Ottesen Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 525`n min (24v) bruker ca 1,1 i snitt på rånekjøring(mye gassing og sladding i rundkjøringene) Vanlig blandet ligger jeg på ca 0.9. Tipper 520`n er på det samme.. Mindre motor - men like tung, ergo mer krefter går med i akselerasjon osv. Tror du får mest effekt for bensinen i 525`n. Takker for svar ! Jeg driter egentlig i åssen den går eller effekt, det har jeg den andre bilen til, men vil ha en e34 fordi jeg vil ha en behagelig bil som ikke bruker så mye bensin som den andre :D Også elsker jeg e30 og e34 da :D såklart Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 mente det at en 520 bruker kanskje like mye som en 525 på blandet kjøring. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 mente det at en 520 bruker kanskje like mye som en 525 på blandet kjøring. Ja, skjønte det. Når jeg skrev den andre, mente jeg den andre jeg skrev om i inlegget, alså den andre bilen min... jeg formulerte meg litt rart kanskje da :D Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Jeg må nok si at 520 24v bruker litt mindre en 525 24v ja. har hatt begge 2, d vil i jeg har en 525 24v å en 525 2,5tds nå. Veldig god å slitesterk,bare man passer på olje og filter bytte, E34 har selvsagt sine barnesykdommer som mange andre biler, men etter min erfaring så er det den beste jeg har hatt, å d begynner å bli noen biler nå, hehe. Men alle har jo sin smak da:) Som nevnt så er forstllinga et svakt punkt på E34,traversforingene i bak stillinga må også byttes med tiden, så er d noe rust da bl,a ved tanklokk,nedre bakdel av framskjermene, kan forekomme på kanalene også, åsså nedre del av dørene der lista sitter. er noen små ting til, men det er stort sett sånn som er med de aller fleste biler. Håper dette kan hjelpe noen når det gjelder E34 da. dette er de mest opplagte tingene, er sikkert noe småtteri jeg har glem, men ikke heng meg for d da:) bare å komme med dem her det. Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 e34 er en av de lekkreste bmwer som er laget syns jeg, fine linjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Jeg må nok si at 520 24v bruker litt mindre en 525 24v ja. har hatt begge 2, d vil i jeg har en 525 24v å en 525 2,5tds nå.Veldig god å slitesterk,bare man passer på olje og filter bytte, E34 har selvsagt sine barnesykdommer som mange andre biler, men etter min erfaring så er det den beste jeg har hatt, å d begynner å bli noen biler nå, hehe. Men alle har jo sin smak da:) Som nevnt så er forstllinga et svakt punkt på E34,traversforingene i bak stillinga må også byttes med tiden, så er d noe rust da bl,a ved tanklokk,nedre bakdel av framskjermene, kan forekomme på kanalene også, åsså nedre del av dørene der lista sitter. er noen små ting til, men det er stort sett sånn som er med de aller fleste biler. Håper dette kan hjelpe noen når det gjelder E34 da. dette er de mest opplagte tingene, er sikkert noe småtteri jeg har glem, men ikke heng meg for d da:) bare å komme med dem her det.[/quote KJEMPEBILm'm Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Åssen syntes dere 518 er kontra 520 da ? Alså 4 syl mot 6 syl, da tenker jeg på holdbarhet osv... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Der har jeg også e34 :D - :):):) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Pen bil det der. Noen planer for den, eller er det bare fremkostmiddel? Er vel mustangen tida di går til i hovedsak? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Pen bil det der. Noen planer for den, eller er det bare fremkostmiddel? Er vel mustangen tida di går til i hovedsak? Er egentlig ment som framkomstmiddel ja, men legger nok litt tid og penger i den fordet se :) Mustangen er ford vettu, bare havarerer :) Hva er denne scrolle-knappen her til egentlig ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 HAr slik "scroll" jeg også, bare at min sitter til venstre for tåkelysbryteren, er til høydejustering av frontlykter... Er ikke sikker på om det er det du har... Trinnløs justering av vinduvisker intervallet? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Hvis det er den lille til venstre for anlegget du mener så er det en fader for å styre lyden til høytalerene fremme eller bak i kupeen. Siter BMWCCN Superstreet Haugesund - 98. 520iA - 88. 520i prosjekt -> 91. 535i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kamro Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Der har jeg også e34 :D - :):):) hey! gratulerer med ny bil! fortell litt om den da, motor osv!! Siter -MB 190E 1988 modell (artig bil). -BMW 518I 1990 modell (solgt *savne*) -MB 190E 1989 modell (solgt) BARE BMW og MB!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jannis Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Åssen syntes dere 518 er kontra 520 da ? Alså 4 syl mot 6 syl, da tenker jeg på holdbarhet osv... 6 syl. er nok mere holdbar enn 4syl ja, noe jeg har hørt og erfart, men de gamle bmw motorene er jo skuddsikkre, bare mann passer på turtall ved kald motor osv, nøye med olje skift å det vanlige, så holder de en evighet, bilens utseende er jo nydelig, og i forhold til andre biler fra de samme årene, så virker den noe "nyere" innvendig Siter BMW er best! enkelt å greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 Halla... Er ikke lysjusteringa, eller lyd framme og bak, da virker den iallefall ikke...men det kan jo kanskje være som Breisladdern sier at det er til vindusjusteringa... Motoren er en 1,8 :( hehe.... passer meg bra med tanke på at det er en arbeids/crusebil :) Den er kanskje strøken, servichefte helt fram til nå osv :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.