Gå til innhold

Impotere Evo V fra usa

Ranger emnet


phantom2k

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du får EVO 5 med venstreratt, vi har en her på forumet. Om det er mange av de er en annen sak.

Og i USA fikk de ikke EVO før EVO 7 eller 8 så de eldre er rimelig sjeldne der, og sikkert ikke billige.

 

For det første, ja, mener å huske at Svenna hadde hadde Evo V med venstreratt, som G-Man har nå.. Tenkte på det først nå.

 

Dersom du som privatperson i USA skal importere bruktbil må du ut med 10.000dollar. Derfor er tidligere Evoer utrolig sjeldne der.

 

De fikk ikke før VIII (8). VII kom aldri offisielt til USA...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plassen å se etter en Evo V er Japan, eller England. Evo V ble bare laget som RHD. VI ble til en skuffelse ikke solgt i USA, ikke VII heller. Derimot VIII (8), ble solgt i USA, som den første offisielle modellen der.

Hvis du klikker på linken under får du mange fakta om alle Evo-modellene:

 

http://forum.evolutionforums.com/zerothread?id=7152

 

:)

 

Mvh Eirik

 

Moderator @ EvolutionForums

 

Tidligre Lancer Evo biler enn Evo 6 ble produsert som RS utgaver med venstretratt i begrenset oppslag til bruk for rally. Enkelte blei også gatebiler.

 

Så EVO V RS kom som venstreratt da...

 

Du kan ikke basere deg på Usa hele tiden. Vi bor i Europa å det er der vårt marked ligger

 

Mvh

 

CalibR

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligre Lancer Evo biler enn Evo 6 ble produsert som RS utgaver med venstretratt i begrenset oppslag til bruk for rally. Enkelte blei også gatebiler.

 

Så EVO V RS kom som venstreratt da...

 

Du kan ikke basere deg på Usa hele tiden. Vi bor i Europa å det er der vårt marked ligger

 

Mvh

 

CalibR

 

Jeg tenkte på det etterpå, at RS modellene kanskje gjorde det. Vet du om man får noen Evo I til III med venstreratt, eller er det fra Mirage-basen kom?

 

Jeg internasjonaliserer EvolutionForums, og dersom du så linken, ville du se at det var mye info fra både Storbrittania, at jeg har lagt ut alle modellene som ikke ble solgt i Statene. I tillegg, USDM-spec Evo VIII har rattet på riktig side, og selges 30.000 under listepris her hjemme dersom man finner en import fra USA (to grunner, fordi den er import og billigere avgift opprinnlig, grunn 2 kommer senere). Da er det også greit å kunne litt ;)

Forresten, Amerikanerne har ikke peiling på Evoer tidligere enn VII (USA VIIIen er bare en VII, men de vet vel ikke det engang, forresten også grunn 2 til hvorfor USDM er billigere enn Euro her hjemme). Mange av dem bryr seg ikke om annet enn bremsetall og 1/4 tider, og få bruker penger på respons, kjørbarhet og kjøreegenskaper. Briter er langt flinkere på dette, men den ultimate Evo måtte vært en som har levd ett par år i Japan, før importert av en japaner til Kypros (salt-frie, snø-frie veier), og kun brukt Japanske ettermarkedsdeler, som eksos, luftfilter og turbo timer, større bremser og coil-overs system. Ingen flere mods, grunnet bedre reabilitet. Nei, en USA Evo er ikke drømmen for meg, det er Japanerne som gjelder når man skal bygge Lancer Evo.

 

Hilsen Eirik :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all infoen!

 

Tror ikkje japan eller england blir aktuelt, vil helst ha rattet på riktig side.

 

Fant en Evo6 på ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ultra-Rare-1999-Mitsubishi-Lancer-Evolution-VI-RS-2-EVO_W0QQitemZ4630951678QQcategoryZ43919QQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Litt dyr kansje?

 

Noen som vet om flere plasser som eg kan finne evo5/evo6 til salgs? helst med venstre ratt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig å få godkjent en evo fra japan?

 

Det er vel ikke umulig, nei. Forsikring er nok vanskelig, men det burde ikke være veldig vanskelig å godkjenne.

 

http://www.japanauto.no

 

Der ligger det ett par Japan-import-Evoer til salgs. Send dem en mail, de vet det garantert :)

Den Ieren som ligger der nå er ikke pen, men var en nydelig original IIer der en gang :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig å få godkjent en evo fra japan?

 

Vanskelig er det ja, hvis man ikke har noe greie på slikt tror jeg ikke du burde gjøre det selv. Forsikring skal ikke være noe problem. Jeg betalte ca. kr. 8 000 i året når jeg hadde min Evo V RS, som også var venstrerattet ja.

 

Det står forresten en skikkelig fet Evo V til salgs i Sverige, men denne har dessverre rattet på høyre side. Den står til salgs på autodb.no.

01`Porsche 911 Turbo

04`BMW 530 DAT, konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all infoen!

 

Tror ikkje japan eller england blir aktuelt, vil helst ha rattet på riktig side.

 

Fant en Evo6 på ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ultra-Rare-1999-Mitsubishi-Lancer-Evolution-VI-RS-2-EVO_W0QQitemZ4630951678QQcategoryZ43919QQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Litt dyr kansje?

 

Noen som vet om flere plasser som eg kan finne evo5/evo6 til salgs? helst med venstre ratt..

 

 

 

Tar du en fra sverige får du godkjent og skilter og raskt ihvertfall..

 

Mange fine og velge i og. En del av dem er siiiiinsykt nøye med bila sine.

952HK / 3 biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er ganske stor prisforskjell fra Sverige enn Japan.

 

Ferdig registrert Evo 6 fra sverge blir ca. 400.000,-. Fra Japan blir det ca. 220.000,- ferdig registrert...

 

Gidder ikkje å betale 200k mer bare for å få rattet på riktig side, så det blir nokk en venstre styrt på meg...

 

 

220 ja? da lurer jeg på hva som er igjen av den når det er 165 i avgifter

med ekte kw i kortet...

952HK / 3 biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår