ipo Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 hei, har snakka med en kammerat som sier at purken ikke kan finne ut om du har forsikring på bilen, stemmer dette? Og hvis jeg har omregistrert bilen, og blir stoppa og viser gamle eigers vognkort, uten forsikring får jeg bot da? (bilen står i mitt navn) takker for alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2r-e-rik Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 hei, har snakka med en kammerat som sier at purken ikke kan finne ut om du har forsikring på bilen, stemmer dette? Og hvis jeg har omregistrert bilen, og blir stoppa og viser gamle eigers vognkort, uten forsikring får jeg bot da? (bilen står i mitt navn) takker for alle svar. politiet sjekker opp bilen via autosys. det er det samme som biltilsynet bruker. så da er det nåværende eier som kommer opp som eier av bilen. det står også om bilen er forsikret om den er for øyeblikket registrert, om årsavgift er betalt, om bilen er eu godkjent. osv. Siter eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!! Øl er også greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet April 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 men gidder dei virkeligt å sjekke alt dette i fks, promille kontrol i påsken? hvor stor er sjangsen på at dei gidder å se? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Figgi Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 den er der, men hvor stor tørr jeg ikke å si Siter Vw Golf Highline 01' (x) Subaru Impreza gt 99' (x) VW polo 96' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet April 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 ok. jeg har ikke hørt om noen som har blitt sjekka opp mot deres system, men men, skal på tur i morgen uten at jeg har dei tingene som nevnt over, så det blit spennande :D noen som vet hvor store bøter jeg kan få? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 En venn av meg kjørte nesten mer med avskiltingsbegjæring enn uten, og en gang hadde han møtt en politibil som snudde og kom etter han for å konfrontere han med at bilen ikke var eu-godkjent! At han blånekta og slapp unna er en annen sak, men murphys lov slår til når man minst trenger det vettu.. Har du ikke alt i orden kan du banne på at du har uflaks med kontroll. Bot-size vet jeg ikke. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 men gidder dei virkeligt å sjekke alt dette i fks, promille kontrol i påsken? hvor stor er sjangsen på at dei gidder å se? Alt dette sjekkes med ett anrop til sentralen. De leser opp regnr, og alle heftelser (og eventuelle tidligere merknader) blir gitt til patruljen som stoppa deg. Synes synd på deg hvis du blir påkjørt eller kjører på noen uten forsikring på bilen i hvert fall.. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 ok. jeg har ikke hørt om noen som har blitt sjekka opp mot deres system, men men, skal på tur i morgen uten at jeg har dei tingene som nevnt over, så det blit spennande :D noen som vet hvor store bøter jeg kan få? Tja, krasjer du med noen og lager personskade, er det ikke botstørrelsen som er ditt største problem.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet April 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 jajajajajaja, hvis jeg kræasjer i noen! ikke det jeg lurte på, jeg er klar over dette med å kjøre uten forsikring! men hvor stor bot jeg kan få er en anen sak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 ca 1-2 mill i oppreising til de etterlatte...... er ikke bare å gå i minibanken liksom.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ipo Skrevet April 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 hehe, dere skjønner jo ikke spm dere tydligvis :D men men, er vell altid slikt på forumet. Men jeg er enig i det at når du ikke har alt i orden da kan du banne på at ein blir stoppa! hehe. gikk fint da, kjørtet gammlingen sin gubbebil :D ingen kontroll som jeg såg langs E135, men var sikkert 10bil som blinka på meg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Det er vel bare de med blåst hjerne som kjører uten forsikring? Så at noen i det hele tatt gidder å bringe dette på bane, sier litt om trådstarter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Kristian Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 dei har visst strekkodelesar no som dei berre stryker over årsoblaten, så får dei div info har eg høyrdt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Derfor har jeg gamle typen oblat uten strekkode.. :D Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Det er jo idiotisk og kjøre uten forsikring...Syntes du det er like spennende vist du står der med et oppreising krav til de etterlatte på et par mill...Men lykke og god tur Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg