Gå til innhold

Gal bilist knuste sideruta mi

Ranger emnet


Erik Braseth

Anbefalte innlegg

Tråden til moppen, om haikeren fra helvette, satte nok en liten støkk i oss alle. For slikt kan jo skje hvem som helst. I kveld opplevde jeg og dama noe som glir litt inn i samme kategori.

 

Først må jeg nevne at det var storbrann i Trondheim i kveld, og endel gater var sperret av, noe som igjen førte til kø.

 

Jeg visste at høyre fil i Olav Trygvasons gate var blokkert av brannvesenet pga brannslanger rett før krysset med Søndre (retning inn i byen). Jeg la meg derfor i venstre fil. Det var kø i begge feltene og resten av mine medbilister var smart nok til å innføre fletting i enden hvor veien var blokkert. Vi kryper stadig framover, men idet jeg ligger en halv billengde bak bilen foran kommer en grønn E36 coupe og prøver å presse seg inn i feltet mitt. Ikke blir det brukt blinklys og ikke virker det som han er interessert i å kjøre fram til der resten av køa fletter sammen. "Faen heller" tenker jeg og svinger litt til venstre slik at BMW'n ikke kommer inn. Hvorfor skal han kjøre inn her, han kan da gjøre som alle andre, slik at køen flyter greit mente jeg. Da blir sjåføren av BMW'n fly forbanna og begynner å kjefte og smelle. Jeg kjører ned ruta og blir regelrett kjeftet opp. Det ender med at jeg lar han kjøre først, etter at han har tråklet bilen sin helt inntil min slik at jeg ikke kunne flytte bilen uten å skrape inn i sida hans. Og mens han kjefter ser jeg han blir sintere og sintere. Han prøver til å med å åpne døra si 2-3 ganger for å komme bort til meg. Idet han skal til å kjøre dunker han speilet sitt i mitt speil og M3-wannabe-kopien faller av. Man kan rett og slett se at han er illsint.

 

"Slik oppførsel hører da ikke hjemme i trafikken" tenker jeg, og vurderer å ringe politiet slik at de eventuelt kan legge inn en anmerkning om aggresiv adferd i trafikken på skiltnr. Jeg plukker fram mobilen og tar bilde av bilen bakfra, slik at jeg får med skiltnummeret.

 

Mannen ser i speilet og kaster knyttneven i været. Jeg tenker ikke mer over saken og prater litt med dama. Jeg ser tilbake på bilen og da har bmw-mannen åpna døra og er på vei ut. Jeg visste fra før at han ikke var helt stabil og låste umiddelbart dørene.

 

Han kommer fram til bilen min og roper og kjefter. Så river han nesten av dørhåndtaket. Jeg kjører ned vinduet ca. 2 cm for å si at han må slutte med det. Da tar han tak i ruta og trekker alt han klarer utover, med det resultat at ruta sprekker i tusenvis av småbiter over alt inne i bilen og på gata.

 

På grunn av brannen var det fullt av tilskuere og politi bare få meter unna oss. Jeg satt inne i bilen, som nå mangla rute på førerdøra og så for meg at det straks kom til å komme noen saftige slag gjennom ruta. Heldigvis klarer lemmenet å besinne seg såpass at han ikke slår. Folk på fortauet begynner nå å engasjere seg og roper at han må slappe av.

 

BMW-mannen går tilbake til bilen sin og setter seg rolig inn. Uten å tenke helt klart roper jeg at de på fortauet ikke må gå, fordi jeg trenger vitner til episoden. Jeg ringer også politiet. På grunn av storbrannen rett borti gata har de ikke mannskap nok til å komme. Men heldigvis får jeg huka tak i en politimann som går bortover gata. Forklarer episoden og han legger ut i fullt firsprang etter BMW'n som akkurat har begynt å kjøre. Vi svinger inn til siden og forklarer situasjonen og får ned navn på vitnene. Heldigvis, vil jeg si, er både jeg og passasjer uskadd. Men naturlig nok lettere skremt.

 

Skal på politihuset og anmelde episoden i morgen. Håper virkelig ikke dette blir henlagt og at det får følger for den andre bilføreren.

 

Men historien slutter ikke her. Bilen min er somsagt full av glass, både inni og på panseret. Politimannen sier at jeg bare får koste det av og kjøre hjem. Joda, greit det. Jeg begynner å koste bort det knuste glasset med en kost fra bagasjerommet. Og den "snille" politimannen skulle absolutt hjelpe til. Han slenger ut arma, MED SKINNHANSKE, og begynner å stryke den bortover panseret. Jeg kan rett og slett høre at lakken skrapes bort og omtrent dytter han bort fra bilen. Makan til tufs, han rakk 3-4 strøk med skinnhansken sin (full av knust glass) over panseret. Fullt av småriper, og noe ganske store helt ned til grunninga!

 

Heldigvis fikk jeg tak i en kamerat som hadde ei ekstra dør liggende, så vinduet var ferdig bytta ca en time etter episoden.

 

Jeg sier det rett ut:

Jeg kommer til å gjøre alt jeg kan for at bmw-mannen skal få svi for dette. Anmeldelse for trusler, for hærværk og aggressiv adferd i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tragisk og kjedelig for din del! Føler med deg! Håper det går bra med tanke på anmeldelsen da. Har vært utfor en noe alla samme greiene før. Stopper foran fotgjengerfelt i Fredrikstad. En person går halvveis over før han begynner å gå mot bilen istedet. Han går mot passasjersiden hvor dama sitter. River tak i håndtaket og røsker til. Heldigvis er dørhåndtaket dårlig så han fikk ikke opp døra. Han begynner å slå mot sidevinduet bak og jeg hisser meg opp. Går ut av bilen og roper at han skal gi faen eller så får han problemer. Karen snur seg vekk, og dama roper at jeg skal komme meg inn. Må jo høre på kvinnfolket av og til og setter meg inn igjen for så å kjøre. I det jeg er i ferd med å kjøre vekk smeller det i bilen igjen. Da har tullingen slått til c-stolpen på bilen. Stoppa like borti veien og sjekket at alt var som der var og det var det heldigvis.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BALLTRE! Forbanna ididot som faen ikke besinne seg i trafikken. Skulle fått den jævla kebabtralla si knust sammen med skallen. Sånt hører faen ikke hjemme noen steder.

 

Jeg håper virkelig at den mannen får svi, og at du får erstatning for vindu/riper alt mulig annet som ble skada. Forbanna idiot! Fy faen, jeg blir så sur når jeg leser om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Mandalsregistrert BMW som ikke har betalt årsavgiften...

Her i Kristiansand blir det sagt at PC (nå PD), PX og generelt R* skilter ikke har noe på veien å gjøre, da sjåførene som regel ikke er helt stabile.

Dette bare bekrefter det.. (Det er en spøk i Kristiansand, ikke ta det seriøst dere med de ovërnevnte skiltene; jeg har selv PX på min :))

 

Synd med bilen btw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader for en idiot, de som kjører kebabtralle tror de eier veien samt at de tror de kan gjøre hva de vil.

HATER folk som kjører bayer, de er (ganske mange av dem!) komplette idioter.

Han bør få seg en bot på 5000 til Politiet samt 10000 til deg for tort og svie samt reparasjoner på bilen violin dukenukem :aug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår