Gå til innhold

Parkeringsbot på gratisparkering

Ranger emnet


Maggi

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fikk en sånn en (cirka da... Hehe). Var å handla på Kiwi på et sted jeg ikke hadde vært før og visste ikke at de hadde gratis-parkering-men-må-trekke-kølapp system der. Gikk inn i butikken og fikk tak i butikksjefen som anbefalte meg å skrive faks til p-selskapet og legge ved Kiwi sin kvittering.

 

Skrev faks, fortalte situasjonen, og teipa kvitteringen midt på arket før jeg sendte dem faksen. Fikk aldri noe svar, men ringte 2 uker etter og spurte hvor saken min stod hen så sa de "den er ferdig, men husk p-billett neste gang da."

 

 

Står det tidspunkt på p-boten din? I såfall er jo saken lett, legge ved parkeringlappen på faks og sende avgårde?

De som har P-kontroll på Kiwi er litt "snillere" enn f.eks Carpark

CarPark har som "policy" å avslå enhver klage ved første gangsklage så det er bare å klage flere ganger (med litt endringer i brevet såklart).

Hadde en sak med de selv hvor jeg klagde 4 ganger før de ettergav (enda de hadde gjort feil og ikke jeg)

Men du stiller dårlig da billetten har ligget oppned for de tar bilder av ruten for å ha bevis på saken. Jeg vet da jeg har jobbet som P-vakt tidligere...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka om det henger skilt om at lappen skal ligge SYNLIG?

Om det ikke henger noe godt synlig skilt om dette, er det ikke noe problem,

å om det gjorde det, så tror jeg uansett brevet skal hjelpe deg langt.

Bare ikke nevn at lappen lå med baksiden opp!

Å husk, om du får mye negative svar, ikke gi deg!

Stå for ditt, å argumenter så godt du kan for at de har gjort feil,

så blir de nok tilslutt lei, og sletter boten :)

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka om det henger skilt om at lappen skal ligge SYNLIG?

Om det ikke henger noe godt synlig skilt om dette, er det ikke noe problem,

å om det gjorde det, så tror jeg uansett brevet skal hjelpe deg langt.

Bare ikke nevn at lappen lå med baksiden opp!

Å husk, om du får mye negative svar, ikke gi deg!

Stå for ditt, å argumenter så godt du kan for at de har gjort feil,

så blir de nok tilslutt lei, og sletter boten :)

Problemet hans er jo at det er HAN som har gjort feil da lappen skal ligge synlig.... er enig i at han skal klage men så lenge de har retten på sin side så sletter de neppe boten.De drøyer jo i det lengste med å slette bøter i saker hvor de har gjort feilen selv

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. Jepp, om det står skilt, er feilen hans, men det

betyr ikke at han bare skal gi seg, om han faktisk har

mulighet til å fortsette kampen. Dette er tross alt et

privat parkeringsfirma, så kverulering, argumentering

og diskutering er fult mulig.

VW mekaniker

Sertifisert DEFA alarm og tracker montør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg leste en som hadde brukt som unnskyldning at lappen blåste ned når han smelte igjen døra. Han hadde jo selvsagt en lapp han kunne sende kopi av sammen med klagen.. Du kan jo eventuelt prøve den?

Ja for det tror du ikke er prøvd før? Jeg har gjort den bommerten, men lappen min snudde seg bare og ble liggende opp ned. Det hjalp lite at jeg 2 måneder tidligere hadde sluttet i jobben som parkeringsvakt nei.. :S

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er med et privat selskap, sliter du litt ekstra. Men be om bilde fra boten din, de tar garantert bilde. Krev å få se deres dokumentasjon, er ikke sikkert de har klart å få tatt noe bra bilde av frontruta di.

 

Hilsen en som har vært tidligere i den offentlige bransjen i 5 år :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ut for det samme en gang tidligere, men det var på betalingsparkering... Har du fortsatt parkeringslappen? I såfall håper jeg parkeringsselskapet har eget id-nummer på hver enkelt lapp dem gir ut...

 

Trondheim parkering har et id-nummer på framsida som også står på baksida av lappen... Blir lappen snudd så skal dette oppdages(hvis det lar seg gjøres) og bemerkes i bota av parkeringsvakta... Id-nummeret skal noteres i bota slik at man klage ved å vise at lappen virkelig lå der når bota ble gitt.

Her ser dere parkeringsbiletten jeg kjøpte i Trondheim sentrum i dag:

 

Øverst til høyre ser dere id-nummeret(f 1319) F for front

DSCN0073.jpg

 

På baksiden er det samme nummeret, bare at F er byttet ut med B for bak...

DSCN0072.jpg

 

Hvis det er et nummer på din billett så skal dette være notert i bota... Er ikke nummeret notert i bota så klager du! Er det ikke nummer på biletten i det hele tatt så klager du på at det ikke finnes noe nummer.... Skal lete litt rundt i en del forskrifter for å finne ut om det er lovhjemmel som pålegger private selskaper å ha en slik merking, men kan ikke love ut noe treff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det ikke et nummer på baksiden av lappen?

Pleier å gjøre det. Men veit ikke hvordan det er da det er gratis parkering.

Husker iaf at fetteren min parkerte, å fikk bot da lappen i vinduet hadde snudd seg. Han fikk beskjed om å sende klagebrev med nummeret som sto på baksiden, fordi parkeringsvakten som skriver ut boten skal notere nummeret på lappen om den har snudd seg. Men fetteren min var jo så heldig at han idioten av parkeringsvakt hadde skrivi feil nummer (nummeret på baksiden av parkeringslappen). Er jo til å grine av da. Så da måtte han bare PENGE ut :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår