Gå til innhold

GM 350 med ekstra hull blokka

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Skulle demontere en 350 idag som har liggi en stund det var mye vann i olja og det skulle bli spennede å se om jeg kunne finne ut hvor vannet kom fra og hva fant jeg

dsc00197largeemailview3lj.jpg[/img]

LITT NÆRBILDE

dsc00196largeemailview7jn.jpg[/img]

Litt ergelig detta Devil det er hvis ei 4 bolta blokk også, noen som reparerer detta :wonder

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er firmaer som kan reparere slike skader - men hvem det er, og hvor bra det blir har jeg ingen anelse om... Hør med ditt lokale motorverksted.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette en foring i den sylinderen.Sarpsborg motor selger løse foringer.Mener jeg betalte ca 300 kr sist.Regn med 1000 for å få den montert hos et motorverksted.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette en foring i den sylinderen.Sarpsborg motor selger løse foringer.Mener jeg betalte ca 300 kr sist.Regn med 1000 for å få den montert hos et motorverksted.[/quote

så du tror den kan reddes og bli like god:peace: det er jo litt synd å heve ei 4 bolta blokk da anger2

dsc00180largeemailview1dv.jpg[/img]

litt dårlig smørning med vann i oja

dsc00190largeemailview1jk.jpg[/img]

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor liten er sannsynligheten for at de andre sylinderene er mye bedre??

 

Hvor mye koster en test av tykkelsen på sylinderveggene? Sonic?

Er ikke sikker på det, det jeg vet er at en GM Goodwrench motor som er boret 0.30 jeg har hat motoren i 4 år og den har blitt varmkjørt gjentatte, har også fått "kanel" hver gang den har begynt å bruke vann. Ikke bra men jeg trodde hele veien at det var en toppakning som var gåen :shake ikke lurt det her. Hvordan tykkelsen er i resten av blokka er ikke godt å vite.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du se hva det koster.

Det er omtrent samme pris hos alle

 

http://www.motorverksted.no/Prisliste/prislisteveivaksel.htm

 

Kor stort blir hullet når dem skal borre ut for foring?

Det var ikke billig, hva med sveis, trdde mann kunne sveise dette, skal prøve å ringe et firma som heter Metalock i Drammen de gjorde slikt før, sveising i blokka men kanskje ikke inne i sylinderveggen. hvor stor hullet blir er vanskelig for meg å si er vel litt over en mm nå.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveise!!

Det kan du glømme.

Her er det bare Cylinder sleeve som hjelper.

Om det går å sette inn.

Det er mulig det er for mye rust på baksiden.

Straks dem borrer, så er halve cyliydret borte.

 

Du kan jo regne ut.

Block er borra 102,35

Så er det to godstykkelser på foringene.

En er 3/32" og den andre er 1/8" tykk

 

Som du ser, det må borres ut en del.

 

Så er det 1000 kr. spørsmålet.

Hvordan er veggene i de 7 andre.

 

Har dette vært en båtmotor, som er kjørt i saltvann??

Før Goodwrench fikk tak i den.

 

Goodwrench er faktisk bare en returbedrift, som fikser mange av retur motorer som GM har.

 

Har to Chevy 350 cid block´s som egentlig skulle vært returnert til Goodwrench.

Fikk med nød og neppe kjøpt dem av en GM dealer i PA. US.

Han forklarte meg det der systemet.

Han måtte vente på ordre, om hva som skulle skje med motorene.

I mitt tilfelle, så gikk det bra.

 

Goodwrench, da vet du aldrig hva du får.

Har sett 6.2 med std. borring på 7 cyl. og 0,50 mm overdimm på det siste.

 

Tenk deg godt om før du eventuelt kaster penger i dass.

http://www.bilforumet.net/images/smilies/trial1.gif

:web

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveise!!

Det kan du glømme.

Her er det bare Cylinder sleeve som hjelper.

Om det går å sette inn.

Det er mulig det er for mye rust på baksiden.

Straks dem borrer, så er halve cyliydret borte.

 

Du kan jo regne ut.

Block er borra 102,35

Så er det to godstykkelser på foringene.

En er 3/32" og den andre er 1/8" tykk

 

Som du ser, det må borres ut en del.

 

Så er det 1000 kr. spørsmålet.

Hvordan er veggene i de 7 andre.

 

Har dette vært en båtmotor, som er kjørt i saltvann??

Før Goodwrench fikk tak i den.

 

Goodwrench er faktisk bare en returbedrift, som fikser mange av retur motorer som GM har.

 

Har to Chevy 350 cid block´s som egentlig skulle vært returnert til Goodwrench.

Fikk med nød og neppe kjøpt dem av en GM dealer i PA. US.

Han forklarte meg det der systemet.

Han måtte vente på ordre, om hva som skulle skje med motorene.

I mitt tilfelle, så gikk det bra.

 

Goodwrench, da vet du aldrig hva du får.

Har sett 6.2 med std. borring på 7 cyl. og 0,50 mm overdimm på det siste.

 

Tenk deg godt om før du eventuelt kaster penger i dass.

http://www.bilforumet.net/images/smilies/trial1.gif

:web

Tror jeg legger denne blokka tilside, det er billigere med transport fra statene en å sette inn foring og som du sier hva med resten, nei et tøff bord blir den.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte motor fra hugger i USA. 1992 modell. 7500kr ferdig levert på døra hjemme, alt inkludert.

 

Har ikke starta'n ennå, men har åpnet den og inspisert.

Så helt fin ut. Strekkode lapp med chassisnummeret til donor bilen hang også på. Ringte huggeren etpar ganger først og snakket. De virket seriøse og ok.

Robertsons Auto Salvage oppe i Massachusettes.

 

Jeg vurderte det slik at sjansen for å bli lurt av de ikke var særlig større enn sjansen for å bli lurt på en motor kjøpt her hjemme. Dessuten er utvalget av one piece rear main seal 5,7L motorer her hjemme ganske begrenset.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en fabrikkny GM Goodwrench (riktignok fabrikkny i -94), støpekoden på blokka stemte med dato på papiret som fulgte med...ikke overdim på noen av sylindrene.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en fabrikkny GM Goodwrench (riktignok fabrikkny i -94), støpekoden på blokka stemte med dato på papiret som fulgte med...ikke overdim på noen av sylindrene.

noe du har tenk å selge eller:confused:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår