DynaCore Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Hei. Har nå fått fatt i et greit turbokit til hondaen. Dette har jeg akkurat råd til, så jeg får ikke kjøpt styring før til neste lønn. Går det greit å kjøre uten styring? Og bare montere en turbotrykksmåler, slik at jeg vet at jeg ikke mater motoren med for mye trykk? Takker for alle svar Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Du kan vel grovjustere turbotrykket ved wastegate evt med en pys ventil. Motorstyring har du vel fra før av på motoren? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 ja, men tenkte på styring slik at jeg kan justere turbotrykket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Du får sikkert tak i ei brukt "blåkran". Den kobler du vel mellom wastegaten og innsuget eller no med silikonslanger tror jeg? (er ikke sikker på den) Koster mellom 1000 og 1500 ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Hei.Har nå fått fatt i et greit turbokit til hondaen. Dette har jeg akkurat råd til, så jeg får ikke kjøpt styring før til neste lønn. Går det greit å kjøre uten styring? Og bare montere en turbotrykksmåler, slik at jeg vet at jeg ikke mater motoren med for mye trykk? Takker for alle svar Mvh Blir fort dyrt å sette på turbokittet uten skikkelig mapping, koster deg fort en motor til................ Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 her snakker vi trykk som i 0,4-0,5 bar da..max...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Detonasjon tar ikke hensyn til ladetrykk. Mest sannsynlig tenner "Check Engine"-lyset det øyeblikket trykket i innsugsmanifoilden overstiger atmosfæretrykket, med de følgene dette har (les: går som en dass). Var jeg deg ville jeg tatt fjæra ut av wastegaten frem til du får omchippa hjernen og kan kjøre Hondata/Crome/Uberdata/TurboEDIT/BRE. Hondamotorer har liksom en lei tendens til å blåse alle fire ringlandene og hive råder ut blokka når de ikke er remappet via nevnte metode (bare så du er klar over dette og ikke ender opp med verdiløse objekter som V-AFC'er, S-AFC'er, FMU'er, enveisventiler og annet tøv). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Detonasjon tar ikke hensyn til ladetrykk. Mest sannsynlig tenner "Check Engine"-lyset det øyeblikket trykket i innsugsmanifoilden overstiger atmosfæretrykket, med de følgene dette har (les: går som en dass). Var jeg deg ville jeg tatt fjæra ut av wastegaten frem til du får omchippa hjernen og kan kjøre Hondata/Crome/Uberdata/TurboEDIT/BRE. Hondamotorer har liksom en lei tendens til å blåse alle fire ringlandene og hive råder ut blokka når de ikke er remappet via nevnte metode (bare så du er klar over dette og ikke ender opp med verdiløse objekter som V-AFC'er, S-AFC'er, FMU'er, enveisventiler og annet tøv). Det er innebygd wastegate i denne da...Tenkte å kjøpe en Hondata styring etterhvert ja, men har ikke råd til dette med det første. V-AFC....og sånt sier meg veldig lite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Det skal gå greit å kjøre på 0.5bar. Da regner jeg med at du har tileggsprut. Og du må få tak i de lureventilene som lurer den orginale motorstyringa di. Den kutter nemmlig hvis den merker mer trykk en normalt i motoren. Hvis ja til det, peis på!! Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.