Gå til innhold

Pris, reparering av drivknute

Ranger emnet


Ter3

Anbefalte innlegg

Hvor mye vil det koste meg å reparere drivknute på verksted?

 

Jeg har en kaklelyd som kommer når jeg svinger

Når jeg kjører lenge så begynner rattet å vibrere, og bilen rister... når jeg slipper gassen

Jeg har snakket med folk på verksted, og de foreslår at jeg skifter hele framakslingen eller hva det nå heter (på begge sider)

 

Men jeg vet ikke hvor mye verkstedet tar for en jobb som dette (bare for arbeidet, deler skaffer jeg fra en vrakplass)

Det er Slatlem AS det er snakk om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet da ikke hvor mange timer de bruker for å utføre dette arbeidet, kanskje jeg skal gjøre det selv? :p jeg vet ikke om jeg har rett verktøy da ...

Kanskje jeg skal kjøpe splitter nye drivknuter og? :)

Men grunnen til at'n sa at jeg skulle skifte begge var noe med balansering av et eller annet, den andre drivknuten har muligens fått seg noe den og, jeg skjønte egentlig ikke hva han snakket om :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet da ikke hvor mange timer de bruker for å utføre dette arbeidet, kanskje jeg skal gjøre det selv? :p jeg vet ikke om jeg har rett verktøy da ...

Kanskje jeg skal kjøpe splitter nye drivknuter og? :)

Men grunnen til at'n sa at jeg skulle skifte begge var noe med balansering av et eller annet, den andre drivknuten har muligens fått seg noe den og, jeg skjønte egentlig ikke hva han snakket om :p

 

Tror ikke du vil bytte drivknute på merkeveksted, de kan ofte ta mere for en jobb enn et annet verksted vil ta. Kjør på jema og få tak i en ny aksling til 700kr og bytt den selv, det gjorde jeg. Tar et par tre timer for en som ikke har gjort det før og ikke er redd for og gripe tak i ting selv

 

Har du hørt med autotech på averøya da? lønner seg og sjekke flere, da kommer forskjellene frem. :)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Etter å fått den samme kakkelyden ved venstre fremhjul, dro jeg på verksted for å høre hva det kunne være.

"Du må skifte drivknute" fikk jeg vite....

Nå har jeg ikke det SPOR greie på biler så jeg spurte hva det ville koste. Ca 3000kr fikk jeg opplyst..

 

Fikk time ved verkstedet noen dager etter, da jeg kom denne dagen fikk jeg vite at de ikke hadde rørt bilen fordi delen måtte bestilles. "greit nok" tenkte jeg. Fredag to dager etter skulle den være i orden...

 

Fredagen kom....Jeg fikk en Sms fra verkstedet

"Bilen er ferdig og klar til henting. Pris 7085kr"..

 

Kvitteringen viser:

Drivaksel: 3645.30kr x 1 = 3645.30

GL4 gearolje: 124.00kr x2.5 = 310.00

Arbeid: 760.00kr x2.12 = 1617.28

Materiell: 44.80kr x2.12 = 95.33

 

25% MVA: 1416.91

 

Pris totalt: 7085.00

 

 

koster det SÅ vanvittig å skifte noe slikt??

Og hvordan kan et verksted si at det koster "ca 3000kr" for så å brenne til med kr 7085 til slutt...UTEN å opplyse meg som kunde om prisdifferansen??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår