner å bli lei av å vente nå! som du ser på denne tråden, er det leeenge siden prosjektet startet :P

 

Ellers kan jeg informere at anlegget ser ut til å dra ut, må sende purring til bilradiospesialisten (noen som har erfaring med "mailorder" med bilradiospesialisten?) fordi det er nå ei uke siden jeg bestilte, og har kun mottatt ordrebekreftelse ikke noe status på om det er satt igang plukking eller forventet leveringsdato.

 

Eplehuset hadde ca 2 ukers leveringstid på mac mini'en, men det er i og for seg greit. trenger anlegget mest.

 

Ellers har jeg hatt noen dager jeg har vært syk :S så har bare blitt litt montering av smådeler. men alt hjelper jo.

 

EDIT: Power 68 ble litt raskere enn meg! :P

 

Joda, jeg ser at det er lenge siden prosjektet ditt startet. Men for å sitere et ordtak som sier at: "Roma var ikke bygd på en dag". Selv om det kanskje har tatt lang tid er det sluttresultatet som teller og at du selv blir fornøyd med det. Da har det ingenting å si hva andre mener.

 

Min erfaring med bilradiospesialisten er veldig god. Jeg var i Trondheim og fikk installert en ny bilradio i stedet for den fabrikkmonterte, pluss at de la opp strømkabler og signalkabler for å koble på en aktiv sub. Funker godt det.

 

Har ikke noen erfaring med mail bestillinger fra bilradiospesialisten. Vil tro at det ordner seg hvis du ringer dem. Er greie folk å ha med å gjøre.

 

Når det gjelder Vectraen min leker jeg med tanken på å kaste ut den orginale intercooleren og sette inn en mye større intercooler forran radiatoren. Den orginale turboen har jeg tenkt å beholde en liten stund til da den skaffer tilstrekkelig turbotrykk. Leker også med tanken på et større eksosanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært liming av gitter i fangeren og ferdigstilling av skjerm/panser og fanger!

 

Forøvrig var grunnen til at anlegget var forsinket at de ikke hadde sub'en min på lager, så den kom inn til lager på mandag. Da har jeg det før neste helg forhåpentligvis! :)

 

p-640-480-784b7e12-a4f3-453e-8c8a-26bd10feee84.jpeg

p-640-480-edd9ac87-c38a-439e-b4a6-f299fde967bc.jpeg

p-640-480-7a385fb7-bac4-434d-85bd-c313a7fcaae1.jpeg

Opel Vectra A 92mod 1,7l tdi

-prosjekstide kommer-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår