VW G3 GTD Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 her om dagen skulle jeg rygge, men kvalte bilen. nå får jeg bare start ved å holde full gass, og da gir den bare 1000rpm. det første som slo meg var at den hadde hoppet på registeret, så jeg sjekket det, og det hadde den. etter jeg stilte tilbake registeret, og alt av merker (kam, dieselpumpe og veiv/svinghjul) var stilt riktig, prøvde jeg å starte bilen. fortsatt samme tendenser. kompresjonstest er foretatt, og ingen ventiler er slått sunn, altså ingen kompresjonstap utover det "normale". nå har jeg stått i 3 dager å skrudd, så nå er det Nesten dusør til den som hjelper meg. Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Ring Møller og hør om de har hørt om tendensene før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Ring Møller og hør om de har hørt om tendensene før.. Ellers kan du ringe Willy Pettersen. Willy Pettersen Bjørnberget 2, 8530 Bjerkvik 415 24 699 Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 jeg hadde noe lignene problem med min bil før jul. jeg hadde rygget å slo den i første og ga gass mens den fortsatt gle bakover. Merkat at bilen gikk jævlig dorlig. Dagen etter da jeg kjørte hjem fra jobb kubbet den helt i et kryss. Den putret på rundt 1000 rpm å når jeg ga gass kubbet den. Prøvde alt muligrart. Sendte den på et verksted, men de viste ikke hva det var. Så jeg tok den ned på møller å de fant ut at det var en kile som hadde forsvunnet på kam akslingen så tenningsforholde ble feil. 7000 kr måtte jeg ut med. Sa ta den til møller. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Ble dyr kveling det da :( Hvorfor skal slike ting skje egentlig? Må være fryktelig ergerlig :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet April 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 På min golf er det ikke sporkile på kamhjulet, men det sitter derimot på en konisk aksling, som gjør at det blir låst. Vel, i dag har jeg stilt registeret riktig, men med et avvik på ca 4mm på veiv, iforhold til kam og dieselpumpe. Dette fordi det virker klin umulig å få alt stilt 100% riktig,selv om registerreim er helt ny. Etter egen erfaring, og svar/kommentarer fra mere erfarne mekanikere, skal ikke dette avviket ha så mye å si. Har også forhørt meg om det kan være dieselpumpen som er defekt, men "de sier" at pumpen er veldig slitesterk, og at den ikke skal ha kunnet ta skade av det som skjedde. Har sjekket at alle sylindre får diesel. Det ser ikke ut til at det er noen som har erfaring eller tips om dette, så da er jeg rådløs, og ser på det som siste utvei å få bilen inn på verksted å få lest av eventuelle feilkoder i og med at det kanskje kan være en føler som er ødelagt (?) Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Bull Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Det er nok lite med feilkoder man kan hente ut på bilen din. Du har jo en 1,9 med motorkode AAZ. På den motoren er det meste som har med insprøytningen å gjøre mekanisk styrt. Hadde du derimot hatt en 1,9 med motorkode 1Z eller AHU kunne du ha lest ut feilkoder da disse motorene har et annet insprøytningssystem enn på din bil. Siter VW Passat 1.8T GT28RS VW Golf III 1.8T Opel Kadett E(solgt) Opel Manta 2,2i turbo(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 jeg ville tatt bilen rett på møller... jeg anger på at jeg tok den på et "jalla" verksted først... det forsvant nokk noen eksta spenn der! Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Det som hadde skjedd, var at det var noe i pumpa som hadde blitt slått skjevt. dette gjorde at leveringen av diesel ble helt feil. Måtte ut med 5000kr på et overhalingsverksted for dieselpumper i harstad; Merkur Diesel til hjelp for andre med samme problem :) Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Noen som har forklaring på hvorfor dette skjer? Må jeg passe på å ikke kvæle motoren el? hehe. Eller var det bare en tilfeldighet at det skjedde akkurat når kameraten over kvelte tralla si? Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 vil anbefale deg/dere å heller ha litt gass å bruke litt clutch, istedetfor å ta løs / rygge på dødslavt turtall. Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pusur_ Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Hei, jeg har akkurat det samme problemet: http://bilforumet.net/showthread.php?t=156889 Skal jeg sjekke pumpa uansett da mener dere? :thanks Siter MB 190E 2,3 89mod Ford Escort MkII 78mod Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hmm, samma skjedde med meg på neon, der var problemet faktiskt at ledninga til ene tennpluggen hadde dotti av:P satt på den så funka det fett igjen;) så kanskje det er noe gæli med pluggene, ledningene, eller kanskje coilen?? hadde sjekka at det kom gnist på alle pluggene iaffal... Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Kan dette skje bare på diesel, eller er bensin biler utsatt for dette også? Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hmm, samma skjedde med meg på neon, der var problemet faktiskt at ledninga til ene tennpluggen hadde dotti av:P satt på den så funka det fett igjen;) så kanskje det er noe gæli med pluggene, ledningene, eller kanskje coilen?? hadde sjekka at det kom gnist på alle pluggene iaffal... Alt det kan vi vel utelukke siden det er snakk om en diesel. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.