Torodd Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Bilen: Audi A4 1,8 1996mod 210000km Problem: Sliter litt med at bilen kan være veldig vanskelig og få i gir, spesielt revers... er ikke vær dag, men er som regel værst når det er litt kalt ute. Men vis jeg stopper bilen når jeg merker at den er vanskelig (veldig vanskelig) å få i revers, glir den fint rett over.. Kan også merke att det rister litt i girstangen på bilen når jeg kjører, da som regel i 1 og 2 gir. Men alle problemene forsvinner når jeg får kjørt bilen et stykke... Er d noe jeg kan gjør for og bli kvitt "problemet" eller er d vanlig på en gammel bil?? noen som eventulet vet pris på en ny gerkasse eller byttekasse?? kansje d bare er meg som er litt overfølsom... men er ellers velig fornøyd med bilen :D tempraturen ute er vel runt -5 til +5grader Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Helt normalt at kasser dummer seg når de er kald. Kjør den varm på en mil eller to og se om det gir seg. Om det gjør det så er det normalt! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Helt normalt at kasser dummer seg når de er kald. Kjør den varm på en mil eller to og se om det gir seg. Om det gjør det så er det normalt! forsvinner når kassa blir varm, men når den er kald er den helt umulig og få i revers (ikke altid) men d hjelper somregel og kjøre frem litt og så prøve igjen... men er som sakt ganske iriterende... for håpe at d blir bedre til sommern då :) Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Kansje du rett og slett bør innvistere i et shortshiftkit til bilen din. Da vil du få en mye tightere girvandring opptil 50% mindre faktisk. Eller bytte synkroniseringsringa i 1,2 og revers. B&M har vel sikkert et shortshiftkit til bilen din. ellers har http://www.bsbilder.no noe billige alternativer fra 590,- Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Hva med å prøve å bytte olje? koster ikke så mye, men kan være nok... (Hjelper ikke hvis synkroniseringsringene er slitt, da...) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 prøv å sett spaken i giret med samme sync som rev(tror muligens det er 4?), ellers prøv å slipp opp clutchen ett par cm mens du prøver å forsiktig trykke den i rev. Funker på min 91 jetta :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Di gangene bilen er veldig vanskelig og sette i revers, er den også litt vanskelig og sette i første (men bare litt) Den glir fint inn i di andre gira 2, 3, 4, 5 mener jeg å huske. Etter at jeg har fått rygget og skal kjøre frammover rister d litt i girstangen i 1 og 2 gir når jeg kjører... men alt blir bedre når girkassa og motoren blir varmere... Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gravstein Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Kan rett å slett bare vere lite olje på kassa. Eg bytta olje på Girkassa på ene opelen min og den var nett som ny etterpå. Svert lite som skall til før kassa blir god igjenn. Audi sliter litt med girkassene så hvem veit... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Er det lett å bytte gear olje? Tviler på at min noen gang har blitt byttam har rudner snart 200k Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 var akoratt på buikken... og d gikk sån: først startet jeg bilen gikk fint i revers og jeg kjørte bort... når jeg kom bort pakerte jeg feil, da måtte jeg rygge og da var den vanskelig igjen, etter at jeg fikk den i revers satte jeg den i fri og satte den i revers igjen og den var helt fin. lot bilen stå og gå mens jeg var på butikken og når jeg skulle sette bilen i revers igjen var den vanskelig igjen. da jeg kom hjem igjen testet jeg og sette bilen i revers og den var vanskelig (fikk ikke bilen i revers)... sa jeg satte den heller i først 1 3 5gir også 4 gir og da gikk den lett over i revers :S Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Det problemet der er ganske vanlig, tilogmed på nye biler, vanlig å sett den i et sync gir før man setter i revers, Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Revers er ikke synkronisert som de andre girene. Derfor må du til tider jobbe litt med å få den i revers. Det gjelder de fleste biler. Hvis du har vanskelig med å få den i revers, så sett den i fri, gi litt gass, og prøv igjen. Det er også viktig at bilen står helt iro når du skal sette den i revers. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Finnes de kassene som har synkronisert revers også. Men for alle oss andre er det beste tipset å sette den i fri, slippe clutch og prøve igjen. Ganske normalt og ikke noe spesielt farlig. 1.gir kan også være tregt, men blir som regel mye enklere hvis du setter den i 2. gir og så drar den over i 1. før du slipper clutchen Hvis du orker så er det ikke dumt å bytte olje :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmann Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Kjøpte en bil som var 2 år, gått 40000 km. Den var skikkelig treg å få i 1. gir hvis det var kaldt. Reversen var nesten like treg. Etter at forhandleren byttet olje på girkassen, og smurte opp giroverføringen, ble den mye bedre. Kanskje du kunne prøve det og se om det ble bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Omega har ei gearolje som skal være genial på slitte kasser. Prøv den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg