Gå til innhold

e34 er det en bra bil??

Ranger emnet


Bmwfun

Anbefalte innlegg

525`n min (24v) bruker ca 1,1 i snitt på rånekjøring(mye gassing og sladding i rundkjøringene)

 

Vanlig blandet ligger jeg på ca 0.9.

 

Tipper 520`n er på det samme.. Mindre motor - men like tung, ergo mer krefter går med i akselerasjon osv. Tror du får mest effekt for bensinen i 525`n.

 

Takker for svar ! Jeg driter egentlig i åssen den går eller effekt, det har jeg den andre bilen til, men vil ha en e34 fordi jeg vil ha en behagelig bil som ikke bruker så mye bensin som den andre :D

 

Også elsker jeg e30 og e34 da :D såklart

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mente det at en 520 bruker kanskje like mye som en 525 på blandet kjøring.

 

Ja, skjønte det. Når jeg skrev den andre, mente jeg den andre jeg skrev om i inlegget, alså den andre bilen min... jeg formulerte meg litt rart kanskje da :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si at 520 24v bruker litt mindre en 525 24v ja. har hatt begge 2, d vil i jeg har en 525 24v å en 525 2,5tds nå.

Veldig god å slitesterk,bare man passer på olje og filter bytte, E34 har selvsagt sine barnesykdommer som mange andre biler, men etter min erfaring så er det den beste jeg har hatt, å d begynner å bli noen biler nå, hehe. Men alle har jo sin smak da:)

Som nevnt så er forstllinga et svakt punkt på E34,traversforingene i bak stillinga må også byttes med tiden, så er d noe rust da bl,a ved tanklokk,nedre bakdel av framskjermene, kan forekomme på kanalene også, åsså nedre del av dørene der lista sitter. er noen små ting til, men det er stort sett sånn som er med de aller fleste biler. Håper dette kan hjelpe noen når det gjelder E34 da. dette er de mest opplagte tingene, er sikkert noe småtteri jeg har glem, men ikke heng meg for d da:) bare å komme med dem her det.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si at 520 24v bruker litt mindre en 525 24v ja. har hatt begge 2, d vil i jeg har en 525 24v å en 525 2,5tds nå.

Veldig god å slitesterk,bare man passer på olje og filter bytte, E34 har selvsagt sine barnesykdommer som mange andre biler, men etter min erfaring så er det den beste jeg har hatt, å d begynner å bli noen biler nå, hehe. Men alle har jo sin smak da:)

Som nevnt så er forstllinga et svakt punkt på E34,traversforingene i bak stillinga må også byttes med tiden, så er d noe rust da bl,a ved tanklokk,nedre bakdel av framskjermene, kan forekomme på kanalene også, åsså nedre del av dørene der lista sitter. er noen små ting til, men det er stort sett sånn som er med de aller fleste biler. Håper dette kan hjelpe noen når det gjelder E34 da. dette er de mest opplagte tingene, er sikkert noe småtteri jeg har glem, men ikke heng meg for d da:) bare å komme med dem her det.[/quote

KJEMPEBILm'm

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen syntes dere 518 er kontra 520 da ? Alså 4 syl mot 6 syl, da tenker jeg på holdbarhet osv...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil det der. Noen planer for den, eller er det bare fremkostmiddel? Er vel mustangen tida di går til i hovedsak?

 

Er egentlig ment som framkomstmiddel ja, men legger nok litt tid og penger i den fordet se :)

 

Mustangen er ford vettu, bare havarerer :)

 

Hva er denne scrolle-knappen her til egentlig ?

 

HPIM0839.jpg

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr slik "scroll" jeg også, bare at min sitter til venstre for tåkelysbryteren, er til høydejustering av frontlykter... Er ikke sikker på om det er det du har... Trinnløs justering av vinduvisker intervallet?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen syntes dere 518 er kontra 520 da ? Alså 4 syl mot 6 syl, da tenker jeg på holdbarhet osv...

 

6 syl. er nok mere holdbar enn 4syl ja, noe jeg har hørt og erfart, men de gamle bmw motorene er jo skuddsikkre, bare mann passer på turtall ved kald motor osv, nøye med olje skift å det vanlige, så holder de en evighet, bilens utseende er jo nydelig, og i forhold til andre biler fra de samme årene, så virker den noe "nyere" innvendig

BMW er best! enkelt å greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla...

 

Er ikke lysjusteringa, eller lyd framme og bak, da virker den iallefall ikke...men det kan jo kanskje være som Breisladdern sier at det er til vindusjusteringa...

 

Motoren er en 1,8 :( hehe.... passer meg bra med tanke på at det er en arbeids/crusebil :) Den er kanskje strøken, servichefte helt fram til nå osv :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår