cool_king Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 hey i min 89 740 sitter det en b23-f motor.med sine seige 115 hk blir man ikke akkurat imponert av akselerasjonen. hva er positivt og hva er dårlig med b23-f motoren?noen som har noen fakta eller erfaringer med denne motoren? takker på forhånd for alle seriøse svar....... Siter 96 volvo 940 lt 89 volvo 740 gl 88 volvo 740 tic 87 volvo 740 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Med tanke på hva? Kvaliteten på de er jo bra. Passerer fint 500.000 km:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cool_king Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 tenker mest på hvor langt de pleier å gå før man står på veikanten med motorhavari. er vel ikke vits i å tenke på å trimme opp denna motoren får vel ikke stort ut av den alikevel eller?? har hørt at det er forsterka veiv råder i denne motoren er det sant?? Siter 96 volvo 940 lt 89 volvo 740 gl 88 volvo 740 tic 87 volvo 740 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Er ikke noe forsterka veiv og råder i den motoren nei. Ettersom du har en 89 modell 740 regner jeg med at du har b230f og ikke b23f (ble denne noen gang laget?), og den tidlige versionen av b230 motorene som du har, har vel de svakeste rådene som har blitt levert i rødblokk motorene. Holder til noe over 200hk da gidder de ikke mer. Veiva er samme som i de andre b230 motorene. Av sugemotorene er ikke denne så ille å trimme, med 531 topp, kvasskam, extraktor grenrør, og chip (mener man får chippet disse?) så kan man ta ut 150-170hk. Svenskene bruker disse motorene flittig i Volvo original cup og da tar de ut over 170hk med kun originale volvo deler! :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 nja. de holder fint til daglig bruk. men er ikke noen racer motorer. om du skal ha morro. så anbefaller jeg at du kjøper en FT\FK motor.. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 jeg kan vel si så mye at min klarte 838140km før den sa adjø... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 er det 89mod kan det vær du er like heldig som meg og et par andre her inne, og har LH-Jetronic 2.4 sprut og ikke 2.2..dette gjør jobben å sette FK/FT i MYE lettere da de også har 2.4, så du bruker samme ledningsnettet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 jeg kan vel si så mye at min klarte 838140km før den sa adjø... fant du forresten ut hva som skjedde med den gamle motoren din??? Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 F-motoren er jo kjent solid og slitesterk traver...! kjørte selv en 89/90 mod 740 på kjøreskolen for snart tre år siden, skulle bruke den til forbikjøring pga at V40`n var på service... den hadde 850 000 km på teller`n, så det sier sitt...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Er ikke noe forsterka veiv og råder i den motoren nei.Ettersom du har en 89 modell 740 regner jeg med at du har b230f og ikke b23f (ble denne noen gang laget?), og den tidlige versionen av b230 motorene som du har, har vel de svakeste rådene som har blitt levert i rødblokk motorene. Holder til noe over 200hk da gidder de ikke mer. Veiva er samme som i de andre b230 motorene. Den tidlige versjonen ble produsert i 86 til midten av 88, så hvis han har en 89 er det mest sannsynlig nye typen. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 fant du forresten ut hva som skjedde med den gamle motoren din??? ser ut som pakningen til oljefilteret røk... det så ut som oljen kom derfra iallefall.. tørr og fin under toppen.. men har ikke partert maskinen enda ,pga kjerringen sliter med bekkenløsning. hjemme på2 dag for å ta meg av guttungen... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cool_king Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Er ikke noe forsterka veiv og råder i den motoren nei.Ettersom du har en 89 modell 740 regner jeg med at du har b230f og ikke b23f (ble denne noen gang laget?), og den tidlige versionen av b230 motorene som du har, har vel de svakeste rådene som har blitt levert i rødblokk motorene. Holder til noe over 200hk da gidder de ikke mer. Veiva er samme som i de andre b230 motorene. Av sugemotorene er ikke denne så ille å trimme, med 531 topp, kvasskam, extraktor grenrør, og chip (mener man får chippet disse?) så kan man ta ut 150-170hk. Svenskene bruker disse motorene flittig i Volvo original cup og da tar de ut over 170hk med kun originale volvo deler! :) ok skrivefeil fra min side, joa det er b230-f. leste en artikkel i et eldgammalt blad "BILSPORT" en gang og der sto det oversikt over hvilke motorer som hadde forsterka innmat,mener at motoren min sto oppført,men kan hende jeg tar helt feil. bergen bilelektronikk leverer bare en 15 hk chip til denne sugemotoren,så joda det leveres chip til disse. mvh Siter 96 volvo 940 lt 89 volvo 740 gl 88 volvo 740 tic 87 volvo 740 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cool_king Skrevet Mars 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 nja. de holder fint til daglig bruk. men er ikke noen racer motorer. om du skal ha morro. så anbefaller jeg at du kjøper en FT\FK motor.. Mvh Erik hehe er jo førstegangsbilen min dah og den er helt grei,men fikk en liten støkk i meg dah en vw jetta greide og holde følge på rettstrekka(veit ikke hvor mye trim det var på den) så er klar over at det ikke er noen racer hehe, sparer opp til en 940 turbo nå og i de bilene er det vel fk motor eller?? mvh Siter 96 volvo 940 lt 89 volvo 740 gl 88 volvo 740 tic 87 volvo 740 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 i mange 940r er det enten FK eller FT. men det koster ikke så mye å bytte motor da. en ft motor som standar har 165 hk koster ca 10 lapper komplett i bil.. da beholder du org gir kassen.. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 hehe er jo førstegangsbilen min dah og den er helt grei,men fikk en liten støkk i meg dah en vw jetta greide og holde følge på rettstrekka(veit ikke hvor mye trim det var på den) så er klar over at det ikke er noen racer hehe, sparer opp til en 940 turbo nå og i de bilene er det vel fk motor eller?? mvh 940: B230FT 1991-1995 B230FK 1995-1998 (litt usikker på årstall) (B230GT 940 SE) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.