Gå til innhold

Tråden om min Golf 2 Sport (Oppdatert)

Ranger emnet


Joachim

Anbefalte innlegg

Den lykta som ikke passer fint.. Det er den som har nytt glass.. OG merkinga var i platikken på toppen..

 

Men, lurer fortsatt på hva som kan gjøres mot ventiltikking..

Olje fjerner vel bare lyden, og ikke problemet?

Må jeg bytte ventilløftere?

Har hørt om ett middel som åpner eventuelle tette/litt tette oljekanaler osv.. greier som man har i og kjører ett kvarter eller noe.. en kompis av meg ble annbefalt det.. det var på en dieselbil da, men med hydrauliske vintilløftere

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du kan justere/skjekke over ventilene med en bladmåler tror jeg. Dette får du kjøpt på en bilrekvisita butikk, koster ikke mer enn ca 30kr.. bruk en reperasjonshåndbok får å finne ut hvilke mål som er riktig. hvis dette ikke hjelper så må du nok bytte dem ut med noe nytt..:)

(Vw Golf GTI 16v)

(Vw Golf 1.6D)

(Volvo 240 jordbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan justere/skjekke over ventilene med en bladmåler tror jeg. Dette får du kjøpt på en bilrekvisita butikk, koster ikke mer enn ca 30kr.. bruk en reperasjonshåndbok får å finne ut hvilke mål som er riktig. hvis dette ikke hjelper så må du nok bytte dem ut med noe nytt..:)

 

Funker dette på da?:fingers: ... han har vel hydrauliske løftere..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har nok hydrauliske løftere (om det er samme som bensin) kan prøve å rense oljekanaler med noe rensemiddel tilsatt oljen, eller så må i verste fall bytte ventilløftere.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et tips jeg fikk av en vw mekaniker som han kalte "LUFTING" var å varme motoren til vifta slo inn, så holde turtallet på 3000 rpm i 5 minutter. Evnt gjenta prosessen om nødvendig. Min tikker ofte i begynnelsen, men har begynt å gi f. Som sagt, tynn olje kan også hjelpe mot tikking.

1985 VW Golf II cl 1,6

1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6

1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget)

1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt)

1996 Citroën ZX 1,4i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ikke noe til dårlig modem...

Ser ut som om den blir veldig pen, hvordan grill skal du ha? Hvordan skal fangerene lakkeres? Blir bra! :)

 

Vent, jeg har bredbånd :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår