Gå til innhold

Parkeringsbot på gratisparkering

Ranger emnet


Maggi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk selvfølgelig en parkeringsbot på gratisparkering i dag; saken er den at jeg parkerte fra meg bilen, TRAKK lapp og kastet den inn i frontruten. Lappen hadde visstnok snudd seg idet jeg hev den inn, så den ble liggende opp ned. Etter 5 minutter på postkontoret hadde jeg fått bot på 600 (!!) kroner..

 

Noen som har noen tips på hvordan gå frem her?

 

Jeg har først og fremst:

 

- Trukket lapp som ble liggende opp ned

- Det ble tatt bilder av bilen som kan bevise at lapp lå i ruten

- Jeg har beholdt lappen

- Bilen som jeg kjørte var en firmabil

- Det var et privat parkeringsselskap (CarPark)

 

Synes det er leit å måtte betale 600,- for noe jeg overhodet ikke synes er rettferdig.

 

Håper på svar.

Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fikk en sånn en (cirka da... Hehe). Var å handla på Kiwi på et sted jeg ikke hadde vært før og visste ikke at de hadde gratis-parkering-men-må-trekke-kølapp system der. Gikk inn i butikken og fikk tak i butikksjefen som anbefalte meg å skrive faks til p-selskapet og legge ved Kiwi sin kvittering.

 

Skrev faks, fortalte situasjonen, og teipa kvitteringen midt på arket før jeg sendte dem faksen. Fikk aldri noe svar, men ringte 2 uker etter og spurte hvor saken min stod hen så sa de "den er ferdig, men husk p-billett neste gang da."

 

 

Står det tidspunkt på p-boten din? I såfall er jo saken lett, legge ved parkeringlappen på faks og sende avgårde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en sånn en (cirka da... Hehe). Var å handla på Kiwi på et sted jeg ikke hadde vært før og visste ikke at de hadde gratis-parkering-men-må-trekke-kølapp system der. Gikk inn i butikken og fikk tak i butikksjefen som anbefalte meg å skrive faks til p-selskapet og legge ved Kiwi sin kvittering.

 

Skrev faks, fortalte situasjonen, og teipa kvitteringen midt på arket før jeg sendte dem faksen. Fikk aldri noe svar, men ringte 2 uker etter og spurte hvor saken min stod hen så sa de "den er ferdig, men husk p-billett neste gang da."

 

 

Står det tidspunkt på p-boten din? I såfall er jo saken lett, legge ved parkeringlappen på faks og sende avgårde?

 

 

Hei!

 

Står tidspunkt på parkeringsboten: 15.20 - 15.25. På parkeringslappen står det at jeg trakk lapp som var gyldig en time fra 15.00.

 

Hvordan bør jeg gå frem?

 

Mvh

Magnus Berger

Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo saken lett :)

 

 

Skriv "brev" til dem.

 

 

Navnet ditt, tlf og adresse, saksnummer og skiltnummer, samt faks nr hvis du har faks hjemme øverst til venstre. Skriv P-selskapets navn og faksnummer en linje under. Også dagens dato til høyre på siden.

 

Skriv noe slikt som:

 

"Hei

 

Fikk en parkeringsbot "dag" "dato" på "sted". Også forteller du at du var en tur innom postkontoret, og når du kom ut igjen hadde du fått en parkeringsbot. Du trenger ikke å nevne at den ikke lå synlig osv. Så sier du at du vedlegger parkeringslappen (teip den gjerne midt på arket sånn at du bare sender et ark som faks) - og forteller dem at tidspunkt for parkeringslappen var fra kl 15 og en time fremover, men at du fikk bot kl 15.20-15.25.

 

Også bare avslutt "Håper på rask saksbehandling, kan treffes på telefon ________ hvis spørsmål om saken"

 

og

 

"mvh"

 

 

 

 

 

Du skjønner sikkert tegninga. Bare skriv det proft/ ikke klag og kjeft, og legg ved p-billetten, så går det nok fint. Håper jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå skrevet et brev:

 

Vedrørende bot på gratisparkering

 

Fikk parkeringsbot i dag ved Røa sentrum på deres gratisparkering. Jeg trakk lapp på automaten som var stasjonert ved bokhandelen og la denne i bilen. Etter å ha vært en tur på postkontoret og innom DnBNor, så jeg at jeg hadde fått et parkeringsgebyr. Ettersom jeg har trukket lapp er det ergelig å bli ilagt en bot på kr. 600,-, jeg vedlegger derfor min parkeringslapp:

 

Denne lappen ble trukket på automaten 15.00 og var gyldig frem til klokken 16.00. Boten ble ilagt mellom 15.15 og 15.20, og jeg var tilbake ved bilen min først 15.25.

 

Kontrollnummeret på boten er 18XXXX, med bilnummer DK 2XXXX.

 

Jeg håper dermed på rask saksbehandling, kan treffes på telefon 98XXXXX dersom det er spørsmål om saken.

 

Med hilsen

 

 

- Nevner da ikke her at lappen lå opp ned - burde jeg ikke gjøre det? Kan jo hende at den har blitt snudd idet jeg smalt igjen bildøren eller noe..

Det vanskelige er enkelt, det umulige litt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....

 

Her er det jo egentlig du som har gjort feil, man skal se til at lappen ligger synlig i ruta, parkeringsvakta kan jo ikke akkurat åpne bilen din og se på den...

 

Men jeg hadde gjort som Adeel her, IKKE si at den lå oppned :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår