Gå til innhold

Lakkering av felger

Ranger emnet


liIIebror

Anbefalte innlegg

Originally posted by liIIebror

jeg har et par felger jeg skal lakkere.. hva gjør jeg først og hva gjør mjeg til sist?? kan en eløler annen forklarer fra a til å for meg??

 

mhv Lars

 

stål eller alu?

Hvis det er stål går du bare over med pussepapir først, og kliner på bengalakk eller hammerite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ei oppskrift jeg har fått:

 

1: Vask felgene med sterkt såpevann. La de tørke helt.

2: Ha på lakkfjerner, la virke til lakken er myknet opp/krøller seg.

3: Skrap vekk gammel maling med plastskrape.

4: Gjenta 2 og 3 om nødvendig.

5: Slip felgene med slipepapir korning 320 - 400.

6: Vask felgene med sterk såpe og siliconefjerner. La de tørke helt.

7: Grunn med grunning på sprayboks. 2 strøk, la det tørke mellom hvert strøk. La grunninga tørke 1 - 2 timer.

8: Legg på 2 strøk sølv på sprayboks. La tørke ca 10 - 15 min mellom hvert lag. Vent ca 1 time før du legge klarlakken.

9: Legg på 2 strøk klarlakk på sprayboks. La tørke ca 10 - 15 min mellom hvert lag. La felgene tørke i minst et døgn før du skrur de på bilen.

 

Les bruksanvisningene på spratboksene da tidene for tørk mm varierer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er hvis du får en til å sandblåse de først (NB! KUN stålfelger!!!). Husk da at du må grunne umiddelbart etterpå, da de "tiltrekker seg" rust utrolig kjapt når de er sandblåste.

På mine rustne og stygge stålfelger brukte jeg først en skive med utstående, viklede ståltråder på vinkelsliperen. Deretter grunnet jeg med Coroless (det er industriskvalitet!) Den fungerer utmerket som grunning, pluss at den stopper evt mikriskopiske rustpartikler som måtte være igjen i metallet.

Så lakkerte jeg oppå der.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår