vidarj Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 1987 modell Volvo 240 stasjonsvogn m. b23 og Automatgir har jeg lyst til å kjøpe pga at den er EU ok i 2 år til... Men jeg vil ikke ha Automat gir... er det vansklig å ta 4 trinnskassa jeg har på min andre Volvo og bytte? Veiledning mottas med takk Siter Volvo 240 stæsjvægon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 ta av converter, stapp paa svinghjul, bort med automat kassen, bruke festene fra donor bil til aa feste opp manuel kassen, og det skulle klaffe, fleste 240 kommer med hull til clutch, saa det skulle heller ikke vaere det stoerste problemet. min 244DL var automat da jeg kjoepte den. er vel andre som kan forklare det i mer detaljer enn meg. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 er bare til å få taki en annen med manuell.. Måk over svinghjul, clutch, kasse med alle fester, bytte pedaler inni og legg opp en wire..Og seff bytte om spakestellet inni. Er ikke noen stor kunst.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 og sjekk evt startsperre.. bruttern bytta i sin og skjønte ikke med en gang hvorfor den ikke startet.. var pga startsperra gitt..dvs det at den på stå i P for å starte altså Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 http://www.volvoclub.org.uk/faq/VolvoAW70M46Conversion/AW71M46Conversion.htm Edit: så nå at det var en 780, men må ha noe av det samme uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 og sjekk evt startsperre.. bruttern bytta i sin og skjønte ikke med en gang hvorfor den ikke startet.. var pga startsperra gitt..dvs det at den på stå i P for å starte altså Ja æ stussa også litt på det første gang æ bytta fra aut til man. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Bytter du fra firetrinns automat til firetrinns manuell, får du et fjerdegir som tilsvarer tredje på automaten, forutsatt at du ikke endrer utveksling i bakakselen. Men du kan jo for alt jeg vet være blant dem som setter pris på denne bivirkningen. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg