Gå til innhold

"Innspilling" av høyttalere

Ranger emnet


ØSE

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva i all verden har dette med papir å gjøre? Et oppheng i gummi sitter da like godt i papir om det er spilt inn eller ikke? Og det sitter vel like godt på p papir som kevlar osv?

 

Så man får knitring om spolen ikke rører på seg under innspilling.. Logisk!

Husk for all del å la være å spille lavt, kan resultere i knitring!

 

vel dette var et problem som tilhører fortiden om du ikke forsto det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel dette var et problem som tilhører fortiden om du ikke forsto det :)

 

Vel, du sa at man ikke SKAL spille inn elementer av papir. Og det finnes faktisk slike elementer på markedet fortsatt. Så disse skal man ikke spille inn pga problemer i fortiden? :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha omg lolololo ROFL

 

Hehe, ja den linja skjønte mange noe av :P

 

Jeg ble fortalt av en "bilstereo dude" engang at man skal spille på ca 20% av det høyttaleren er god for under inspillingen. Vanlig lyttevolum, man skal kunne prate sammen i bilen uten at man blir "forhindret" av musikken.

 

Er det jeg har hørt, er dermed ikke sagt at det er fasiten :D

 

Edit/ hoho, dere har skrivi en side på forumet mens jeg skreiv denna posten, ja her går det unna :P

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja så etter din mening så kan man altså kjøre på med en 40 tommerr sub med 1million w og en liten amp på 10w bare man har stor nok kondis.... trur du ble mista i gulvet som liten... hvorfor skal det være så vanskelig å få i huet at dette stemmer ikke.... og når det gjelder denne saka så seff skal det spilles inn.... sikker på at du ikke er en 14 år gammel gutt med trynet fult av kviser og det eneste annlegget ditt er headsett fra biltema ???

Drift it like u HATE it !

[sign:error]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller som sterkstrømlæreren sa. alt fungerer med sterkstrøm/høyspent.

dytt høyttaleren i stikkontakten så er den innspilt på 10 sekunder, hvis den ovelever så lenge... :D

 

Testa dette med min i free air.. Synd sikringen gikk etter noen sekund :)

 

Men skikkelig elementer trenger i grunn ikke rolig innspilling da de generelt er solid bygd sammen.

 

Målet med "innspilling" er jo å få parametrene til riktige verdier. Dette kan gjøres ved å spille høyt eller lavt, men det lureste er å ta det rolig de første minuttene :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha dette er bare så utrolig å lese, at DU svarer som om du har peiling.. huffda, du er helt på jordet, hva mener du med å brenne inn spolen litt og litt??? er jo det som skjer om du lar den stå å spille lavt.. for så åbegynne litt hardere !? forstår du egentlig hva du sier???

DU SKAL IKKE SPILLE INN ELEMENTER SOM IKKE HAR PAPIR !!!

 

Hifonics:

les det i rødt :) ps: jeg har minst 100 ganger mere erfaring innen lyd/hi fi/bilstereo og alt annet som har med musikk å gjøre en gjennomsnittet her inne :) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa dette med min i free air.. Synd sikringen gikk etter noen sekund :)

 

Men skikkelig elementer trenger i grunn ikke rolig innspilling da de generelt er solid bygd sammen.

 

Målet med "innspilling" er jo å få parametrene til riktige verdier. Dette kan gjøres ved å spille høyt eller lavt, men det lureste er å ta det rolig de første minuttene :)

hehe, ja.

 

impedansen ved 50Hz i free air ofte kan være veldig høy da, avhengi av elementet. om du hadde hatt elementet i en kasse er det ikke sikkert det hadde gått like bra med elementet. :)

 

er det et 4 ohm element er det i og for seg ikke rart om sikringen ryker. for det er tross alt snakk om 57.5A, eller 13225W, ved 4 ohm last. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hifonics:

les det i rødt :) ps: jeg har minst 100 ganger mere erfaring innen lyd/hi fi/bilstereo og alt annet som har med musikk å gjøre en gjennomsnittet her inne :) ...

 

Haha, der missa jeg en ikke ja :D

 

Men jeg lurer på hvorfor man ikke skal spille inn elementer uten papir. På en måte så spilles jo alle elementer inn.. er jo bare måten det gjøres på som er forskjellig.. Så hva mener du egentlig? At man ikke SKAL ta det rolig i starten?

 

Ser for meg jeg river i gang med en billig boss sub fra første sekund..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår